Ga naar inhoud


CanalDigitaal HD zenders op 23,5E niet zichtbaar


Batyka1
Ga naar oplossing Opgelost door Johan45,

Aanbevolen berichten

Op mijn nieuwe tv de Grundig 22 vle 5421 komen via de sateliet veel zenders binnen ook de SD zenders van CanalDigitaal en vele HD zenders echter niet de HD zenders van CD.

Dat is erg vervelend want ik heb een HD light abo van CD. Daarbij heb ik zowel de nieuwe als de oude module (met wereldbol) gebruikt.

Het vreemde is dat de HD zenders van CD wel verschijnen in de lijst en kan ze ook gebruiken via mijn computer m.b.v. Eyetv Sat hetgeen betekend dat het niet aan de schotel kan liggen. Heeft iemand een idee hoe dit komt en hoe het evt. op te lossen is?

 

Nog een vraag eerder heeft iemand geschreven over de Grundig 22 vle 8320. Zijn op deze tv de HD zenders van CD zichtbaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor je reaktie

Nee, dat kan niet kloppen omdat op de Eyetv Sat. de HD van CD wel zichtbaar zijn. Deze gebruik ik nu om de HD/CD beelden via Appletv te streamen naar de tv maar dat is nogal omslachtig.

Eerder had ik er de zenders van beide satellieten op staan en had toen meer dan 2200 tv zenders. Op dit moment heb ik er alleen maar de 23.5E zenders op staan met ongeveer 1200 tv zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik leid uit je woorden af dat je een duo lnb hebt.

Uit eerdere posten in dit forum kan ik me herinneren dat het bij diseqc 1.0 per duo lnb merk kan verschillen of je astra 1 op A of op B moet zetten.

1200 zenders heeft Astra 3 in ieder geval niet. Sla kingofsat er maar op na wat er wel op zit.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Astra1 is altijd 1 of A en Astra3 is altijd 2 of B. Je zou rond de 370 kanalen tegen moeten komen wanneer je scant.

 

Probeer anders even een handmatige scan op poort 2 (of B ) op transponder: 11914.50 H DVB-S QPSK 27500 5/6. Hier zit TV Gelderland FTA op, als je die kunt ontvangen is het juist ingesteld.

aangepast door RowanF1

Gebruikt zijn TD78 tegenwoordig als wok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad een duo Lnb met 4 aansluitingen.

 

De oplossing was 2/4 om 23,5 te plaatsen. Eerder begreep ik dat 1/4 betekende 1 tot 4 maar het betekend de eerste van 4. Had niet gezien dat er 2/4 enz. achter zat.

 

Inmiddels alles handmatig op volgorde gezet, een hele klus. Het is niet mogelijk om zo,n lijst te kopieëren en op een ander soortgelijk toestel te plaatsen neem ik aan?

 

Iedereen hartelijk bedankt voor de medewerking, fijn dat het is opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je de diseqc instellingen juist ingesteld hebt en je kanalenlijst in orde is zou een je ontvanger dat allemaal zelf moeten doen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...