Ga naar inhoud


Dm 500c geeft geen beeld


mth1974

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb hier een Linux server draaien met 1 kaart van ziggo :) met dank aan hier :)

Ik heb 2 dm800 aangesloten en die geven perfect beeld

1 Amiko SHD-8240 aangesloten en heeft ook prefect beeld.

Nu wil ik de dm500c aansluiten en krijg geen beeld (vaag)

 

Op de dm500 draait cccam 2.1.4 (actief) de fta kanalen komen allemaal door maar zodra ik zap naar bv Rtl 4 krijg ik geen beeld.

 

Server gedeelte

F: slaap slaap  ------>dm 800 werkt goed

F: slaap1 slaap1 ----->  dm500 deze werk niet

F: Lars Lars -------------> amiko werk goed

F: Jeff Jeff ----------> dm 800 werktgoed

 

 

c lijn dm500

c: 192.168.178.19 slaap1 slaap1  en deze werkt niet

 

Als ik in de webbrowser 192.168.178.20:16001 invul dan krijg ik keurig de cccam server te zien (dus die werkt) alleen krijg ik geen actieve server te zien

 

Gr michel

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat bedoel je met vaag?

De c regel die je opgeeft, met dit ip adres, moet de server wel dit ip adres hebben.

Heb je een netwerktest eens gedaan op de 500c om te zien, als deze goed is?

Misschien is je cccam te oud? Ik heb geen dergelijke kaart, en weet dus ook niet, of die recent genoeg is om met de ziggo kaart te communiceren.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net even een netwerktest gedaan en die geeft bij het ip adres not ok.

Dhcp staat aangevinkt.

Wat ik geprobeerd heb: dhcp uitgeschakeld zelf meerdere ip adressen geprobeerd maar bij elke ip adres geeft hij not ok aan.

Snap er niks meer van. Internet op de box werkt gewoon kan ook aplicaties dowloaden en installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net even een netwerktest gedaan en die geeft bij het ip adres not ok.

Dhcp staat aangevinkt.

Wat ik geprobeerd heb: dhcp uitgeschakeld zelf meerdere ip adressen geprobeerd maar bij elke ip adres geeft hij not ok aan.

Snap er niks meer van. Internet op de box werkt gewoon kan ook aplicaties dowloaden en installeren.

Check in de c en f regel of er niet per ongeluk een spatie teveel staat. Ook opletten met hoofdletter en kleine letter want dat zijn geen gelijke tekens. Als laatste zou je ipv slaap1 gewoon slaapk kunnen gebruiken.

 

Nog een tip: Geef je server een ip-adres buiten de dhcp range.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allen bedankt voor het meedenken het is opgelost.

De oplossing was eigenlijk heel simpel.

Wat is gedaan heb is een eigen cccam.cfg in de box geplaats echter zonder hoofdletter het moest dus CCcam.cfg zijn.

 

@Mojo wat is de meerwaarde als ik de server een ip-adres buiten de dhcp range geef

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat als je de server een keer moet herstarten deze zijn vaste ip adres houd en geen dhcp adres uitgedeeld krijgt. Met dhcp aan kan de server zomaar een ander ip adres krijgen en zien de boxen de server niet meer.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...