Ga naar inhoud


wat is dit voor een motor?


blackeyes

Aanbevolen berichten

daar ken je best gelijk in hebben maar ik laat hem voorlopig zo effe staan ik ga alle roestdingen en bouten vervangen voor rvs

hij draait perfect naar alle sats  op deze manier

en als ik hem weer moet afbreken en opbouwen dan zit er de kans in dat ik weer moet klooien voor alles goed te krijgen

ik ben dik tevreden mat de resultaten nu op de sats dus mooi laten zo

in elk geval iedereeen bedankt voor de hulp hierbij

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ik ben dik tevreden mat de resultaten nu op de sats dus mooi laten zo

in elk geval iedereeen bedankt voor de hulp hierbij

Gelijk heb je. Veel plezier ermee, en hou je ons nu en dan eens op de hoogte van je dx-activiteiten op de zwakkere sats? Ben zeer benieuwd.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

goeie gok of niet??? voor 2 tientjes wilde ik wel effe gokken ik hoop dat dit wel eens vaker  gebeurd. :P :P :P :P :P

 

ik ben er in elk geval dik tevreden mee

Terecht. Pracht koop. Bijna net zo duur als koffie met gebak voor twee bij menig restaurant.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha ha ik zie het probleem al de beugel van de Gibertini zit verkeerd om die heeft 2 schaalverdelingen net als bij een Triax, draai die maar eens om en zet de latitude van de rotor op jouw locatie (51.xx) en de elevatie van de schotel voor jouw locatie dan zal je zien dat het ook werkt. :P

De rotor as moet als het goed is op jouw locatie op staan en ''nagenoeg'' rondom waterpas staan, de vorige eigenaar snapte er ook niet veel van. ;)

Sjaak als aanduiding op de motor kan zowel de elevatie (39) of de breedte graad (51) staan , soms staan beide schalen erop .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Trust duidelijker kan het toch niet zijn, foto komt uit de UK vandaar die 56gr (=latitude) motor elevatie.

 

stab-motor-02.jpg

Is dat een Müller dan ? Daar hebben we het over .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch beter lezen hé, ts en ik hadden het over de hier getoonde Stab HH100 rotor die je op de latitude van eigen locatie moet instellen, en dat kon volgens jouw ook op 34 graden zijn. :/

 

Ts heeft het over een motor waar Müller op staat en welke een andere verdeling op staat .

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak schrijft in bericht 18:

"Ha ha ik zie het probleem al de beugel van de Gibertini zit verkeerd om die heeft 2 schaalverdelingen net als bij een Triax, draai die maar eens om...."

Dat klopt niet wat je schrijft. Als je de beugel omdraait, dan komen beide schaalverdelingen ondersteboven aan de bovenzijde te staan. Daar staat geen pijltje en ook is de waarde niet fatsoenlijk af te lezen. Bovendien als er al een pijltje zou staan aan de bovenzijde, dan krijg je het probleem dat als je de elevatie van de schotel hoger instelt, hij op de schaalverdeling juist een lagere elevatie gaat aangeven.

Nee, die beugel zit goed gemonteerd.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem van mij maar aan dat dit een echte Stab hh100 is, er zit alleen een andere sticker op.

Ik heb hier exact dezelfde rotor maar dan de zwaardere HH120.

 

HH100a4.jpg

Goed lezen Sjaak , ik beweer ook nergens dat het geen Stab zou kunnen zijn , alleen dat er ook andere schaalverdelingen zijn .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...