Ga naar inhoud


Vu solo start na update niet meer op


Keeskan

Aanbevolen berichten

Na een het installeren van updates start mijn VU solo niet meer op. Via de USB geprobeerd de firmware van Openpli opnieuw te installeren maar dat lukt niet.

Het lampje voor op de ontvanger wordt even rood en is meteen weer groen terwijl dit bij het flashen altijd rood bleef tot hij klaar was.

Het lampje reageert wel op de afstandsbediening, knippert gewoon. Verschillende USB sticks gebruikt met fat 32. Opnieuw de bootlader geprobeerd te installeren maar dat helpt ook niet.

Iemand enig idee hoe ik hem weer werkend krijg?

Groet, Kees

Link naar reactie
Delen op andere sites


VU Solo heeft bar weinig geheugen voor de huidige stand van OpenPli. De meeste VU's moet je na een flash meestal uitzetten. USB stick eruit en na 'emmertje-emmertje' weer aanzetten...

 

Oei... Made, dat brengt me terug :) :)  Wildpannekoeken bij pannenkoekenhuis 'Nijntje'. En Monique uit de Boerenhoekstraat....

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

uitzetten na een flash ??? Moet dat bij openvix nooit of te nimmer doen.Start gewoon op met nieuwe image en dan kan je gewoon de stick verwijderen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wordt nochthans aanbevolen door het VU+ forum. En zelf meermaals voorgehad met mijn SoloSE v2. Anders bleef hij hangen op de dame met de lederen handschoenen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nooit voorgehad met de duo2's en de octagon hier.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vu+solo is zo langzamerhand end-of-life tenzij je een image weet te vinden die licht is en weinig resources in beslag neemt en vrijwel geen plugin's bevat.

 

Overigens, na het flashen de box van de stroom halen is inderdaad een goede tip, dat werkt...

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Mimisiku zei:

VU Solo heeft bar weinig geheugen voor de huidige stand van OpenPli. De meeste VU's moet je na een flash meestal uitzetten. USB stick eruit en na 'emmertje-emmertje' weer aanzetten...

 

Oei... Made, dat brengt me terug :) :)  Wildpannekoeken bij pannenkoekenhuis 'Nijntje'. En Monique uit de Boerenhoekstraat....

Ja dat is heel lang geleden, Pannenkoekenhuis heeft plaats gemaakt voor  een appartementengebouw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na dagenlang experimenteren is het eindelijk gelukt. Ik heb er in de afgelopen 30 jaar al heel wat ontvangers geflast en had dit nog nooit eerder gehad. Het is mij gelukt door hem open te maken, alle stof te verwijderen, diverse piconnnetjes weer recht gezet met een zacht duwtje, daarna de printplaat  voorzichtig bespoten met een silliconenspray , in laten werken, USB stick met bootlader er op. en na diverse malen de resetknop met de standbyknop in te drukken is het gelukt. De firmware op de USB en dat liep vanzelf. Voor hoe lang weet ik niet want het is al een oud beestje. Bedankt voor jullie reactie. Groet Kees Made

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat het werkt..

P.S. Dat Nijntje weg is wist ik al. Ooit met Google gekeken toen er een brand was in Made... 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...