Ga naar inhoud


Rebox 8220


robbiesat

Aanbevolen berichten

hallo, ik heb nu enkele maanden deze 8220 en kom telkens tot nieuwe ontdekkingen die niet werken zoals het hoort. Misschien zijn er andere die dezelfde problemen ondervinden. Wellicht ook tips.

Ik heb al lange tijd kontakt met Rebox-Haarlem maar het is allemaal erg traag, zoniet helemaal geen oplossing.

 

Ook deze box loopt regelmatig vast. Als je een toets 2 keer snel achter elkaar indrukt dan loopt hij vast.

Ook bij kopieren naar een externe USB-stick. Soms dan loopt hij vast (denk ik dan) en dan heb ik wel beeld maar geen geluid. Beeld is soms in slow motion en soms stilstaand. Kijk ik naar de box, is hij gewoon uit (rode lampje brand). Remedie: stroom schakelaar achterkant UIT daarna weer AAN.

Instellingen box: auto power off [uit]

 

Ander probleem is de opslag van opgenomen programma's. Volgens Rebox moet de HDD op NTSF geformateerd zijn. Toch neemt de box bestanden groter dan 4 GB (en dat heb je al gauw met HD) in 2 delen op. Kan je via je PC afspelen, eerst .TS daarna .TS1. Niet erg handig.

 

Dan nog het volgende probleem. Opnames van de bv de BBC (Astra 2) waar op het eerste geluids kanaal een "narrator" signaal wordt gezonden wordt domweg door deze box overgenomen. Er wordt niet gekeken naar de systeem instellingen en de geluidsinstellingen die je zelf hebt ingesteld. De term WYSIWYG (what You See Is What You Get) kent men bij Rebox niet. Het signaal wordt buiten de (systeem)instellingen naar de HDD gesluisd.

 

Volgende probleem is dat als je voornoemde opname met Windows Media Player wilt afspelen, het geluid weg is. Bestand gekopieerd op laptop. Met VLC en GOM prima geluid. Wel met de beperking dat deze players ook standaard het eerste geluidsspoor nemen en je weer het spoor met de "narrator" krijgt. Met de hand spoor 2 kiezen. Zeer onhandig. Ook als je de opname via het netwerk ophaalt van de Rebox zelf. Je kan nl. niets wijzigen. Ik heb een Samsung TV en kan de Rebox zien op het scherm (wel DLNA aanzetten op de Rebox). 

 

Volgende probleem: inbouwen van een WD 750 GB Blue. Geformateerd op NTFS en op laptop geen probleem. Inbouwen in de Rebox geeft 89 GB. Op aanraden geformateerd als FAT daarna in de box. Max 89 GB. ????  Moederbord stuk?

 

Nog een opmerking. WiFi op de Rebox is max 54 Mbit. Waarom er een wifi dongel wordt verkocht voor 150 Mbit?? Volgens het instructie boekje moet je je router op wep zetten en laat dat nou max 54 Mbit zijn.  Dom hè, om zo een oude standaard op een nieuw apparaat te zetten. Dus alleen via de ethernet kabel max 100 Mbit te verkrijgen. Tja, 21 ste eeuw toch.

 

Vraag: als ik de TV aan zet en daarna de Rebox krijg ik geen signaal op de TV.  Doe ik het andersom, soms wel soms geen signaal??  Wie heeft dit ook wel eens gehad?

 

Hoor graag ervaringen van andere.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ander probleem is de opslag van opgenomen programma's. Volgens Rebox moet de HDD op NTSF geformateerd zijn. Toch neemt de box bestanden groter dan 4 GB (en dat heb je al gauw met HD) in 2 delen op. Kan je via je PC afspelen, eerst .TS daarna .TS1. Niet erg handig.

 

De procedure beschreven in:

http://www.izitips.com/video-tips/how-to-join-merge-ts-files-together/

werkt perfect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Robbie,

Sinds december 2014 hebben wij ook de 8220,

Ik heb al de nodige discussie over dit apparaat gevoerd en bij mij zit het heel erg hoog. Het is een onding. Vastlopen, problemen bij opnemen - niet, onvolledig enz - problemen bij afspelen. Enze enz.

De reden dat wij destijds kozen voor de 8220 waren naast de vele mogelijkheden (1*kijken, gelijktijdig 2*opnemen, ook hier enz enz), prijs en  de lovende recensies..

Het is mij echter een raadsel dat men tot deze lovende recensies is gekomen, en dan druk ik mij nog heel voorzichtig uit. De problemen die jij ervaart kan ik moeiteloos aanvullen. Het minste is nog wel een goede handleiding, zelfs die ontbreekt.

 

De toegevoegde info bij de laatste update spreekt wat dat betreft boekdelen, er is nog een update nodig om te kunnen kijken en opnemen vanuit de EPG. Laten we het kort houden. Als je een product koopt mag je verwachten dat het niet alleen goed werkt maar ook werkt volgens specificatie en daar is beslist geen sprake van. Dat heet zorgplicht. Afgelopen weekend een pissige mail naar Rebox gestuurd, wat mij betreft nemen ze het apparaat terug, ik voel me belazerd. Wat mij betreft tijd voor actie. Sterkte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor harddisk heb je in de Rebox ingebouwd? Veel problemen die je beschrijft hebben daar vaak mee te maken.

Je kunt eenvoudig eens testen door de harde schijf eens te ontkoppelen en kijken of de problemen met vastlopen blijven.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Alaar en ton2207,

 

Ik heb nu twee 8220 staan. Een van mijzelf en 1 van vrienden die ik (helaas) heb aangeraden ook zo een misbaksel te kopen.

 

Op beide apparaten werkt het opnemen niet. Zowel met een interne schijf als met een externe schijf.

Gisteravond via de timer een opname gestart. Tijdens het opnemen de rebox uitgezet. Krijg je wel netjes de vraag: "wil je doorgaan met deze opname" zeg ik JA en de rebox gaat netjes uit. De volgende morgen kijk ik en zie dat de tijd nog op 23.00 uur staat. Box wil niet aan.

Dan maar weer de schakelaar op de achterkant de stroom er af gehaald. Weer aan en het werkt weer. MOOI de OPNAME kwijt.

 

Ik heb ook al met Totaal TV gemailed en gevraagd hoe zo een machine 5 sterren kan krijgen. Veel werkt niet en Rebox is niet erg behulpzaam in het oplossen van de problemen.

 

Het is echt een K apparaat!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Als het alleen gaat om tv kijken werkt het wel goed maar programma's opnemen en afspelen ho maar. Heb ik 2 maandag-ochtend apparaten?

 

Ik wil mijn geld ook wel terug.  Met dank aan Totaal TV voor de goede recensie.

 

Ik heb op beide boxen een reset gedaan voor de fabrieksinstellingen zoals iemand had voorgesteld. Probleem blijft. Rebox geeft aan om het apparaat na te kijken. Vraag ik wie betaald de verzendkosten? Ja de klant. En ik zit dagen/weken zonder TV. Klantvriendelijk, me hoela!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Alaar,

 

Ik kreeg nog een idee. Ik heb nu de firmware versie .63 (de HBBTV versie) terug gezet en joehoe.... de harde schijf van 750 gb is weer herkend en ik hoop dat nu de problemen met opnemen ook opgelost zijn.

Betekent dat Rebox heeft zitten klooien met de (latere) firmware versies.

Ik ga een paar dagen testen.

Succes met jullie 8220!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik zeker de laatste firmware, met de oudere versie's waren er inderdaad problemen met het herkennen van sommige HDD's, vooral WD.

Ik heb zelf geen problemen met opname of weergave van programma's, wel kan tijdens het zappen de box soms vast lopen. Dit is een oud (EPG) probleem van de Fortis/Rebox

boxen. Ook tijdens het gebruik van DLNA durft de box vastlopen maar of dit te wijten is aan de box of aan mijn

netwerk weet ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is nog geen antwoord of zonder interne harde schijf (dus fysiek kabeltjes los gemaakt) de problemen blijven. Zonder die informatie ga ik er maar van uit dat de harde schijf de boosdoener is. En... inderdaad de laatste firmware installeren. De keren dat mijn Rebox 8220 vastloopt zijn nog steeds op de vingers van 1 hand te tellen.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, ik denk dat niet iedereen de berichten goed lezen. Ik heb gemeld dat het probleem is opgelost (die van de HDD) door een OUDE versie te gebruiken. Moet je niet reageren met "ja altijd de laatste versie gebruiken", want die werkt nou juist NIET!.  

Voor BOUDEMAN:  Canal Digitaal zendt alleen uit op 1080i  (dit is Interlaced) ofwel 2 x 540 horizontale beeldlijnen achter elkaar. Hierdoor wordt er minder bandbreedte gebruikt op de transponders.  1080p (progressive scan) is een betere beeld kwaliteit maar neemt te veel bandbreedte in. 

 

Ton2207: ik heb de interne harde schijf er compleet uitgehaald en deze zelfde schijf extern gekoppeld. De schijf werd extern wel herkend maar de problemen met vastlopen bleven bestaan. Nu heb ik versie .63 (hbbtv versie) een OUDE dus, gebruikt en de WD 750 GB schijf weer in het apparaat gezet en voila.... hij werd direct herkend.  Nu nog testen of het vastlopen is verholpen. Het probleem zit hem dus niet in de hardware maar in de FIRMWARE van versie .93.

 

 

Heeft iemand enig idee waarom de opnames niet door Windows Media Player correct met geluid worden weergegeven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is me nu duidelijk. Graag hoor ik nog of het probleem is opgelost (en zo ja dan kun je misschien eens proberen of de nieuwste firmware inderdaad het probleem veroorzaakt). Zoals gezegd, met versie 93 heb ik geen problemen.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...