Ga naar inhoud


TF2401CI geen beeld op Canaldigitaal HD-zenders


vinnie65

Aanbevolen berichten

Hoi,

heb al bijna 2 jaar de TF2401CI+ met een Aston CAM en CanalDigitaal-kaart (voorheen TF5000PVR met zelfde Aston CAM en CD-kaart). Ik woon al een hele tijd in Duitsland en kijk dus via CD vaak naar NL televisiezenders. Dat lukt ook prima met de SD-Kanalen van bijv. NPO of RTL4/7. Omdat ik toch graag HD wil kijken heb ik een upgrade von het Basispaket naar HD-Basispaket laten doorvoeren. En natuurlijk heb ik nu de schotel opnieuw uitgericht en een nieuwe LNB die zowel Astra1 (19,2°) als ook Astra3 (23,5°)  ontvangt. 

Probleem:

ik ontvang alle zenders van Astra1 en Astra3, maar het beeld van de NL-se HD-zenders (bijv NPO1-HD, SBS6-HD, etc) blijft zwart, terwijl ik wel het geluid van de zender hoor (melding "geen kanaal ingesteld of gecodeerd" op scherm). De SD-zenders werken nog steeds, ook ontvang ik bijv TV-oost met beeld en geluid zodat ik er van uitga dat de schotel en LNB goed afgesteld zijn. Ik heb ook al een paar keer een heractivatie van CD-kaart door laten voeren, maar geen verandering. Kan iemand mij helpen? 

Informatie m.b.t. de Topfield 2401CI (hier in Duitsland gekocht):

  • SYSTEM ID 22120
  • Loader Versie 1.02
  • Device Versie 1.01
  • Sw Versie  TF BCPCE 1.11.00
  • laatste aktualisering  Apr 3 2014
  • Cam: ASTON Crypt V1.05

Al vast bedankt voor jullie reacties,

Vinnie

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Je zal een Astoncrypt 1.07 moeten aanschaffen met software 20 of hoger.

Je 1.05 kan geen seca HD decoderen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Met het oog op de toekomst kan je ook overwegen de Canaldigitaal CI met de witte sticker aan te schaffen.

Daarmee is ook o.a. Foxsport te decoderen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik bedoel niet de kaart, maar het vervangen van de Astoncrypt CI.

Je kan een Astoncrypt 1.07 aanschaffen, die werkt over het algemeen prima.

 

Er zijn echter Canaldigitaal zenders die uitsluitend te zien zijn wanneer je het Canaldigitaal CI module gebruikt, en wel het exemplaar met de witte sticker.

In dat CI module zit namelijk software die extra beveiligde zenders zoals Foxsport vrij schakelen.

Met een Astoncrypt blijven die zenders op zwart.

Alles natuurlijk met een geldig abonnement /kaart.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...