Ga naar inhoud


Oscam SPK voor Synology DS214Play?


Sis

Aanbevolen berichten

Als je Oscam wilt installeren na het chrooten, kijk even hier http://www.mdevries.org/synology_oscam.html

 

Let wel, ga je Oscam installeren op bijvoorbeeld een USB-stick (werkt perfect) moet je betreffend Volume wel eerst "chrooten" ! 

En de regels, bijv. chroot /volume1/@chroot /bin/bash    aanpassen naar chroot /volumeUSB1/@chroot /bin/bash

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hi,

 

Chroot is inmiddels gelukt ik heb ook een recnte versie kunnen compileren.

 

PCSC krijg ik wel werkend, maar smartreader helaas niet libusb krijg ik niet aan de praat.

 

in de spk versie werkt de smartreader weer wel heb daar dan weer geen pcsc reader.

 

Hemant

=============================================

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

=============================================

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jip dat werkt prima!

 

Dan heb ik een versie met PCSC support, probleem is dan ik ook nog smargo's heb die als smartreader moeten werken en libusb wil niet werken in chroot.

 

Doe ik het anders op dus de spk file installeren dan werken me smargo's prima alleen de PCSC readers niet en ik kan nergens een pcsclite spk vinden.

 

hemant

=============================================

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

=============================================

Link naar reactie
Delen op andere sites

Chroot welke je gebruikt is onvolledig.

Waar heb je die vandaan ? Zelf aangemaakt met/via Ubuntu met sudo debootstrap --foreign --arch armel squeeze @chroot  ????

 

Als je debootstrap aanmaakt wel de juiste processor invoeren/gebruiken.

 

Smargo's en PCSC support gaat bij mij allebei goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

 

Nee ik heb de SPK file gebruikt debain-chroot van de Syno community.

 

Hemant

=============================================

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

=============================================

Link naar reactie
Delen op andere sites

inmiddels even zelf een chroot gemaakt.

 

Eigen oscam versie gebakken en nu werken de PCSC en de smargo's in me chroot.

 

Het verbaasd me hoe goed het werkt icm TVHEANEND op die synology met 2 tuners erin.

 

Mijn probleem is opgelost.

 

groeten,

Hemant

=============================================

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

=============================================

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je met slapen van je hdds zeggen dat jou netjes hybernate terwijl je oscam actief hebt?

 

Zo ja dan moet ik me ook eens in chrooten gaan verdiepen. Sinds oscamnop mijn synology draaid hybernate hij niet meer

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukt met oscam_88f6281-5.1_1.20-10121.spk!! Thanx! De andere 2 ook nog geprobeerd, maar die doen het niet.

 

Smargo readers ingeprikt en die doen het ook gelijk. Binnen 10 minuten aan de praat dus :grin:

Heb je deze spk nog?

Draai zelf nog op een oud beestje, DS211, maar package ervan is niet helemaal in orde.

Heb het al gevonden maar lijkt voor DSM 5.1 te zijn, draai zelf nog op DSM5.0 ivm andere issues.

 

@Toppers

Kunnen andere welke niet met chroot bekend zijn niet gewoon package naar USB verplaatsen, lijkt mij makkelijker te gaan dan chroot (moet ik me ook in gaan verdiepen)

aangepast door schumi2004
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de Oscam naar USB verplaatst moet je juist deze eerst van een @chroot voorzien en de package hierin mounten !

Dus eerst een chroot maken middels Ubuntu voor je DS211 en deze installeren op je USB stick, zie http://www.mdevries.org/synology_debian_chroot.html

Hierna ga je oscam installeren zoals hier staat omschreven, zie http://www.mdevries.org/synology_oscam.html

 

Misschien kun je jezelf het ook gemakkelijker maken, door een "verse" spk package te halen, te vinden op; http://exception.synology.me/sspks/index.php?fulllist=true

Voor diegene die het model enkel kennen van hun NAS: http://exception.synology.me/sspks/

 

Wel even DSM5.1 installeren (hoeft niet als je werkt met @chroot !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de uitleg.

 

Had die link eerder ook gevolgd en zag toen dat DSM5.1 niet vereist was maar minimaal 5.0-4458 en daar zit ik boven dus package installen ging prima.

Morgen maar eens in chroot verdiepen en een poging doen oscam te compilen met libusb etc

Zou mooi zijn als je al dan niet met chroot bestaande packages eenvoudig kunt verplaatsen, vooral als die je NAS wakker houden.

 

Tot op heden draait OSCam etc nog dus kan op gemak dit uitzoeken maar eerst wil ik proberen een andere issue in OScam gefixed krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik draai mijn chroot op volume1.

 

Mijn Synology heeft geen tijd om te slapen die is bezig met vanalles. ( het is me datastore voor ESX)

 

en aangezien het beestje maar 50 watt gebruikt kan ik er mee leven :)

 

Hemant

=============================================

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

=============================================

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...