Ga naar inhoud


VU Solo - Harde Schijf delen


vroomen

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb een vraagje en hopelijk kan ik mij helpen. Ik heb in de woonkamer een VU Solo staan en op de slaapkamer ook.

Nu heb ik onder een USB harddisk (eigen voeding) eraan hangen en dat werkt prima. Ik heb geprobeerd om deze met elkaar te delen, maar kom er niet uit.

 

De VU boven ziet de harde schijf wel, maar ziet hem niet om op te nemen of bestanden er vanaf te spelen?

Onderstaande handleiding heb ik het internet gevonden, maar helaas.

 

Wie kan mij helpen?

 

Gr Guido

aangepast door wiz
ongewenste link verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites


een usb device aan receiver 1 wordt enkel bruikbaar voor receiver 2 middels het samba/cifs protocol indien je dit klein onderdeel aan de samba configuratie toevoegd

 

[uSB Harddisk]
comment = The USB schijf
path = media/usb
read only = no
guest ok = yes

 

en nu wil je ook weten hoe je dat toevoegd...

 

DCC_E2.exe op de PC installeren

of via FTP dat bestand zoeken opde VUplus

( staat in /etc/samba/smb.cfg )

 

met DCC edit je direct op de receiver in een Linux compatible editor

of per ftp moet je even oppassen dat je notepad++ op de Pc hebt

(met linux PC helemaal geen probleem overigens die edit altijd linux compatible)

 

zo die wijziging sla je op en plaatst per FTP dat bestand terug op de Vuplus

 

dan herstart je de box per menu officieel een herstart

 

en als dat gebeurd is kun je op de andere receiver de netwerkbrowser / gedeelde mappen gebruiken om die map te mounten

thats all

:grin:

 

elke pc of mac of linux kist kan ftpejen via de webbrowser

het ip adres intikken achter ftp:// is alles wat je moet weten

aangepast door Tonskidutch

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een aanvulling: het is verstandig om op beide boxen de zelfde image te gebruiken.

Ik heb zelf geen goede ervaringen met de Solo op het gebied van harddisk delen.

Tussen mijn Solo 2 en de Duo 2 gaat het tegenwoordig een stuk soepeler dan voorheen.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zelf zou wel ervoor kiezen het versie nummer op de laatste stand te houden

 

(elk model VU+ kent zijn model gebonden image, dus een image voor solo2 kan niet op de solo of duo2 maar het zijn wel dezelfde versies van de alternatieve imagemakers)

 

het mounten op de Enigma2 kasten is tegenwoordig heel makkelijk

afhankelijk of je een CIFS of NFS mount kiest voor dat delen van de harddisc ben je 1 minuut langer bezig met inrichten

enkel het delen bij verschillende VU's die ook in deepsleep gaan kan het wat problematisch zijn

dan moet je de auto.network editeren en gebruiken in plaats van de automounter via het menu

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, alle goeie adviezen overgenomen maar ik kan op de 2e ontvanger geen USB harddisk vinden (in geen enkele map). De samba configuratie is aangepast, beide boxen hebben dezelfde image. Box 2 ziet ook de hard disk van box 1 en ik kan ermee verbinden via netwerk beheer, maar verder kom ik helaas niet. 

 

Zie ik nog iets over het hoofd, doe ik nog iets verkeerd?

Nogmaals bedankt voor alle hulp alvast.  :eek:  :eek:  :eek:

Link naar reactie
Delen op andere sites

na het aanpassen van de smb.conf dient samba server herstart te worden

overigens, je mag ook die aanpassing die je gedaan hebt eens ter controlle hier in het bericht plakken

 

de syntax is dan natuurlijk zonder fouten, en dat ziet een vierde oog sneller dan jijzelf

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...