Ga naar inhoud


signaalverwerking tussen satellietontvanger en TV


boudeman

Aanbevolen berichten

Mijn ontvanger (Rebox) is met een HDMI kabel verbonden met de TV (Philips).

Beeld prachtig, niets op aan te merken.

Bij geluid hoor ik bij sommige TV uitzendingen en dan nog af en toe hinderlijke petsen.

Wat ik bovendien waarneem is het volgende:

- als ik een petsige uitzending opneem en de TS file analyseer op de PC zijn de petsen niet aanwezig. Bij afspelen op de PC dus ook niet.

- als ik de TS file weergeef via de Rebox zijn petsen dan wel aanwezig, maar bij herhaalde weergave komen ze niet op dezelfde plaats terug (dus plaatsonafhankelijk).

Ik ga ervan uit dat het omzetten van digitaal naar analoog soms fout gaat, afhankelijk ook van de uitzending.

Vraag is nu: waar? Satellietontvanger? TV?

Ik heb eigenlijk geen flauw idee hoe de signaalverwerking gaat. De satellietontvanger zal op een of andere manier het audio signaal verwerken, maar dan toch in digitale vorm aanbieden via HDMI aan de TV. En de feitelijke omzetting digitaal naar analoog zal dan wel in de TV plaatsvinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Dit onderwerp past beter in het Rebox forum, het onderwerp wordt verplaatst.

 

Om welke ontvanger en welke software versie gaat het?

Sommige versies software hadden dit euvel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had de vraag bij algemeen gezet, omdat voor mij de vraag was: is het Rebox gekoppeld of TV gekoppeld?

 

Gegevens Rebox 4210 PVR zijn:

loader L7.26

H/W  RE4210.1.00

nieuwste firmware: RE 2.11.61

API   API Jun 24, 2013

Data versie:  FDU 1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat toevallig toch niet om de zenders Crime & Investigation, L1MBURG en Syfy waar een storing op is met geluid en beeld?

 

 

Het komt bij (bijna) alle zenders wel eens voor, maar dan meestal niet in een storende hoeveelheid.

Zenders waar ik het in soms storende mate tegenkom is NPO DOC en Discovery Crime Investigation. Soms lijkt het erop dat het niet zozeer zenderbepaald als programmabepaald is. Het speelt al zeer lange tijd, en het betreft alleen het audiodeel. Videodeel is nooit een probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk even met ts docter, of er niks verkeerd gegaan is met de opnames. Indien ja, kan deze het soms herstellen.

Indien mogelijk, probeer onbewerkt deze opname op dezelfde tv af te spelen met een ander toestel. Bepaalde tv's ondersteunen het afspelen van ts op een memory stick.

Probleem niet aanwezig, kijk de ontvanger en hdmi kabel na.

Probleem hetzelfde, kan er wat zijn met de tv. Als die in garantie is, deze aanspreken.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een Rebox 8500 kun je in het "a/v uitgangen" menu instellen hoe met dolby geluid over hdmi wordt omgegaan: decoding in de 8500 of in de TV. Probeer dat eens uit, indien voorhanden in de Rebox 4210. Er kan sprake zijn van verschil in hdmi ondersteuning tussen de apparaten.

 

Je kunt ook proberen om de TV op een andere manier (bijv. tulp kabels) aan te sluiten.

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

Sinds ik tussen Rebox en TV een AV versterker heb geplaatst en dus het geluid niet meer afspeel via de TV luidsprekers is het probleem (af en toe petsen in het geluid) opgelost. De Rebox is dus in orde, en ik houd het op een Philips TV HDMI audio probleem (gebrekkige codec?).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...