Ga naar inhoud


Alternatief voor e M7 DSR8141


Kotje

Aanbevolen berichten

Hoi

 

ik was verplan om een M7 DSR8141van CD te kopen maar lees nu veel negatieve problemen rond deze ontvanger. 

 

ik wil 1 zender bekijken en een tweede opnemen tegelijkertijd  met andere woorden de zelfde opties als de M7 DSR8141 heeft.

 

1- Vraag is kan ik wel veilig de M7 DSR8141kopen met garantie dat die het goed doet over vele jaren?

 

2- en zo niet welke ontvanger is kwalitatief goed en heeft de zelfde, of meer mogelijkheden  als de M7 DSR8141. en wat kost die?.

 

ps ik heb een CD smartcard zo de ontvanger moet wel samen kunnen werken med die smartcard.

 

Thanks voor antwoord. :-)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja, als je het mij zou vragen ga ik voor een Rebox 8220 met 1 Tb harddisk. Dan ben je ongeveer € 300 kwijt. Die kan wat je wilt, waarbij ik aanneem dat je twee onafhankelijke coax  kabels van je schotel naar je satelliet ontvanger hebt lopen.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

In principe zijn er twee kampen op diet forum:

 

- Mensen met een gecertificeerde M7 ontvanger (single of twin)

- Mensen met niet gecertificeerde M7 ontvangers (single, twin, tripple, quad)

 

gecertificeerde ontvangers

 

- Software buggy (en veelal geen zicht op eventuele bug-fixes)

- Beperkingen in de aanwezige hardware (opnames gecodeerd en niet direct over te zetten naar PC/NAS etc)

- Beperkingen in de hardware (LAN stekker aanwezig maar werkt niet, USB aanwezig, maar werkt bij de meeste ontvangers niet)

- Fastscan en automatische zenderupdates

 

Niet gecertificeerde ontvangers

 

- Diverse firmwares (dus gebruiker moet even leren hoe en wat zijn/haar ontvanger kan)

- LAN en USB (indien aanwezig) zijn vrij door de gebruiker te gebruiken (koppelen aan thuisnetwerk etc)

- Zenderlijsten moeten zelf aangepast worden

- Ontvangers zijn middels de ingebouwde firmware 'customizable'. Je kunt plugins e.d. inladen om de werking van je ontvanger uit te breiden.

 

Als je puur wil kijken en opnemen en geen last wil hebben van veranderende zenderlijsten, geen zin hebt om je in je ontvanger te verdiepen. Neem je een M7 gecertificeerde ontvanger.. Niet nadenken en zappen. Besef wel dat je eigen opnames niet kunt overzetten.. Geloof dat alleen de Rebox hier een uitzondering is (dit is een beetje een halfbloedje onder de M7 ontvangers (een M6,5 zeg maar)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je puur wil kijken en opnemen en geen last wil hebben van veranderende zenderlijsten, geen zin hebt om je in je ontvanger te verdiepen. Neem je een M7 gecertificeerde ontvanger.. Niet nadenken en zappen. Besef wel dat je eigen opnames niet kunt overzetten.. Geloof dat alleen de Rebox hier een uitzondering is (dit is een beetje een halfbloedje onder de M7 ontvangers (een M6,5 zeg maar)

 

De niet gecertificeerde ontvanger heeft dezelfde optie wat zenderlijsten betreft, de zenderlijst van CanalDigitaal is via de satelliet te downloaden. 

Het is zelfs zo dat de M7 DSR 8141 de zenders alleen van de Astra 19.2 kan downloaden en niet van de meest belangrijke CanalDigitaal satelliet Astra 23.5 Een software update voor deze decoder zal er waarschijnlijk niet meer komen. Hij is te oud en te lang op de markt, wat nu nog verkocht word is de oude voorraad.

Het voordeel van de CanalDigitaal zenderlijst, als die er al was, is doordat de lijst nu ook op niet gecertificeerde decoders gedownload kan worden daarmee teniet gedaan en slaat daardoor uit in het voordeel van de niet gecertificeerde decoder.

De zenderlijst aanpassen naar eigen voorkeur is bij de niet gecertificeerde M7 ontvangers met behulp van de afstandsbediening of met een zenderlijst editor via de PC niet mogelijk.

De gecertificeerde decoders zijn dicht getimmerd waardoor de zenderlijst niet is aan te passen naar eigen voorkeur en de abonnement vorm.

Wat heb je aan de HBO zenders in je lijst als je geen HBO abonnement hebt. Weg met die dode kanalen waar je geen kijk rechten op hebt.

Wil je een kinderkanaal op één dan kan dat, wil je wat educatiever voor volwassen op één kan daar voor kiezen.

Niets hoeft, maar het kan wel ....

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een alternatief voor de M7 DST 8141 is ieder Enigma2 decoder die hetzelfde kan als de M7 decoder.

De enigma2 decoder moet dan twee DVB-S tuners in huis hebben en dan hij vanzelf veel meer dan de beperkte gecertificeerde M7 decoder.

Kijk anders even in het Review forum, daar vind je de mogelijkheden van de diverse decoders

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...