Ga naar inhoud


Nieuwe cables.xml >> aantal zenders niet gevonden?


Pr0x1Mus

Aanbevolen berichten

Mijne heren (en dames?),

 

Ik heb voor mijn VU+ Duo2 (met Black Hole) zelf een nieuwe cables.xml gemaakt op basis van gegevens die ik voor mijn UPC-regio vond op de website digitalekabeltelevisie punt nl.

 

Nu vind ik bij het scannen een aantal zenders niet, te weten: Eén, Canvas, BBC1, BBC2 en wat radiozenders. Deze zouden vrij te ontvangen zijn maar ik krijg geen beeld/geluid. Wel een melding: Zender niet gevonden (SID not in PAT) of zo...

 

De regel in het XML bestand die ervoor zou moeten zorgen dat deze zenders wel gevonden worden is volgens mij:

 

 

<cable name="UPC 43142 - HE Zevenaar 15-12-14" satfeed="true" flags="0">

 

----- <KNIP> -----

 

<transponder frequency="250750000" symbol_rate="6900000" fec_inner="0" modulation="5"/>

 

 

 

Ik zie tijdens het scannen deze frequentie heel kort even voorbij komen, de andere frequenties duurt meestal wat langer. Hij vliegt er als het ware dus overheen. Is het mogelijk dat de frequentie recent is gewijzigd en dus de van bovengenoemde website gehaalde gegevens niet helemaal up-to-date zijn of is er misschien wat anders aan de hand?

 

Vriendelijke groeten,

André

Hartelijke groeten,

 

Pr0x1Mus

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gewoon opnieuw scannen met de kabelscan. Stapgrootte op 1000 zetten. Zorg dat alle EU frequentiebanden op "ja" staan. QAM64 en QAM256 op "ja". Vervolgens op "Scan" drukken.

 

Die lijsten op digitaletelevisiealsjemazzelhebtpuntnl zijn notoir outdated of fout... Gewoon zelf scannen, sorteren en bewaren op je PC..

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gupje29

Je informatie is geheel correct. Ervaring leert dat dit niet altijd werkt. Ook bij UPC gaat de NIT scan soms mis. Vaak hebben ze na een frequentiewijziging zelf die NIT nog niet op orde waardoor de kabelscan gewoon even de weg kwijt raakt. De manuele scan is dan de enige zekerheid die je hebt.. Laatst nog in regio Haarlem een wijziging waardoor MTV niet gescand werd... Nergens te vinden. Bleek dat de zendernaam niet was mee veranderd. Stond gewoon als MvH hard in de lijst, zogenaamd met codering. Op de DM8000 zonder boxkey en kaart dus kansloos en dus ook gewist uit de lijst.. Tótdat je op puur geluk de zender probeert en ziet dat MTV ongecodeerd op die plek zit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Mimisiku,

Dank je wel voor je reactie. Ik heb dit gisteravond geprobeerd. Helaas, nog geen feest. Ook de suggestie van Gupje29 werkt inderdaad niet helaas. Even goed, dank voor de suggestie, Gupje29.

 

Vanavond wil ik eens iets anders proberen. Namelijk mijn oude AZbox met Pli even in ere herstellen en een cable scan laten doen waarbij ik het netwerk nummer op kan geven. Die optie heeft de VU+ Black Hole image helaas (nog) niet. Wel supermooie & stabiele firmware verder trouwens! Maar goed, dat moet dan leiden tot een cables.xml bestand dat ik kan vergelijken met dat wat ik nu zelf gemaakt heb voor de VU+. Mogelijk vind ik dan iets.

 

( Dat ik daar niet eerder op gekomen ben? )  :crazy:

 

Nog even over de NIT..., de manier van scannen moet je toch kunnen regelen met de optie "flags"? Ik wil gewoon graag precies weten hoe het zit, al was het maar voor de fun om iets te leren. Mijn motto: Geef nooit op!

 

Groeten,

André

Hartelijke groeten,

 

Pr0x1Mus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is vaak dat de NIT nog niet klopt als ze net een frequentie verandering hebben doorgevoerd. En dat is *juist* de reden waaróm je gaat scannen.. Later, als je het niet nodig hebt werkt de NIT scan weer wel..

 

Ander probleem kán zijn dat je tunertolerantie nét teveel afwijkt van de verwachte NIT frequentie. Vind dan niets en skipt die frequentie. En dan als laatste natuurlijk de coax kabel kwaliteit/conditie. Denk aan geoxideerde connectoren en/of pluggen. Zou je ook meteen even kunnen nalopen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga toch eens een scan doen vanavond op die andere box. Daar had ik nooit dit soort problemen mee, wel hele andere...  :D

 

De kabel is nieuw en de tolerantie van de tuner kan ik niks over zeggen. Volgens mij gebruiken ze bij VU+ wel deugdelijke materialen.

Hartelijke groeten,

 

Pr0x1Mus

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Begin nu toch er aan te denken dat het de tolerantie van de tuner moet zijn. De afgelopen week heel wat experimenten gehad met alternatieve lijsten, veel zoeken op UPC forums en dergelijke. Helaas nog geen feest wat betreft de ontbrekende zenders.

 

#baalterwelvan  :angry:

Hartelijke groeten,

 

Pr0x1Mus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...