Ga naar inhoud


Netwerk probleem


chukky2

Aanbevolen berichten

Beste vrienden .

Nog nooit voorgehad , maar nu dus wel;-)

Bij mijn vu+ solo is al een tijdje een raar probleem.

Als ik naar netwerk setup ga kijken in de pli staat er netjes mijn intern ip adres aangemaakt door mijn router.

Hij geeft ook alles door bij netwerktest ! Alles groen .

Ik kan dus ook gewoon zenders streamen en bekijken via het internet op mij vu+

Dus kort gezegd ik heb verbinding met het internet op mij vu+

Het adres wat ik door krijg is 192.168.0.104

Dus niets mis mee.

Als ik dit ingeef in mijn browser op een andere pc krijg ik netjes de opensource web interface for Linux set top box vu plus solo2 te zien en kan mijn zenders en cetra bekijken .ik moet hier password dreambox en root ingeven .

Maar wil ik nu in de pli image bv naar cccam cfg gaan heb ik het programma wsftp nodig of het programma dreamedite . Met deze programma,s geraak ik dus met geen mogelijk,meer in de vu+ he . Wat vroeger altijd gegaan heeft. Connection failed 192.168.0.104 - Connection refuseer.bij dreambox edite kan je test ip Connection doen . Dan geeft hij ok succesvol ! Bij test username / password geeft hij: check the ip adress and the poort nummer and try again. Waar kan dit aan liggen ? Het ip is toch goed en de paswoorden ook? Ik wordt er gek van .

Bedankt alvast forumleden

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Controleer of je je ftp deel op je VU+ aanwezig is. Wellicht is dit component per ongeluk uit de nightly build verdwenen. Andere optie is dat na een update je root login en wachtwoord is gewijzigd. Bij OpenPli is dat nu 'root' en password is leeg! Je kunt dan eventueel via telnet een password aanmaken of in DCC/DreamboxEdit etc gewoon het wachtwoord leeg laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...