Ga naar inhoud


Zelfbouw schotel en LNB voor C band ontvangst en nog meer.


radiojan

Aanbevolen berichten

Hallo mensen ik ben nieuw op dit forum alles wat via de ether te ontvangen is heeft mijn interesse, in dit geval via de schotel in hogere frequentiebanden.

 

Ik ben zendamateur en heb al tweemaal een parabool antenne gebouwd voor Meteosat ontvangst. Helaas is het analoge weer foto signaal van deze satelliet niet meer te ontvangen in Europa.

Nu wil ik me gaan richten op het ontvangen van signalen uit de C band. Zijn deze signalen nog analoog of gedigitaliseerd? Is het nog mogelijk in die band wat te ontvangen in 2014.

Schotel wil ik weer zelf gaan bouwen met een doorsnede van 2 meter van gaas LNB of een ruisarme versterker als dat technisch kan tenminste voor de hobbyist.

Ik vind het een uitdaging om zelf apparatuur te bouwen en daarmee "exotische" stations te ontvangen geeft mij de meeste voldoening.

Zijn er in Nederland nog betrouwbare adressen om eventueel betaalbare spullen voor de C band te kopen?

 

Afijn ik heb wel wat vraagjes ik ben benieuwd naar de reacties.

 

Groet "radio" Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites


Deze foto's heb ik gemaakt op Curacao

post-54808-0-04201900-1418924370_thumb.jpg

post-54808-0-54573800-1418924381_thumb.jpg

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je naar Argentinië zult moeten gaan. ^_^

 

http://es.wikipedia.org/wiki/Instituto_Argentino_de_Radioastronom%C3%ADa

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !