Ga naar inhoud


Zo nu en dan vallen de volgende TVV zenders bij mij uit


Pluizebol

Aanbevolen berichten

Dit bleek later veroorzaakt te worden door problemen met elco's waardoor de LO kennelijk net iets te instabiel werd en de ontvangst uitviel.

 

De LO Local Oscillator zit in de LNC. Daar heeft de ontvanger geen invloed op. Is de LO in de LNC buiten het vangbereik van de ontvanger dan kun je de LOF Local Oscillator Frequency in de ontvanger handmatig wat aanpassen.  9500 &10.600 is default. Door handmatig een paar mHz naar ondere of boven te corrigeren kun je de boel weer recht trekken.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Eerst de M7 met de TVV kaart op mijn eigen Triax 78 met DUO LNB aangesloten en daar functioneerde alles prima, dus VIER en VIJF kwamen in beeld.

Toen mijn DUO LNB aangesloten op de Triax 78 van de Belg maar ook daarmee geen ontvangst van VIER en VIJF.

 

Daaruit moest ik opmaken dat zowel de M7 als de DUO LNB van de Belg schijnbaar goed functioneert en dientengevolge moest het haast aan de coaxkabel liggen.

Nadat we bij een lokale TV winkel een 20m coaxkabel hadden opgehaald en deze hebben aangesloten kon in eerste instantie VIER en VIJF nog niet worden ontvangen maar na enkele tellen was dit uiteindelijk nog het geval.

Ook nu na circa 1 uur functioneert nog alles naar wens.

 

Toch juichen we nog niet te vroeg want ik ben noch niet echt gerust gesteld want de hoogspanningsleiding die over de plaats van de Belg loopt baart mij zorgen.

Ik weet niet of een dergelijke hoogspanningsleiding dergelijke problemen kan veroorzaken en dat het probleem zich opnieuw kan voordoen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de kop van de Astra 19,2 maar eens in de klem zetten en de schotel op de Astra 19,2 uitrichten. Waarschijnlijk is het probleem dan over. Ik zal niet ontkennen dat die hoogspanningsledingen misschien niet wat signaal tegen houden. Een schotel van een maat groter zal het probleem waarschijnlijk ook oplossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de kop van de Astra 19,2 maar eens in de klem zetten en de schotel op de Astra 19,2 uitrichten. Waarschijnlijk is het probleem dan over. Ik zal niet ontkennen dat die hoogspanningsledingen misschien niet wat signaal tegen houden. Een schotel van een maat groter zal het probleem waarschijnlijk ook oplossen.

 

Was het even vergeten te vermelden maar naast het vervangen van de kabel heb ik ook de 19.2 LNB in de houder gezet en daarop uitgericht en verder zie het onderstaande antwoord.

 

Een LNB van het merk Best is identiek aan een GTsat LNB.

Nog eens (en dit uit ervaring) Allemaal deze GTsat MONOBLOCK LNB's, inclusief de Astra/Hotbird LNB, hebben problemen

met de 12722 frequentie. Vervangen door een andere is de enige optie.

 

Dat zou best zo kunnen zijn maar ook met een Single Inverto Black Ultra bleef het probleem bestaan.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad TozdeoG, dat schreef ik gisteren ook al. GTsat lnb's hebben zo vaak problemen, dat je dit merk beter kunt mijden en het merk Best is gewoon een handelsonderneming die satelliet ontvangst benodigdheden her en der inkoopt en er dan hun naam op zetten.
Ik hou het liever bij echte satontvangst fabrikanten zoals Inverto, Hirschmann, Kathrein, Technisat, Fuba enz.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik hier overigens ook een GT-MTD43 en die doet het hier op alle fronten uitstekend.

Toen ik de M7 op mijn schotel met deze LNB had aangesloten functioneerde alles prima maar toen ik de  GT-MTD43 LNB op de schotel van de Belg plaatste bleef het probleem bestaan.

Ook een Single Inverto Ultra Black loste dit probleem niet op.

 

Overigens ben ik het wel mee eens dat een goede LNB veelproblemen kan voorkomen, zo gebruik ik thuis ook een Inverto Ultra Black DUO op mijn Triax 88.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt misschien stom, maar probeer eens met de coax aan te sluiten op de LNB out ipv de LNB in.

Die zijn doorgelust in paralel, maar op de in zit een versterker, op de out niet.

Soms geeft de GTSat LNB een te sterk signaal waardoor de tuner overstuurt wordt. Door de versterker te omzeilen kan je in een aantal gevallen dat probleem oplossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...