Ga naar inhoud


XT 8000 met open pli 4 blijft laden


Dream59

Aanbevolen berichten

Mijn 3 maanden oude ET8000 box heeft sinds kort het volgende probleem.

Enkele malen per uur verschijnt het laad cirkeltje in de linker bovenhoek.

De tuner doet normaal zijn werk maar is niet meer bedienbaar. Dit duurt ca. 5 minuten en dan is alles weer normaal. Echter maar voor korte duur. Ik heb een nieuwe pli image erop gezet maar het probleem blijft.

Wie heeft een tip hoe ik verder naar het probleem  kan zoeken?

 

System OE: PLi-OE Distro: openpli Firmware versie: 4.0 Driver date: 3.14.16+20141029-r0.4 Kernel versie: 3.14.16 Gui versie: 2014-06-19

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien moeten we OpenPli eens van zijn ivoren sokkel trappen! Persoonlijk ben ik al ruim een jaar bevrijd van OpenPli. Helaas willen veel van mijn kennissen nog niet van wijken weten. Ben het inmiddels goed zat om als proefkonijn gebruikt te worden. Gaat inmiddels geen dag voorbij of er is weer een probleem met dit, dan weer dat, schuld ligt *ALTIJD* bij een ander! Maar NOOOOOOOOIT bij OpenPli.. Sinds ze van Dreambox naar BSP platform building zijn gegaan, niks als ellende... En lekker arrogant reageren, maar ondertussen lekker ongeteste images dumpen die leiden tot vastlopende of zelf niet meer bootende boxen. Dus geen kleine foutjes, maar dikke vette bugs...

Begrijp best dat het hobby werk is en dus geen echte garanties geboden worden, maar aan de andere kant pochen ze wel lekker met professionele firmware.. Als je ze dan aanspreekt op het feit dat een proffesioneel programma niet van werkend naar kapot gaat heb je het flame-beest losgelaten! Ik vind ze inmiddels professionele prutsers die hun gebruikers als proefkonijn gebruiken (maar dan wel zonder het ze eerst even mede te delen?..,

Link naar reactie
Delen op andere sites

gelieve als pli gebruiker ook het het pli forum te volgen. ;)

 

door de de zeer grote structurele hervormingen/verbeteringen ben je genoodzaakt de box te flashen.

niets meer of minder. ;)

wat betreft de opmerkingen van bovenstaande post (Mimisiku), gelieve deze te negeren want ze slaan op niets.

wat betreft openpli, ik ga het nogmaals herhalen; ik gebruik pli al jaren op al mijn boxen en ervaar totaal geen

problemen.

problemen worden veroorzaakt door de gebruiker, meestal door onwetendheid al dan niet gewild of ongewild en daar

bestaan dan forums voor om de mensen verder te helpen.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan ben je flink geindoctrineerd Dirocca... Of je slaat alle posts bewust over die over problemen gaan.... Of ze mijn post moeten negeren kunnen ze denk ik wel voor zichzelf uitmaken...

 

Heel recent...

VU boxen bijna alle codecs niet mee geladen. Speelt bijna geen bestanden af..

DM500HD Boot niet meer

Plugins werken niet meer

DM8000 boot niet door (5 builds achter elkaar!!)

 

Oogkleppen weer op????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik flash er geregeld van diverse merken met open pli, maar dat is vanaf gisteren helemaal afgelopen, er komt alleen nog maar openatv op, want ik vind het 10x niks meer met pli, wat een gepruts daar

Ze hadden nooit van de 2.1 versie af moeten wijken, daar konden ze trots op zijn, liep nooit vast en alles werkte, save and simple, de boxen konden gewoon een jaar blijven draaien zonder dat ook maar een keer de stekker uit het stopcontact werd gehaald

Iedereen die het er nu op zet is beta tester

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

het heet toch ook beta en niemand dwingt je, iedereen is vrij om te kiezen.

en 2.1 had je nog steeds kunnen hebben, je hebt het er zelf afgehaald dan.

gewoon geld terug vragen, een image gebaseerd op pli is goed genoeg toch.

 

jarenlang tot volle tevredenheid gebruiken, en in plaats van ze daarvoor te bedanken er op gaan ******** als het niet meer naar het zin is

triest volk

  • Like 1

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sjaak(k)

Die 'brakke' boxen hebben OpenPli anders wel groot gemaakt. Dat wordt even vergeten.. Nu DM niet meer 'top of the Bill' is wordt het door OpenPli gewoon uitgekotst! Onder het mom Closed Source is DM nu gewoon niet meer interessant meer voor OpenPli. Sowieso een beetje vreemd dat iedereen die een probleem meldt met OpenPli meteen de wind van voren krijgt.. Best wel jammer..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

mijn boxen lopen ook allemaal op pli

en vind het heel gebruiks vriendelijk deze soft :D

voor mij moet het niet al die andere ...allemaal

bij mij is het belangrijkste dat ik goed beeld en geluid heb en goed zapt

en ik heb ook al eens andere soft gebruikt,maar vind pli toch de handigste,met installatie enz

dat kan ik alvast van andere niet zeggen,want dan moet je nog eerst een plugin enz instaleren eer je beeld gaat krijgen  :(

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...