Ga naar inhoud


VU+ box vind CanalDigitaal-zenders niet meer


jentj

Aanbevolen berichten

Goedenavond, ik heb me geregistreerd omdat ik met een al langer goed functionerende VU+ Solo en een nieuwe Duo tegen het probleem aanloop, dat na enig uitproberen met tunerconfiguraties etc, nu alleen de FTA-zenders nog gevonden worden. Waarbij de Duo alleen de Duitse FTA's laat zien maar meer vindt. Heb de Duo onlangs gebruikt gekocht in Duitsland.

 

Heb (nog) geen internetaansluiting op de boxen (nodig), ben een tamelijke digibeet op tenminste dit gebied, heb OpenPli op Solo (blauwe bergaanzicht) en Duo (4.0, net geflashed). Het flashen van de CCCam 2.3.0 lijkt niet te lukken, op de Solo zit de 2.2.1-versie en die deed het vanmidag nog, maar nu dus niet meer goed :(

Heb overigens de kaart al laten heractiveren door CD, al had ik daar verder ook geen gebruiksaanwijzijng bij.

 

Wie kan me helpen met de juiste instellingen svp? Neem aan dat voor Solo en Due afgezien van de tunerconfiguratie de instellingen soortgelijk zijn?

 

Bij voorbaat dankbaar voor jullie reacties,

 

groet, Jent.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je pli 4.0 hebt geflasht, zou je gelijk beeld moeten hebben op de CD zenders. De 2.30 zit erbij in gebakken.

 

Pli 4.0 zit alleen op de Duo, uit Duitsland. De Solo heeft nog een oudere Versie, maar nu je dit zegt ga ik dat direct veranderen.

Waar ligt het aan bij de Duo als de CD zenders er niet zijn, Eduard?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je pli 4.0 hebt geflasht, zou je gelijk beeld moeten hebben op de CD zenders. De 2.30 zit erbij in gebakken.

De cccam heb ik altijd al moeten downloaden tijdens de wizard. Dus geen internet, zal tijdens de wizard geen cccam en geen zenderlijst gedownload worden.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sattv4iedereen heeft gelijk je moet wel een werkende internet verbinding hebben.

Ik zou altijd een nieuwe image flashen bij een gebruikte ontvanger anders zit je altijd met een ander zijn config te klieren.

In pli zit de optie om een fastscan te doen voor de cd kanalen heb je ze direct goed staan.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zult in elk geval een CCCam in .ipk moeten downloaden. Dit kan ook prima op een PC. Plaats het bestand op een USB stick. Steek de USB stick in de box. Dan als lokale installatie uitvoeren.

 

Maar blijf erbij: even een UTP kabel van je router naar de box (al is het maar tijdelijk) en installatie opnieuw uitvoeren..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenavond,

 

Heb (nog) geen internetaansluiting op de boxen (nodig), ??/? Internet of LAN WLAN

 

Wie kan me helpen met de juiste instellingen svp? Neem aan dat voor Solo en Due afgezien van de tunerconfiguratie de instellingen soortgelijk zijn?

 

Bij voorbaat dankbaar voor jullie reacties,

 

groet, Jent.

Eduart schreef het al, op beide kassies hetzelfde image plaatsen... dat maakt het makkelijker.

 

Met een netwerk in huis kun je in ieder geval al beide boxen beheren per PC middels het programma DCC_E2.exe (dreambox control center)

 

Maar die " Internet aansluiting " maakt het ook makkelijker om iets uit de Image feed te downloaden.

bijvoorbeeld een settingslijstje met alle kanalen / zenders voor jouw satellieten

als je dan intern het abo kaartje wilt gebruiken (dus delen) is dat LAN of WLAN onvermijdelijk... en dien je de softcam configuratie ook navenant te passen op die Receivers ( de server - receiver en op de client - receiver )

 

zonder verbinding tussen de beide receivers is dat onmogelijk

 

De tuner configuratie kan hetzelfde zijn op beide receivers, echter of je ook voor beide boxen onafhankelijk coax signaal binnen krijgt heb je niet verteld.

Hoe is je schotel opbouw?

De nederlandse zenders zitten op die 23,5 Oost satelliet .

aangepast door Tonskidutch

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat jullie je zo uitgebreid melden, bedankt! Inmiddels loopt de Solo weer, echter nog op de oude Pliversie. Want Pli 4.0 laat zich nog steeds niet flashen. Begrijp het niet want op de Duo ging dat gisteren prima. Ook de CCCam 2.3.0 laat zich niet flashen. Ik geloof dat de tip om een fastscan te doen de boel weer op als vanouds kreeg.

Wil op termijn kijken of ik ivm cardsharing met onze TV boven op zolder (2 verdiepingen; lange weg) zo'n genoemde UTP-kabel gelegd krijg. WLAN zal met 130 MBit/s toch vast niet snel genoeg zijn? Voorlopig graag nog door te flashen. Heb nu diverse soortgelijke handleidingen uitgeprobeerd, zoals die van vuplus-support.org. Helpt voorlopig niets. Wil voor de overzichtelijkheid wel graag op beide ontvangers Pli 4.0 hebben, en CCCam 2.3.0 Heb de openpli 4.0- software van ferraribox.com op de usb-stick nog eens vervangen, maakte ook geen verschil.

Heeft iemand nog een tip voor me?

 

Ga nu proberen de Duo nog eens te flashen; op hoop van zegen. Anders desnoods toch een kabel direct naar de computer? Maar Joost mag weten wat voor onbekende wereld zich dan daar weer voor me opent haha!

 

Met de vraag over schotelopbouw ben ik iets overvraagd: het is een LNB met vier ingangen, door mij op de eerste en derde ingang aangesloten met elk een coaxkabel en signaal voor de beide TV's. Schotel zal een cm of 70 zijn, gericht op Astra 19,2 en daarmee geloof ik ook op Hotbird 13,0? Moet ik nog verstellen naar Astra 23,5 E voor veronica en co, klopt ahum. Zitten daar overigens de regionale zenders en de duitse FTA ook?

 

Groet, Jent

Link naar reactie
Delen op andere sites

Metoo heeft gelijk.

 

Haal Pli gewoon bij openPli.org.

 

Wil je de cccam erbij ga je toch verbinding moeten maken met het internet.

Standaard zit die er niet bij.

Deze wordt gedownload en geïnstalleerd net na het flashen van de box.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

niet als je je image alleen van ferraribox.com af haalt. Dan heb je namelijk geen originele box, en dan houdt het hier dus gewoon op qua support.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...