Ga naar inhoud


Vervanger voor M7 ontvanger


Hehoo

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Wij hebben op dit moment het basis HD-pakket van CD en wij kijken via de M7-ontvanger. Dit is echt een waardeloos apparaat, totaal onflexibel om in te delen/lijsten te bewerken en het ergste van alles, het apparaat slaat om de haverklap vast. Dan moet de voeding er uit en er weer in om opnieuw te kunnen zappen (als je niet de pech hebt dat hij weer vast slaat).

 

Wij willen een andere ontvanger kopen die wat gebruikersvriendelijker is en wat makkelijker om bijvoorbeeld de persoonlijke voorkeurszenders vooraan in de zenderlijst te zetten ongeacht het echte zendernummer.

 

Ook opnemen tijdens het kijken van een andere zender zou prettig zijn, maar dat is wellicht niet mogelijk omdat wij maar 1 kabel hebben en er technisch gezien geen mogelijkheid is om nog een kabel bij te trekken.

 

De M7 was een goedkoop apparaat en dat is te merken. Een nieuw apparaat mag wel meer kosten, maar liever geen rib uit ons lijf. En technisch gezien moet het een apparaat zijn wat door een stelletje 'klungels' als wij zijn hiermee toch te bedienen en te begrijpen is.

 

Hiervoor hadden we een CI-module, maar dat werkte voor geen meter, dus graag met een interne kaartlezer.

 

Onze eerste ontvanger was een Philips (als ik het nog goed onthouden heb een DSX 7072), die was wel gebruikersvriendelijk en deed het perfect (tot die kapot ging na jaren).

 

Heeft iemand tips, adviezen, misschien links naar testpagina's voor een mogelijk geschikt apparaat voor ons?

 

Bij voorbaat dank!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoezo werkt de CanalDigitaal CI-module niet goed? Nog nooit van gehoord.

Je kunt ook via één coaxkabel signalen van een twin-lnb sturen. Dan moet je de Johansson Stacker de-Stacker nemen. Dan worden de signalen van de twin-lnb's bij de schotel op één coaxkabel samengevoegd en bij je ontvanger weer gesplitst, zie de PDF-bijlage
 

Johansson9640-d-manual.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

CI module is waarschijnlijk defect geweest, opeens was er geen beeld meer.

 

De stacker is een goed idee, maar het combineren van onze LNB kabels naar 1 binnenkomende en dan op de ontvanger naar 2 ingangen is niet het belangrijkste voor ons. Wel de gebruiksvriendelijkheid van een ontvanger. Maar ik hou m zeker in de gaten!

 

We hebben zelf even rondgekeken met onze lekenogen en zagen de Rebox 4220, die schijnt wel voor mensen die weinig verstand ervan hebben veel mogelijkheden te hebben die simpel te doen zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hehoo,

 

Had eerst ook de Philips DSX 7072. Nadien de Max Digital 220S,

Hierna de Clarke-Tech 3100 HD en nu  alweer enkele jaren de Rebox 4200 HD PVR.

En geloof me, met alle genoemde ontvangers tot op de dag van vandaag nooit een probleem ervaren.

Heb ze allemaal weggegeven aan kennissen, om ze ook eens met satellietontvangst kennis te laten maken.

Ook de Multytenne weggegeven. Ben nu aan het kijken naar de Clarke-Tech 4100/4100plus.

Al die moderne poespas hoeft voor mij niet. Als ik hem kan bedienen, vind ik het al goed.

Mijn voorkeur gaat duidelijk uit naar de Rebox HD4220, of de Clarke-Tech 4100/4100plus.

 

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ben, Dank je wel voor je antwoord. Ik heb even naar de Clarke-Tech gekeken en in de test van Totaal TV komt hij er goed uit. Het enige wat mij een beetje zorgen geeft is het volgende

 

Om naar de gecodeerde zenders van CanalDigitaal en TV Vlaanderen te kunnen kijken moeten we een smartcard gebruiken. De interne kaartlezers zijn standaard alleen voor de Conax-codering geschikt. Deze wordt niet door de Nederlandse en Vlaamse tv-aanbieder gebruikt. 
 
Op het internet is er echter alternatieve firmware te vinden waarmee van de interne kaartlezers multi-codering lezers worden gemaakt. Hiermee worden de Nagravision/Mediaguard3 smartcards van deze aanbieders wel herkend en zijn de kaartlezers dus ook bruikbaar.

Betekent dat dat je zelf een stuk moet gaan programmeren voordat de CD kaart gebruikt kan worden?

 

Dat lijkt me niet echt eenvoudig en als dat misgaat heb je niets meer.....????

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk je zult indien je afwijkt van de standaard M7 receivers wel wat ervoor moeten doen OF laten

 

maar zoals ik begreep uit een paar keer de zoekfunctie gebruiken op het forum; loop je al snel tegen de Maxdigital XP1000 aan of een Reebox 8000 en soortgelijke

het instellen van de passende software is niet moeilijk

 

andere alternatieve receivers met een enigma2 Openembedded firmware kan op dit moment niet met zekerheid geadviseerd worden...

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Heeho,

 

Mocht je genoemde ontvanger willen aanschaffen via een reguliere satzaak,mag

ik toch veronderstellen dat die dan gebruiksklaar wordt afgeleverd.

Aanschaf via internet, heb ik geen ervaring mee.

 

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Informeer bij de zaak, of ze die cd kant en klaar willen zetten.

Ik weet niet of die een fastscan functie heeft, maar hou rekening, als die geen fastscan functie heeft, je van tijd tot tijd zelf de gegevens zal moeten aanpassen. M7 veranderd wel eens graag de laatste maanden.

Maar misschien is iemand in de buurt, of iemand van hier, wel bereid die cd compatibel te maken als de zaak dit niet wil/kan/mag doen.

Hoelang die alternatieven nog zullen werken is koffiedik kijken, maar neem één, die een ci slot heeft. Als is dit ook geen sluitende jarenlange oplossing als M7 de + van de ci+ in gebruik zal nemen, of na enkele tijd, het viacces orca systeem.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt in ieder geval een ontvanger kopen via internet want we zitten in het buitenland. Maar ik kan natuurlijk altijd bij de diverse verkooppunten het afstemmen of de ontvanger gebruiksklaar voor CD geleverd wordt.

 

Maar ik begrijp dat CD met M7 een lekker handeltje aan het drijven is, met alle wijzigingen die in rap tempo gaan en waarschijnlijk nog zullen komen, zodat alle klanten binnen enkele tijd gedwongen worden om wederom nieuwe apparatuur aan te schaffen????? Dit geeft eens te meer aan dat een ontvanger van 400/500 euro aanschaffen zonde van het geld is als er over bv 2 jaar een nieuwe moet komen.

 

Het ziet er naar uit dat het voor ons kiezen wordt tussen de Clark-Tech 4100, Rebox 4220 en Rebox 8220 (de Maxdigital begreep ik is wat gecompliceerder voor niet-Linux kenners en hobbyisten). Eens kijken of ik ergens een vergelijkingstabelletje kan vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo, ik heb ook zo'n waardeloze M7, die niet alleen 5x per week vastloopt maar sinds drie maanden telkens enthousiast de nieuwe zenderlijst inleest bij het opstarten maar vastloopt op 85%. Stekker eruit en erin helpt dan niet meer want hij gaat steeds opnieuw inlezen. wat wij nu doen is opstarten zonder satellietkabel en pas als-ie op een zender staat de kabel weer aansluiten. Te belachelijk voor woorden natuurlijk, maar goed: heeft iemand hier een oplossing voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...