Ga naar inhoud


Losse harddisk niet meer te benaderen na 'm op een w8 laptop gezet te hebben


Jan1962

Aanbevolen berichten

Nadat ik m'n losse harddisk op een windows 8 laptop had aangesloten om wat bestanden over te zetten, kan ik hem met m'n windows 7 laptop ineens niet meer gebruiken omdat deze nu versleuteld is. Ik heb al geprobeerd om in de w8 laptop de versleuteling eraf te halen, maar dat heeft niet gewerkt. De bestanden zijn op de w8 laptop overigens gewoon te zien.  

Op de w7 laptop krijg ik nu de foutmelding; Er is geen herstelsleutel gevonden op deze schijf, het station kan niet worden ontgrendeld.

Weet iemand hoe ik die versleuteling eraf kan halen zodat ik hem weer in alle computers kan gebruiken?

 

DM7020HD, DM500HD, ziggo, sat13/19,2/23,5/28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, maar dat was dus wel standaard aangezet in die laptop. Ik heb hem met harde schijf ingeplugd die optie uitgezet, en daar was 'ie best wel even mee bezig, om de encryptie eraf te halen. Maar van de losse schijf zat 'ie er nog steeds op...

DM7020HD, DM500HD, ziggo, sat13/19,2/23,5/28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

dan zul je die disk weer aan je laptop moeten koppelen en hetzelfde doen met die losse disk, als ik het zo hoor is die nu ook versleuteld. Ik denk dat je nu alleen je versleuteling van je interne disk hebt gehaald, en nog niet van de externe disk.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

als je die data wel kan benaderen op je windows 8 laptop zou ik het daarmee even ergens anders neerzetten en dan die losse disk afkoppelen en op je desktop opnieuw formatteren. Daarna data terug kopieren en kijken wat er dan gebeurt?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik heb m'n bestanden via die laptop er af gehaald en op een andere disk gezet. Toen alles er af was, was de beveiliging er ook af en kon ik alles weer op die harddisk terug zetten. Het duurde wel lang om alles eerst er van af te halen en daarna weer terug, maar de beveiliging is er gelukkig ook weer af.

Bedankt voor het meedenken!

DM7020HD, DM500HD, ziggo, sat13/19,2/23,5/28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...