Ga naar inhoud


HD basis pakket , astra1 zenders ontvangen


KasperJan
Ga naar oplossing Opgelost door Johan45,

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Afhankelijk vanwaar je in Spanje zit zal voor 23 de schotel steeds groter moeten worden om voldoende signaal te ontvangen.

Een Canaldigitaal duo LNB voor een schotel van 80 cm is bedoeld voor de Nederlandse situatie,

 

Wanneer je merk en afmeting van de schotel opgeeft en de regio in Spanje waar je de schotel wil neerzetten kan je Sprietje vragen de onderlinge afstand van de LNB koppen te berekenen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Denk dat het antwoord al eena gegeven is , het is denk ik meer mijn beperkte vermogen om e.e.a. Duidelijk voor de bril te krijgen.

Het gaat om een installatie in Altea la vella (dicht bij benidorm). Sprietje had al aangegeven dat een schotel van 80 cm zou gaan werken. (Triax 88cm ook? ) Blijft de vraag over of de inverto 4.3gr voor schotel 80cm die ik eventueel in nederland zou kopen, een goede combinatie is voor Altea la Vella

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

De Triax 88 is geschikt voor het monoblock 4.3° om Astra 19.2 en Astra 23.5 in de regio Benidorm te ontvangen.

Net als bij de 78 cm Triax moet je er ongeveer 8 cm van af trekken om de werkelijke maat te hebben.

De Triax 88 is dus ongeveer 80 cm. Verder zijn het prima schotels met een goede prijs/kwaliteit verhouding in Nederland.

De link naar het monoblock is al eerder gegeven in dit draadje. zie bericht #8

Het type nummer is bepalend, niet of je dit type in Nederland koopt of in Spanje, het blijft hetzelfde monoblock.

In Nederland zal de prijs waarschijnlijk lager liggen, in Spanje is het wat eenvoudiger om garantie te krijgen als er iets mis mee is.

Ik las ergens dat de Spaanse schotelboer het spul wil installeren voor € 35,-

Dat is niet duur en komt waarschijnlijk omdat hij er op rekent de materialen te mogen leveren.

Gezien je ervaring met schotels raad ik je aan de schotel te laten installeren er tevens van uitgaande dat je schotel professioneel uitgericht word.

De materialen weet je nu, als je dit doorgeeft aan de installateur kan er wat je schotel in Benidorm betreft nog weinig mis gaan.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een hele interessante discussie. Ik heb dus zojuist een nieuwe HD-ontvanger geïnvesteerd. (Sab Titan III) en een duo-lnb.

die duo lnb heb ik op mijn oude 60 cm. schotel gemonteerd en ik denk klaar te zijn om straks weer naar zuidelijke oorden (Spanje en Portugal) te kunnen vertrekken met mijn caravan.

Voorheen werkte bij mij alles met een 60 cm. schotel en een single-lnb.

 

Canaal Digitaal verkoopt dus nog steeds een vakantie-set met daarin een duo lnb en een 60 cm. schotel waar je vervolgens in Spanje dus niets aan hebt.

 

Ik vind dit een schandelijke zaak. Ik had al bewust niet voor hun ontvanger gekozen, maar nu kom ik straks dus nog voor verrassingen te staan.

 

HOE GROOT MOET DIE SCHOTEL NU MINIMAAL ZIJN EN MET WELKE KOP ER OP. ???

 

Of kan ik dan ook mijn oude single lnb. gebruiken en vervolgens alleen uitrichten op Astra 3   23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat laatste, je oude schotel gebruiken en op 23 uitrichten.

Nagenoeg alle zenders zitten ondertussen op Astra 3, 23 graden oost.

 

Naarmate je meer naar zuid-west Europa trekt zal de ontvangst van Astra 3 moeilijker worden, je hebt dan een steeds grotere schotel nodig.

In dat geval kan je nu nog terugvallen op de SD zenders op de Astra 1.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal in het zuiden van Portugal (Algarve), red je het dit jaar niet meer om de Astra 23,5 te ontvangen. Tientallen camperbezitters met een zogenaamde 85cm Oyster schotel ontvangen niets meer. Alleen een paar mensen die er een Inverto Black Ultra op gezet hadden, hebben nog met pijn en moeite beeld. Sta je daar geruime tijd en redelijk lang op dezelfde plaats, koop dan een Triax 88 met Inverto Black Ultra op een statief. Dan weet je zeker dat je Nederlandse tv kunt kijken.
 

Tja, en welke dubbele kop er in de Algarve op een schotel past, is afhankelijk welke schotel je hebt.

Op een Triax 88 past in de Algarve precies goed een 4,3 graden duo-lnb voor een 80-85cm-schotel, bijv. deze: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=253&cat=36
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer de reserve daar al zo laag is omdat je op de rand van de footprint zit, is het toch aan te bevelen om losse lnb's te gebruiken?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, een grotere schotel met losse LNB's zal voor een langer verblijf dan beter zijn, alternatief is een single LNB en uitrichten op 23, daarmee zal in de meeste gevallen de behoefte naar programma's gedekt zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook overwegen om lnb's te plaatsen met een smalle kop.

Kans op uitval bij regen is dan groter.

De lnb's inspuiten met een silicone spray lost het probleem van de waterdruppels op de lnb tijdelijk op.

Maar bij veel regen aan de Algarve zou ik daar niet lang blijven plakken. ;)

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle info.  Ik ga mij maar een grotere schotel aanschaffen

Neem een schotel van 1.10 of 1.20 met losse lnb's 

en je hebt toch beeld daar dan met reserve

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja smetje, dat kun je nu wel allemaal mooi vertellen van "neem een schotel van 110-120cm" maar ik heb de indruk dat jij nog nooit in de Algarve bent geweest.
Er staat daar altijd een hele harde wind. Dat is natuurlijk heerlijk als het 36 graden is want dan loop je niet te zweten maar je moet daar alles muurvast zetten.
Een potje kaarten buiten kun je wel vergeten. Dan moet je op elke kaart een baksteen leggen anders waait die weg. En met zo'n wind staat een grote schotel ook altijd te wiebelen.
Een schotel nemen die niet te klein is, is zeker aan te bevelen maar zo gauw je aan schotels van 100cm of meer denkt, moet alles wel heel stabiel bevestigd worden. Stevige muurbeugels en een pijp met een diameter van 60mm.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

zo de achterkant vergrendelen indien het kan tegen een muur !

https://www.sat4all.com/forums/topic/340128-regenwind-reserve/page-2

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...