Ga naar inhoud


Vervanger voor M7 ontvanger


Hehoo

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

Is de Rebox RE-4220HD S-PVR misschien iets? Ik heb daar zelf momenteel ook een oogje op.

 

Die heeft tegenwoordig een nieuwer broertje de Rebox 8220.

Ik ben erg tevreden over deze ontvanger en de Teletekst is zeer goed.

Bij de 8220 je kan zelfs bladeren op de sub pagina's het ziet er net zo goed uit als die van de tv. 

Ook heeft hij Split screen en kan daarmee te gelijk naar 2 verschillende satellieten kijken.

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De m7 en 4220 zijn inderdaad ongeveer even duur, de 8220 zo'n 70/80 euro duurder. Dan moet er toch even gepuzzeld worden wat de meerwaarde is voor die hogere prijs. Vergelijken en bepalen wat we wel of niet nodig hebben denk ik zo...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskidutch, nee die is dus nog niet gekocht.

 

Als ik aan m'n vijfde! ontvanger voor CD begin in 10 jaar wil ik nu eens proberen me iets beter voor te bereiden en in te lezen en te begrijpen wat iets doet of is. Het verschil bv tussen een twin ontvanger (de 8220) en een mono ontvanger (de 4220) maar die wel kan opnemen terwijl je een andere zender kijkt....

 

Het apparaat moet naar Frankrijk gezonden worden dus het is niet even een kwestie van de winkel inlopen en meenemen en de volgende week weer terug naar de verkoper of even bij AH op het bord hangen en iemand kan m komen ophalen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je wilt niet weten hoeveel van die ontvangers er in Frankrijk staan.

Op het prikbord bij de super in Frankrijk is die sneller verkocht als in Nederland.

 

Bij een 2e tuner heb je bij opnemen geen beperkingen, bij een mono tuner zijn er steeds beperkingen welek zender je kan opnemen wanneer je tegelijk een ander programma aan het bekijken bent.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ik je moed geven door te zeggen dat ik de afgelopen 15 jaar 15 Receivers heb gekocht en in prima staat heb doorverkocht nadat ik het model beu was, of een beter op het oog had.

soms 3 per jaar spiksplinter nieuw gekocht en na twee drie maandjes doorverkocht...>

 

En op eentje na nooit veel geld eraan kwijt geweest.

Een hoog hobbygehalte en wilweten is er natuurlijk wel voor nodig.

 

Wat Ceesv schrijft is overigens ook een feit.

En enkel die oude SD-receivers waar je niks meer mee kunt aanvangen, kun je beter weggeven aan een beursmakelaar. :grin:

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die oude sd ontvangers doen het nog prima in Duitsland.

Mijn Nokia mediamaster 9500 en 9800 worden daar nog elke dag gebruikt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Duitsers zijn niet zo enthousiast over CI+, en de sd kwaliteit van de Offentlichen laat niets te wensen over.

 

Maar wil je met een ontvanger opnemen en tegelijk programma's kijken is een dual tuner model een must.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb pas sinds (effe denken) 4 jaar een twintuner...

het is wel prettig hoor!

je kunt overdag niet kijken (wegens je werk)  dus neem je op en je kunt tegelijk radio luisteren op de achtergrond

ik ben ook thuiswerker!

 

Dat zou ik niet meer willen missen.

HD is soms ook werkelijk zo spectaculair dat je met open mond een Documentaire zit te bekijken.

Voor de doorsnee studio programma's met of zonder publiek is SD genoeg.

 

wat aan advies uit te brengen is zou kunnen zijn dat men ook eens naar de geluidkwaliteit kijkt van desbetreffende receivers

ik hang hier aan 7 boxen en dat is bij desbetreffende zenders grandioos op mijn VU+SOLO2

 

dus als CI+ komt is er weer een andere situatie

aangepast door Tonskidutch

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of koop een linux ontvanger, kan je altijd aanpassen aan je wensen via de software die telkens verbetert en/of vernieuwd.

Ook zijn er diverse soorten besturingssoftware in linux voorhanden.

Dat kan je van een M7 of gelijkwaardige ontvanger niet zeggen en ben je helaas vooral overgeleverd aan M7.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo, ik heb ook zo'n waardeloze M7, die niet alleen 5x per week vastloopt maar sinds drie maanden telkens enthousiast de nieuwe zenderlijst inleest bij het opstarten maar vastloopt op 85%. Stekker eruit en erin helpt dan niet meer want hij gaat steeds opnieuw inlezen. wat wij nu doen is opstarten zonder satellietkabel en pas als-ie op een zender staat de kabel weer aansluiten. Te belachelijk voor woorden natuurlijk, maar goed: heeft iemand hier een oplossing voor?

Procedure: Oplossing wanneer de ontvanger bij 85% blijft hangen:

 

- Antenne signaal kabel losmaken (naar Schotel/LNB)

- Ontvanger aanzetten (met AB of even stroom onderbreken)

- Nu in het menu Fabrieks instellingen kiezen

- Antenne kabel weer aansluiten 

- Eerste installatie volgen en de zenderlijst weer inladen. 

 

nu moet alles weer werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...