Ga naar inhoud


FTP remote niet aangesloten


atlas1302

Aanbevolen berichten

Openpli 4.0 geinstalleerd op mijn et4000, FTP geopend en zegt REMOTE niet aangesloten. Moet FTP ergens geactiveerd worden, of geconfigureerd...kom er niet echt uit. Moet ik eerst nog andere apps. installeren?

 

Hoor het graag, het is voor mij echt allemaal nieuw als window`s gebruiker.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Vsftp wordt normaliter gestart bij het opstarten van de box. Uiteraard zul je de connectie naar je PC/Laptop wel moeten instellen bij eerste gebruik. Dus bij je FTP programma het correctie IP-adfes invullen en de correcte gebruikersnaam/inlog. Als mijn geheugen me niet in de steek laat is het wachtwoord leeg bij OpenPli 4.0. Standaard inlog zal 'root' zijn. Het IP-adres kun je makkelijk nakijken bij je netwerkinstellingen van je box.. Als je FTP programma een wachtwoord vereist moet je die in je box even laten maken met Telnet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ik een nieuweling ben had ik nog niet mijn verbindingen in mijn x-trend geactiveerd, nu dit is gebeurd en op de pc verbinding heb gemaakt met de et4000 kunnen we aan de slag. Bedankt voor de hint en aanwijzing.

 

Begrijp dan ook niet goed wat je met FTP  op je x-trend kan doen? in ieder geval we zijn een stapje verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

FTP is een standaard protocol zodat je op simpele wijze apparaten kunt laten communiceren ook al zijn die totaal verschillend. Je kunt ermee bestanden over en weer laden. Precies wat je doet met programma's als ETCC/DCC en DreamEdit (voor je zenderlijsten). Een stuk gebruikersgemak dus. FTP is een text-based programma. Met de nieuwere boxen (en hun grotere geheugen) kun je ook kiezen voor Netwerkverbinding (Samba) en natuurlijk de OpenWebIf..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...