Ga naar inhoud


Hoe kan ik beide tuners testen?


Pedro4

Aanbevolen berichten

Als ik 1 ding aan het opnemen ben dan kan ik bepaalde zenders niet meer kijken (zijn in de kanalenlijst dan lichter).

Dat is b.v BVN en Classic tv.

 

Hoe kan ik testen of de tuners nog wel goed zijn?

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Moet de dreambox dan open of kan dat aan de achterkant?

Kan eigenlijk beide heel moeilijk. Hij staat redelijk vast in de tv kast.

als die zo vast staat, vraagt men zich ook af of de f-connector nog wel aan de coax zit

en let op!!!

indien je pardoes vals contact maakt is misschien je tuner echt stuk...

altijd receiver van de stroom halen als je aan de coax gaat klooijen :D

Dark & Long, Drift 2 Dark Train

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 3 koppen en bij de schotel zitten 2 switches. Vandaar lopen er 2 kabels naar de dreambox. Een op tuner a en de andere op tuner b.

Vreemd wat er nu gebeurd. Als ik 1 programma opneem dan kan ik een aantal zenders niet kijken. b.v bvn tv,vh1 classic,diverse mtv.nickelodeon.

Maar als ik b.v ned1 opneem op tuner a (dat kan ik zien rechtsonder in de balk) dan kan ik wel naar een andere zender die dan via tuner b te bekijken is. Dus de tuners doen het volgens mij.

Rara hoe kan dat ??

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

rara hoe kan dat....

het is als je er iets minder over weet, vaak de voorkeur tuner instelling die over het hoofd gezien wordt

 

automatisch (de meest flexibele)

tuner A of tuner B (naar keuze )

 

als op beide COAX dezelfde LNB' s en dus satelliet posities staan is automatisch afstemmen de beste

test het

onlangs stond die instelling nog onder menu. instellingen. aanpassen

ciao

Dark & Long, Drift 2 Dark Train

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me een instelling. Tuner A moet de diseq in gesteld worden en op tuner B ook. niet aan geven dat tuner B gelijk is als tuner A of dat het de 2de coax  is.

aangepast door guppje29

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet niet of het uit maakt. Maar zou je niet voor 19,2° Ku band gaan i.p.v. Ka band? Op Ka band zitten geen commerciële DTH transponders...

 

YES Mimisiku. Dat was het probleem. Ik heb tuner B ook op Ku band gezet en nu is het goed.  Opgelost.  Bedankt.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...