Ga naar inhoud


MIJN (?) Proxy server houdt er regelmatig mee op..Help


ronaldsl

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Na het opstarten en na ongeveer 10 a 15 minuten op internet krijg ik een foutmelding dat mijn proxy server niet meer reageert. Heb ik een proxy server dan ? Ik moet dan alle vensters sluiten en via het scherm proxyscherm configureren alles opnieuw instellen. Hierna meestal dezelfde dag geen last meer..

 

Waar komt dit vandaan ?

 

Grt, Ronald

 

(W7 en IE)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Bij gewoon gebruik is er geen proxy. Maar je kunt dat natuurlijk best installeren en configureren.. Normaal dus op disabled...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

hier zou ik wel even heel snel naar kijken. Als jij ineens een proxy server ingesteld hebt gekregen heb je grote kans dat al jouw browser verkeer via een proxy wordt geleid met alle gevolgen van dien.

 

hier zit die instelling in internet explorer:

2015-05-14 14_02_45-screenshots.png

 

Dan krijg je dit venster:

2015-05-14 14_03_21-Local Area Network (LAN) Settings.png

 

in een commando venster kan je dit commando tikken om te kijken  wat de instellingen zijn:

2015-05-14 14_06_12-Command Prompt.png

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Wiz,

 

Ik krijg nog steeds regelmatig deze melding. Gekke is, dat er de ene keer wel een proxxy (ip adres) staat ingevuld en de andere keer niet.

 

Kan ik een beestje hebben (heb een betaald abbo op MBam, welke ik wekelijks laat draaien)

 

Wat is (mijn) gevaar ?

 

Heb je nog ideeen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Het is mogelijk via je proxy al je internetverkeer te monitoren. Met alle gevolgen van dien. Als je absoluut zeker bent dat je zelf géén proxy hebt ingesteld óf een door jezelf vertrouwd programma hebt geïnstalleerd dan moet je je ernstig zorgen gaan maken! Als je na een run met Malware Bytes geen proxy ziet, maar na een herstart van Windows weer wel dan moet je in veilige modus eens je register gaan scannen. Zoeken naar de sleutels Run en RunOne. Ook de InternetExplorer goed nalopen.

Dikke kans dat je iets als Conduit Search in je PC gehad hebt (of nog). Deze linkt altijd terug naar een 'Injector' waardoor je boel meteen weer verpunkt wordt..

 

Wiz: Let een beetje op je taalgebruik, zulke krachttermen zijn nergens voor nodig!

aangepast door wiz
onnodig grof taalgebruik verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Altijd een optie. Maar niet altijd noodzakelijk.. Als je via het register de boel kunt cleanen is dat ook prima.. Een clean install wist alles en je bent dan 'effe' bezig om alle programma's weer terug te zetten, documenten terug, settings weer naar eigen smaak etc...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms werkt een clean install beter en is sneller. Echt zoeken waar het probleem zit kan ook tijden duren en je weet nooit zeker of je van een eventuele besmetting af bent.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

google levert deze hit:

 

proxy_settings_127_0_0_1.png

 

maar de enige oplossing om hier vanaf te komen is een clean install als ik het zo verder onderzoek. Je kan wat opruimingsacties uitvoeren, maar dat lost het niet op.

 

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...