Ga naar inhoud


Help: Hoe en waar shotel te bevestigen?


lujo

Aanbevolen berichten

Ik ben zeer benieuwd naar jullie advies hoe jullie een schotel zouden plaatsen in mijn situatie. Ik woon twee hoog (hoogste verdieping) maar op het dak mag ik geen schotel plaatsen.

 

Nu heb ik een klein balkon op het oosten.

 

Enige twee opties die ik zie:

 

- schotel op het balkonhek bevestigen.

- tegelvoet gebruiken.

 

Diameter van het balkonhek is 6 cm en omtrek 19 cm. Ik zou dan het liefst schotel direct op het balkonhek plaatsen zonder gebruik te maken van een beugel. Maar hoe?

Schotel dient normaalgesproken te worden geplaatst op een verticaal en niet horizontaal stang.

 

Hoe zou ik balkonhek kunnen beschermen zodat er geen afdrukken van de schotel achterblijven?

 

Andere optie is om een tegelvoet te kopen maar ik weet niet of ik dan alle satellieten zou ontvangen. Er steekt een stukje van het muur uit wat misschien voor problemen zou kunnen zorgen.

 

 

 

Ik heb wat foto's gemaakt en graag hoor ik jullie advies.

 

post-35669-0-11060500-1414678319.jpg

post-35669-0-20533100-1414678325.jpg

post-35669-0-86830000-1414678565.jpg

post-35669-0-56448300-1414678571.jpg

aangepast door lujo
Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zijn div. mogelijkheden  , één ervan is een muursteun aan de buitenzijde tegen de spijlen met aan de binnenkant ook een plaat of stevige strippen of hardhout verbonden met 4 lange bouten . Als je er aan de buitenzijde ook hardhout of kunststof tussen doet , beschadig je niets .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Officieel mag je geen schotel voor de voorgevelrooilijn plaatsen, zie de regels van het ministerie vrom: http://www.canaldigitaal.nl/uploadedfiles/content/others/vrom-regels-plaatsing-schotel.pdf
De kans is dus groot, dat als de schotel er eenmaal hangt, je deze weer moet verwijderen.

Aan welke zijde van het gebouw zit de toegangsdeur? Is dat aan de straatzijde waar ook je balkon zit?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe is de voorkant van het huis waar de toegangsdeur met het huisnummer zich bevindt. Zoals je aangeeft is dat dus niet aan de zijde waar jij je schotel wilt plaatsen. Er zou dan geen probleem mogen zijn voor het plaatsen van de schotel.
Wel vraag ik me af aan welke staat je woning dan ligt want ik zie dat alle deuren uitkomen op een soort van binnenplaats.
Hoe bereik je die binnenplaats? Vanuit welke straat?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat die eenrichtingsweg ook een naam heeft en dat je adresseert op die weg met het betreffende huisnummer?
Tja, dan lijkt het me duidelijk. Dat balkon zit dan aan de achterzijde van je woning en dan mag je zonder vergunning daar een schotel op plaatsen.
Je moet nog wel even rekening houden met wat er in de huurovereenkomst of in het contract van de vereniging van huiseigenaren staat wat betreft het plaatsen en monteren van een schotel.
Het plaatsen van een tegelvoet kan dan nooit verboden worden want die zit niet bevestigd aan het huis.

Tja, je zult misschien denken waarom vraagt hij dat allemaal maar het zou een grote teleurstelling zijn als je de schotel eenmaal geplaatst hebt, je die daarna weer moet verwijderen. Zonde van het geïnvesteerde geld.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zeer benieuwd naar jullie advies hoe jullie een schotel zouden plaatsen in mijn situatie. Ik woon twee hoog (hoogste verdieping) maar op het dak mag ik geen schotel plaatsen.

 

Nu heb ik een klein balkon op het oosten.

 

Enige twee opties die ik zie:

 

- schotel op het balkonhek bevestigen.

Als je even googlet, zul je een site of sites moeten vinden die diverse speciale balkonbeugels aanbiedt.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koop gewoon een buis en bevestig die met klemmen aan de dikste buis van je balkonhek.

Eventueel kun je een L- vormige buis kopen en die aan de " armleuning"  van je balkonhek bevestigen.

 

Vooraf op de bevestigingsplekken van het balkonhek eventueel een stuk rubber wikkelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de balustrade niet te beschadigen is de oplossing van trust de beste. Een hoekmuurbeugel van 25cm die je met twee houten platen monteert op 2 of 3 spijlen. Dan kun je die op een hoogte monteren dat de schotel niet boven de balustrade uit steekt. Dan valt die minder op.
 

post-60869-0-53623800-1415019645.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...