Ga naar inhoud


Oscam instellingen?


Ga naar oplossing Opgelost door theparasol,

Aanbevolen berichten

Ik heb Oscam gedownload uit de Openpli feed.

is deze nu kant en klaar wat instellingen betreft of moet deze toch nog aangepast worden in de oscam files.

Ik maak alleen gebruik van een Canal-Digitaal card op een et8000 verder geen tweede ontvanger in huis.

 

Ben het internet al een tijdje af aan het struinen voor de juiste (andere) instellingen, want ik vind tot nu toe Oscam niet goed lopen blijft hangen op verschillende zenders. (een seconde of 4 zwart beeld)

 

 

 

 

et8000

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee, Oscam werkt niet out of pocket. Daar moet je redelijk wat aan instellen, afhankelijk van kaart en type ontvanger e.d. Voor jou opstelling staan er al legio voorbeelden op dit board (en via google nog heeeel veel meer). Het lijkt me dus verstandiger dat je je er eerst goed in verdiept, vervolgens probeert, en als het niet lukt gerichte vragen stelt. En dan uiteraard met je config en log bestanden zodat we kunnen zien waar het probleem vandaan komt.

 

Overigens kun je waarschijnlijk veel beter CCcam gaan gebruiken, die werkt wel out of pocket.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar ik begrepen heb werkt OSCam bij OpenPli 4.0 wél out of the box.. Onderste kaartsleuf dev/sc0 is gereed voor een Canal Digitaal smartcard. Via de WebIf van OSCam (bereikaar op poort 8081) kun je de tweede kaartsleuf (indien aanwezig) ook activeren... Dus zeker niet lastiger dan met CCCam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oscam hangt ook niet, mits je het goed hebt ingesteld, en zapt sneller dan de oldtimer ''CCcam''

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oscam hangt ook niet, mits je het goed hebt ingesteld, en zapt sneller dan de oldtimer ''CCcam''

Waar vind ik dan die juiste instellingen voor Oscam ik kan ze niet vinden op het Streamboard tenminste geen verbeteringen.

Kan niemand mij vertellen waar deze instellingen staan.

Als ik hier om vraag op andere forum's dan krijg ik hier nooit een antwoord op.

Waarom wordt hier altijd zo geheimzinnig over gedaan.

 

En als ik de instellingen gebruik van de Transponder blijf ik nog steeds met de zelfde problemen zitten.

aangepast door josjansen

et8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die instellingen die je zelf met fine-tunen. Je moet je dus wat leeswerk getroosten. OSCam werkt op OpenPli direct met een CDS en TVV kaart in slot dec/sc0. Je box bepaalt of het de onderste of bovenste is. Kwestie van proberen dus. Verder kun je in de reader sectie fine-tunen op ECM whitelist etc. Heb zelf nu OSCAM op de DM8000 sinds november. Geen vastlopers gehad. Die had ik overigens ook niet met CCCam 2.2.1

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die instellingen die je zelf met fine-tunen. Je moet je dus wat leeswerk getroosten. OSCam werkt op OpenPli direct met een CDS en TVV kaart in slot dec/sc0. Je box bepaalt of het de onderste of bovenste is. Kwestie van proberen dus. Verder kun je in de reader sectie fine-tunen op ECM whitelist etc. Heb zelf nu OSCAM op de DM8000 sinds november. Geen vastlopers gehad. Die had ik overigens ook niet met CCCam 2.2.1

Oké bedankt @Mimisiku hier heb ik misschien wat aan.

Ik wil zelf van Cccam overstappen naar Oscam omdat er verschillende personen zo roepen over Oscam b.v. citeer @Qauttro "Oscam hangt ook niet, mits je het goed hebt ingesteld, en zapt sneller dan de oldtimer ''CCcam''

Hij wil alleen verder niks loslaten  ;)

Jammer dat zoveel mensen er zo geheimzinnig over doen. Niet iedereen heeft de tijd om zich in Oscam te verdiepen, dus waarom niet wat opener wat instellingen betreft.

En Oscam werkt bij mij nu eenmaal niet direct met een CDS-card.

et8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je opgeeft wat je precies hebt en in welk slot de CDS kaart zit dan kan ik je wel verder helpen. Het is niet idioot moeilijk. Probleem is dat mensen met CCCam gewend zijn aan 1 config bestand. OSCAM heeft er meerdere. Hierdoor is OSCam veel flexibeler in te stellen en biedt veel meer mogelijkheden. OSCAM wordt nog doorontwikkeld. CCCam wordt niet meer opgewaardeerd en zal dus meer en meer achter gaan lopen. Denk aan Ondersteuning voor nieuwere typen smartcards e.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien zap je idioot snel en schiet je kaart in de strafmodus. Heb je de ECM limit in OSCAM ingesteld en cooldown periode ingesteld? Heb hier een CDS en TVV kaart. Geen enkel probleem en zeker geen vastlopers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...