Ga naar inhoud


ET9000 slecht ontvangst


Cobus R

Aanbevolen berichten

Heb even een vraag, heb hier nu meer dan 3 jaar een ET9000 wie overigens altijd perfect gewerkt heeft.

Maar nu heb ik het probleem dat sommige zenders slecht ontvangst hebben, waaronder bv Hustler 19 graden geen ontvangst en op 2 andere decoders (Xp1000/ET10000) ongeveer 90% ontvangst heb.

 

Op nederlandse sd zenders ongeveer 50 % terwijl op voorgenoemde decoders 85% signaal heb op 23 graden valt het wel mee maar daar heb ik op voorgenoemde decoders ongeveer 85% maar op de et9000 maar 75% signaal en dit geld voor beide tuners dus zowel de A als de B tuner van de ET9000 de elco's van de voeding heb ik al vervangen maar dat heeft dus niet geholpen heeft iemand een idee waar ik dat moet zoeken ? en of kan iemand daar eens naar kijken heb in het verleden weleens contact gehad met Steve (uit Arnhem) misschien dat jij/hij wat weet  ?

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dan toch maar eerst de elco's van de voeding vervangen.

 

Het ontwerp van de voeding is slecht; elco's te dicht op de warmte bronnen.

Blijft zo een tijdbommetje en moet je na 2 a 3 jaar gewoon de elco's weer vervangen.

 

Extra fan erop en de elco's wat hoger weg monteren (aansluitpennen langer laten) biedt vast soulaas

 

suc6.

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die (toch maar zelf) ook vervangen (met elco's van 220uf/63v die had ik nog liggen) maar dat werkt ook niet,

de signaal sterkte blijft hetzelfde nog zeer weinig dus ?

op bv Clubland heb ik met de 2 andere decoders gewoon 86% signaal met de et9000 maar net 60%

op hustler op de 2 andere 80% signaal en op de et9000 maar net 50%

op net5 SD op de andere 75% op de et9000 maar net 60%

nogmaals voorheen gaf deze decoder zelfs meer weer dan de anderen maar nu dus beduidend minder en daardoor met maar iets slecht weer (klein buitje regen) is het gelijk blokken en horten en stoten en dit is dus op beide tuners zowel tuner A als tuner B raar hè ?

aangepast door Cobus R

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

op de 3 elco`s links naast de linker tuner.van boven neer beneden EC33  3,3v  EC32 3.3v   en  EC34 1,2v (spanningen meten t.o.v. massa )

 

lager op de foto (niet te zien ) zitten de spanningsregelaars  U24  (18v) en U29 (13v) de invoer is 24v.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...