Ga naar inhoud


VU+ DUO 4k Second Edition


RAL9001

Aanbevolen berichten

Beste forum leden,

 

al geruime tijd ben ik trotse eigenaar van de Dreambox one UHD. Deze heb ik speciaal voor recreatief gebruik, lees op de camping, aangeschaft vanwege haar afmetingen, goede prestaties en mogelijkheden. Ik heb de dreambox one voorzien van Newnigma2 als extra's onder andere EMC en Kodi 19, waarbij Kodi 19 het meest voldoet aan mijn verwachtingen. 

 

Thuis maak ik naast Ziggo (UPC Horizonbox) ook gebruik van de schotel echter hier gebruik ik de SAT decoder van de TV voor,  dit werkt overigens prima.

 

Nu is mijn oog gevallen op de, over ongeveer twee weken beschikbaar, VU+ DUO 4K Second Edition. Ik lees over de eerste editie veel positieve verhalen, wat mij het meest aanspreekt is de mogelijkheid om Ziggo te integreren. De VU+ kan als PVR de veranger worden voor de Horizonbox en de SAT decoder in de TV.  

 

De VU+ Duo 4k SE is het slagschip van VU en daar betaal je dan ook voor maar voordat ik zo'n investering wil doen zou ik wel wat meer willen weten over de mogelijkheden en onmogelijkden met betrekking tot het integreren van UPC(Ziggo) en Canaal Digitaal. Dan met name natuurlijk UPC(Ziggo) want bij Canaal Digitaal heb ik er alle vertrouwen in dat dit gaat werken.

 

Mijn vraag aan jullie als de experts op dit gebied;

 

is het mogelijk om UPC(Ziggo) werkend te krijgen op de VU+ Duo 4K? (ik heb een foto bijgesloten van de huidige CI+ Module en de kaart, ja helaas het UPC logo 😉 )

Indien het niet direct mogelijk zou zijn om de CI+ module in de VU+ Duo 4k werkend te krijgen, zijn er dan alternatieven mogelijkheden met CCCam? 

 

Ben benieuwd naar jullie ideeen op dit vlak.

 

Grt Ronald.

20200927_172144.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


De Nagra CI+ werkt alleen met de VTi firmware en uiteraard met alle beperkingen van dien! Je kunt uitsluitend 1 stream verwerken. Gelukkig kun je wel ongecodeerd opnemen en achteraf decoderen. Met dien verstande dat het decoderen net zolang duurt als de opname(s) duren.... In mijn optiek verre van ideaal (en ik zou met deze beperking geen vette box meer kopen)... Maar goed het kan (nog) net...

 

Nagra kan alleen als je over de unieke RSA/Boxkey beschikt. Die moet je zien te extraheren en dat is een (zeer) prijzig grapje..

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de Vu+ DUO4K zijn geen interactieve diensten van Ziggo mogelijk, dus dat kan een beperking zijn. (dus ook geen opnieuw starten of terugkijken)

De combinatie van een twin dvb-s2 en dual dvb-c tuner in de Vu+ DUO4K werkt prima, maar je schrijft al dat dit nu ook naar behoren werkt.

Het kijken met CI+ voor dvb-C in de Vu+ DUO4K is een prima optie met de opmerkingen over het image en dat decoderen in standby zoals Mimisiku schrijft.

 

volgens mij moet je 3 opties bekijken:

1) De prijs voor die configuratie met een twin dvb-s2 en dual dvb-c tuner = ongeveer 440€

2) De prijs voor een vervanging van die klote horizonbox naar humax5300c zijn enkel de kosten van een extra externe hdd

3) De prijs voor een vervanging van die klote horizonbox naar een Ziggo Next is voor mij 20€ per maand geweest ( dat moet je zelf even voor jou uitzoeken op Ziggo.nl )

 

Dat is een overweging die alleen jij kan maken 440€ / 20€ = 22 maanden interactief kijkplezier met opnemen in de cloud.

 

14 uren geleden, Mimisiku zei:

Nagra kan alleen als je over de unieke RSA/Boxkey beschikt. Die moet je zien te extraheren en dat is een (zeer) prijzig grapje..

dat hoef je niet eens te overwegen want dat wordt nergens aangeboden en is ronduit strafbaar

aangepast door Tonskidutch

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch die humax boxen gaat hij niks aan hebben want dat zijn irdeto boxen en die zijn niet geschikt voor nagra kaarten. (ex upc gebied)

 

Op een linux box blijven Interactieve opties ontbreken, misschien dat je NPO gemist via plugin kunt krijgen maar daar blijft het bij.  Verder kun je een lijntje scoren ergens.  Dan heb je niks te maken met al die flauwekul beperkingen. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel voor de reacties. Het komt erop neer dat de vu+ duo 4k overkill is. Merk al dat het geen extra's gaat brengen maar eerder beperkingen.

 

Optie 3 is dan inderdaad zo gek nog niet om over te stappen naar Next. Echter ziggo biedt Next enkel aan met het max abonnement. Heb even getoets ik ben overgezet met mijn oude upc pakket op het ziggo complete pakket. Er zit 20€ verschil tussen ziggo complete en ziggo max. 

 

Nadeel met abonnement omzetting is nog steeds geen keuze vrijheid voor wat betreft hardware, liever gezegt helemaal geen vrijheid over wat ik zou willen doen binnenshuis.

 

Wat er dan wel verandert is het internet, horizonbox is all in one oplossing, met next krijg je volgens mij een separate router (Welke dan wel weer in bridge mode gezet kan worden).

 

Vind de VU+ Duo 4k SE nog steeds een machtig apparaat maar niet voor mijn situatie geschikt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Tonskidutch zei:

 

De combinatie van een twin dvb-s2 en dual dvb-c tuner in de Vu+ DUO4K werkt prima, maar je schrijft al dat dit nu ook naar behoren werkt.

Het kijken met CI+ voor dvb-C in de Vu+ DUO4K is een prima optie met de opmerkingen over het image en dat decoderen in standby zoals Mimisiku schrijft.

 

 

Heb is een tijdje nagedacht over wat je hier nu eigenlijk bedoelt.

 

Ik heb op dit moment een Dreambox One dat is enkel dvb-s2 (voor op de camping). Thuis heb ik de sat direct op mijn samsung aangesloten, dit werkt. Horizon box voor UPC/Ziggo op dezelfde samsung werkt ook. De CI+ module heb ik in een philips android tv gestoken werkt hierin goed, overigens is dit geen gecertificeerde Philips TV zoals ook mijn eerste Philips TV (40pfl9704h/12) niet gecertificeerd was toen ik de CI+ hiervoor aanschafte , ik zag hierin eigenlijk niet zo'n probleem UPC toen wel ;-).

 

Eigenlijk wilde ik meer keuzevrijheid maar goed met nagra niet mogelijk anders dan Mimisiku al aangaf (is dan ook de investering niet waard) , dat het nu naar behoren werkt kan een misopvatting zijn tussen wat ik op dit moment heb en wat ik zou willen bereiken. Wat ik zou willen gaat niet lukken als ik alles juist geinterpreteerd heb.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, RAL9001 zei:

Wat er dan wel verandert is het internet, horizonbox is all in one oplossing, met next krijg je volgens mij een separate router (Welke dan wel weer in bridge mode gezet kan worden).

neen dat klopt niet helemaal ( er is niet/geen sprake van een bridge oplossing ze staan eigenlijk parallel met een lijntje ethernet uit de router)

 

je krijgt een router en de next en een splitter voor de cai aansluiting in je meterkast

de next heeft dus en coax en ethernet in

de router wordt met coax gevoed en heeft 4 ethernet poorten out

 

Die next werkt echt flitsendsnel met opstarten, zappen en heeft echt een beter beeld dan de horizonbox (welke ik eerst had , die kloemel) :grin:

 

maar dat is alleen om het nog even aan te vullen, want je hoeft eigenlijk niets nieuws als het allemaal correct werkt en je de TV gebruikt voor dvb-s2

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...