Ga naar inhoud


wat is dit voor een motor?


blackeyes

Aanbevolen berichten

ik zie alleen bij een andere stab dat die niet die inkeping heeft bij de gradeninstelling

voor de rest zal het denk ik wel een heeeele oude stab zijn die wel nog voortreffelijk funcioneert

 

p.s hij staat op 39  en niet op 36

 

dus geen ruzie maken onderling ... ;) ;) ;) ;) ;) ;) want ik ben er dik tevreden mee

post-62112-0-27298500-1414185823_thumb.jpg

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb hier nog een Stab HH100 liggen.Zo uit mijn hoofd rond 2001 gekocht, toen ik de Jaeger motor + actuator van de hand deed omdat die de pulsen niet goed telde en daardoor niet accuraat was.

 

Die Stab HH100 was tot op de laatste tel -oost naar west en andersom - nauwkeurig. 80cm schotel erop. Door de jaren heen 1 keer de print opnieuw moeten solderen. 

 

http://www.stab-italia.com/about.php

 

http://www.stab-italia.com/usals.php

 

Vanaf 1998 houdt Stab zich al bezig met Diseqc 1.2/Usals, dus mag je ervan uitgaan dat er diverse uitvoeringen van deze motor voorbij zijn gekomen. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

LAT: 51°N

LON: 5.9°E

HH90 & HH90S: 37.6°

HH100 & HH120: 22.6°

 

dit is het resultaat wat ik op de site van stab heb gevonden voor mijn lokatie

dus volgens mij klopt de instelling dan wel (ongeveer)

ik heb contact gehad met de vorige eigenaar maar die kon me niet zeggen hoe oud dat ding was daar hij het huis ook pas gekocht heeft en de schotel hing er nog en omdat hij kabel had moest dat ding weg

 

 

ik kom er in elk geval niet meer aan nu

ik ken hem naar elke sat draaien en het beeld is voortreffelijk dus mooi laten zo

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak , je snapt het nog steeds niet hé .

Als er een latitude schaal op staat , zet je hem op 51º

Staat er een elevatie schaal op , dan op 39º (39 + 51 = 90)

Op jouw motor staat waarschijnlijk een latitude schaal , op die van TS een elevatie schaal 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat snapt Sjaak denk ik wel, dat van die schaal, maar hij wil niet aannemen dat op de Rotor in kwestie zo een schaal aangebracht is.

Sjaak blijft erbij, zonder zelf de betreffende rotor in handen gehad te hebben, volhouden dat alleen er een andere sticker op zit.

 

Dit is een discussie zonder einde aan het worden, zoals gebruikelijk.......

 

Ik stel daarom voor dat we of terug gaan naar de kern van de zaak, een oude rotor, die na aansluiten nog steeds voortreffelijk werkt en de discussie over de schaalverdeling voor gezien houden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo is het

ik merk nu ook dat ie al stukken minder lawaai maakt met draaien als in het begin

volgens mij moet ie eerst weer loskomen omdat ie denk ik een heeeele tijd (mischien jaren)heeft stilgestaan :D :D :D

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...