Ga naar inhoud


CanalDigitaal HD zenders op 23,5E niet zichtbaar


Batyka1
Ga naar oplossing Opgelost door Johan45,

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Wanneer je in de afgelopen periode een zenderscan gedaan hebt op 23,5 terwijl de diseqc op 19,2 heeft gestaan staan er in de 23 lijst allemaal19 zenders.

Wat voor zenders zie je zo allemaal op 23?

.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik heb de indruk at je het systeem niet helemaal begrijpt.

In je schotel zitten 2 ontvangsteenheden, die je selecteert door een diseqc signaal omhoog te sturen.

 

Stuur je het signaal diseqc 1 omhoog zal de kop actief worden welke gericht is op Astra 1 op 19 graden oost.

Stuur je het signaal diseqc 2 omhoog zal de kop actief worden welke gericht is op Astra 3 op 23 graden oost.

 

In je ontvanger zitten per satelliet transponderlijsten welke op de bekende transponders van de bepaalde satelliet naar programma's gaat kijken.

Een gedeelte van de transponderfrequenties op Astra 1 bestaat ook op Astra 3.

Wanneer je nu de transponderlijst van Astra 3 op je ontvanger selecteert en die laat zoeken met diseqc 1 zal je wanneer je ontvanger op Astra 3 zenders staat.... Astra 1 zenders laten zien.

 

Kortom, alles wissen, Astra 1 met diseqc 1 benoemen en Astra 3 met Diseqc 2 en dan de zenders opnieuw inlezen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kortom, alles wissen, Astra 1 met diseqc 1 benoemen en Astra 3 met Diseqc 2 en dan de zenders opnieuw inlezen.

 

... en helaas helemaal overnieuw de zenderlijsten/zendervolgorde maken... :( .

Maar dit is wel de slimste oplossing, want twee satellieten handmatig editen (als dat bij jouw Grundig TV al zou kunnen) lijkt me onbegonnen werk.

 

groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad cees, dit zou ook mijn advies zijn.
En Johan, een 4,3 graden duo-lnb heeft altijd de volgorde Astra 19,2 op 1 of A en Astra 23,5 op 2 of B. Geen enkel merk heeft dit andersom. Dit kan wel bij een 6 graden monoblock dat je bijv. gebruikt op een grote schotel voor de ontvangst van de Astra 19,2 en 23,5. Dan kan het inderdaad zijn dat Astra 19,2 diseqc-positie 1 of 2 heeft afhankelijk van het merk.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Johan

Elke 4,3 graden duo-lnb ongeacht op welke schotel die geplaatst is heeft de Astra 19,2 op diseqc 1.
Een 6 graden monoblock is geen duo-lnb.
De naam duo-lnb is specifiek voor de ontvangst van de Astra 19,2 en 23,5 en is verkrijgbaar voor 60 en 80cm schotels.
Een monoblock kan voor vele satellietcombinaties zijn en is altijd voor 80cm schotels.
Met andere woorden, een duo-lnb is ook een monoblock maar een monoblock hoeft nog geen duo-lnb te zijn.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog geen programma gevonden om de kanalenlijst via computer te sorteren. Wel heb ik de handleiding bijgevoegd om de lijst via USB te exporteren en in een ander toestel te importeren. Met mijn Grundig 22VLE8120BG gaat dit i.i.g. goed. Om nieuwe kanalen later toe te voegen (bijv. SBS9) laat ik toestel handmatig op de juiste frequentie zoeken en opslaan en dan weer sorteren.

Cloner Configuration.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt,

Alles werkt inmiddels naar behoren.

Had al 10 tallen jaren een schotel voor één satelliet oorspronkelijk een van ca 2.0m. Moest dus nu aan een duo Lnb. Je moet kennelijk zelf maar uitvinden hoe het moet heb gezocht op internet maar niets kunnen vinden. Een handleiding zou toch handig zijn. CD verteld wel hoe je de Lnb moet plaatsen. En waarschijnlijklijk is het zo dat wanneer je een door hen goedgekeurde ontvanger hebt het automatisch gaat. Er zullen echter legio gebruikers zijn die, vooral door de tv's met ontvanger, een afwijkend model hebben. Daardoor is het fijn dat er dit soort forums zijn met hulpvaardige gebruikers.

Gr.Batyka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...