Ga naar inhoud


Geen beeld op TF2401CI


AartQuak

Aanbevolen berichten

Ik ben al enige tijd in het bezit van deze ontvanger en op zich erg tevreden over beeld en geluidskwaliteit.

Sinds enige tijd, en steeds frequenter, geeft de ontvanger echter het volgende probleem.

 

Bij het inschakelen krijg ik geen beeld en geluid. Ik kan wel zappen, EPG raadplegen en opnames instellen, en teletekst lezen.

In het begin verdween het probleem na een aantal maal zappen naar een FTA zender of uit en opnieuw aanzetten.

 

Ik gebruik de officiële Canaldigitaal CI module met witte sticker. 

Ik ben geen hobbyist, gebruik dus ook geen TAP's.

 

Wie weet wat dit probleem veroorzaakt of nog beter, hoe is het te verhelpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Oké. Heb je de kaart al eens in een andere ontvanger gestoken? Of als je zin hebt om een keer richting Haarlem te komen? Rozenburg ligt er practisch naast...

Je zal het verschil maar moeten lopen.

https://www.google.de/search?q=rozenburg+zh&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=hi_iVK6aMYfiasrbgugM

 

Maar voor wat de klacht betreft, ik zou het zoeken in een defecte kaart of CI module.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rozenburg NH ligt idd iets dichter bij Haarlem dan mijn geboortedorp. Ik wandel graag, maar er zijn grenzen.  ;)

 

Ok, dus ik ga proberen om een nieuwe kaart te krijgen van Canaldigitaal en de CI module om te ruilen bij de verkoper.

Bedankt voor de reacties, hoop dat het aan één van de twee ligt, dan is het in ieder geval niet mijn ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat je te hard van stapel loopt..... Denk niet dat je kaart stuk is of je module. Denk meer aan een communicatie probleem vanuit de firmware van je Topfield. Vandaar dat ik aanbood om even naar Haarlem te komen. Kan ik de kaart testen in mijn box en de CI ook. Denk dat een aantal EMM's gewoon niet op je kaart terechtgekomen zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha. . . bedankt voor het aanbod, maar zoals je inmiddels begrijpt woon ik niet in de buurt van Haarlem. 

Firmware van mijn TF is overigens 1.04.01 van 13-jan-2014. Ik weet niet of er nieuwere versie is?

 

Kan het door het door jou aangegeven communicatieprobleem komen dat de ontvanger het soms wel en soms niet doet?

 

En belangrijker, hoe is dit op te lossen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij licht het aan de ontvanger dezelfde klacht heb ik ook en deze ontvanger is nu voor de 3e keer terug naar de fabriek

Ze hebben er de vorige 2 keer een ander moederbord in gemonteerd en dan gaat het een tijdje goed maar daarna komen de problemen weer

Alle software is up to date dus dat kan het niet zijn je hebt geen problemen met uitvallen van de ontvanger ?

2xtopfield 7700HSCI met 90cm schotel met rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, de ontvanger valt niet uit. Als hij beeld geeft . . . .doet hij het perfect. Alleen om de zoveel tijd krijg ik gewoon geen beeld en geluid als ik hem aan zet. 

 

Zoals gezegd, in het begin kwam dit maar sporadisch voor maar nu steeds vaker, zoals ook op dit moment  :mad:

 

Zou bijna van ellende terug gaan naar UPC. . . bijna.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat je te hard van stapel loopt..... Denk niet dat je kaart stuk is of je module. Denk meer aan een communicatie probleem vanuit de firmware van je Topfield. Vandaar dat ik aanbood om even naar Haarlem te komen. Kan ik de kaart testen in mijn box en de CI ook. Denk dat een aantal EMM's gewoon niet op je kaart terechtgekomen zijn...

Hoe kom ik erachter of dit het probleem is en is dit dan ook te verhelpen Mimisiku?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...