Ga naar inhoud


UPC Kabelscan werkt niet meer na 13 april (ziggo actief)


MFX2000

Aanbevolen berichten

Sinds maandag kan ik op mijn dreambox geen kabelscan meer uitvoeren. Ik krijg met de settings (die afgelopen zaterdag nog gewerkt hebben) de melding 'scannen mislukt'.

 

Heeft iemand anders in, mijn geval dan, Gelderland hier ook last van nadat alles naar Ziggo is overgezet?

 

Ik gebruik frequentie 164 met netwerk-id 43142

Modulatie heb ik op 64 en 256 getest waarop beide een foutmelding geven?

 

Hoor graag jullie ervaringen!

Dreambox 8000 [2x Sat + 1x DVB-CT / openPli 4.0 / CCCam 2.3.0] / disecq / inverto twin lnb / triax 78cm  ||  Dreambox DM500HD [DVB-C / openPli 3.0 / CCCam 2.3.0]

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee de Ziggo setting werkt ook niet. Maar als ik de ontvanger naar mijn slaapkamer neem dan kan ik daar wel een scan doen.

Ben dus bang dat het signaal op mijn aansluiting in de woonkamer sinds maandag minder is geworden?

Dreambox 8000 [2x Sat + 1x DVB-CT / openPli 4.0 / CCCam 2.3.0] / disecq / inverto twin lnb / triax 78cm  ||  Dreambox DM500HD [DVB-C / openPli 3.0 / CCCam 2.3.0]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee de Ziggo setting werkt ook niet. Maar als ik de ontvanger naar mijn slaapkamer neem dan kan ik daar wel een scan doen.

Ben dus bang dat het signaal op mijn aansluiting in de woonkamer sinds maandag minder is geworden?

 

Dan heb jij dus een probleem met de kabels in je huiskamer. Anders kan het niet op je slaapkamer wel goed werken.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een vreemde opmerking Tonskidutch? 

 

Hij zegt toch zelf dat het op de slaapkamer wel lukt. Kortom dat heeft niks met ziggo support te maken want het probleem ligt niet bij ziggo.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de slaapkamer kom ik achteraf ook niet alle zenders meer tegen na een kabelscan. bij de zenders van mijn kidspakket mis ik bijvoorbeeld Disney Junior. De vriendelijke mensen van de Ziggo Helpdesk raden mij aan de kabels te vervangen in Koka 9TS omdat er een 4G mast op 100 meter van mijn huis staat.

Dreambox 8000 [2x Sat + 1x DVB-CT / openPli 4.0 / CCCam 2.3.0] / disecq / inverto twin lnb / triax 78cm  ||  Dreambox DM500HD [DVB-C / openPli 3.0 / CCCam 2.3.0]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Snelle tip: ontvanger aansluiten op AOP zonder versterker/splitter. Neem een gegoten kabel die lang genoeg is om je TV te bereiken. Probeer de zenderscan nogmaals...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

een 4G mast

zou dergelijke invloeden niet mogen hebben op je Coax kabelverbinding MITS die juist aangesloten zijn met correcte koppelingen

naast mijn wokje op 11 hoog staat ook een Mast nog geen 12 meter er vandaan.

 

een betere afscherming tegen invloeden van buitenaf is altijd prettig (= advies van ziggo) maar aan de kabeldoos en de stekker aansluitingen gaat het dan meestal fout... juist daar is de afscherming erg pover.

 

check dat ook eens of je netjes en zuiver de coax aangesloten hebt.

 

denk dat mimisiku goede raad geeft, testen met een degelijke kabel van af de hoofdaansluiting / meterkast naar een van de ontvangers en of tv's via trappenhuis en of overloop ( tis maar even tijdelijk testen )

Dan weet je of je interne kabels dat probleem hebben sinds datum xx-yy-zz (maandag, waarom maandag, updates? )

  • Like 1

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, kabels vervangen in 9TS met nieuwe Hirschmann plugjes en het werkt weer.

 

Iedereen bedankt voor de tips. Blijkbaar was het dan toch mijn kabel of hoe ik de kabel destijds gemonteerd had.

Ben al blij dat de zenderscan weer werkt en dat ik mijn zenders heb.

 

@Tonskidutch: beetje google'n kwam ik bij meerdere mensen die problemen hadden met een Vodafone 4G mast in de buurt.

Die hadden hun probleem ook opgelost met het vervangen in een 4G shielded kabel. Vanmiddag de kabel gekocht en gemonteerd en ik moet zeggen dat ik weer een blij mens ben. Wel vreemd dat een 4G mast gewoon zoveel storing kan veroorzaken?!?

 

21bm2x2.jpg

aangepast door MFX2000

Dreambox 8000 [2x Sat + 1x DVB-CT / openPli 4.0 / CCCam 2.3.0] / disecq / inverto twin lnb / triax 78cm  ||  Dreambox DM500HD [DVB-C / openPli 3.0 / CCCam 2.3.0]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit zelf in Gelderland. Moet wel zeggen dat dit een handmatige scan is op de frequentie 164, dus geen kabelscan. Zijn dus TV, Radio en Data zenders bij elkaar die ik via DreamEdit uitsplits.

Dreambox 8000 [2x Sat + 1x DVB-CT / openPli 4.0 / CCCam 2.3.0] / disecq / inverto twin lnb / triax 78cm  ||  Dreambox DM500HD [DVB-C / openPli 3.0 / CCCam 2.3.0]

Link naar reactie
Delen op andere sites

484 zenders? ik kom niet verder dan 253 :sick::mad:

 

Het verschilt inderdaad iets per regio maar niet zoveel. Dit is een teken dat bepaalde frequenties bij jou niet goed doorkomen, of te wel controleer je kabels/connectoren.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...