Ga naar inhoud


Waar zijn de Duitse zenders?


Digiwilly

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Zoals je het hier aangeeft staat je 19 graden Astra 1 LNB uitgericht op 23, Astra 3.

De automatische diseqc/satelliet erkenning van je ontvanger zorgt ervoor dat je toch beeld hebt op 23, maar de 19 graden LNB staat nu gericht naar 27 graden.

Je zal je schotel wat moeten verdraaien en de hoogte (elevatie) iets moeten aanpassen en daarna de zenders onieuw moeten inlezen, dan gaat alles werken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

TV gelderland zit op de Astra 3 op 23 graden.

 

Maar met welke kant van de lnb ontvang je die nu? de 19 of de 23 graden kant?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

(ja sorry op voorhand voor mijn onkunde en onwetendheid)

Het is dus met mijn 19° kant dat ik op de 23 zit.. Heb de schotel al wat heen en weer gedraaid, maar het enige wat ik verkrijg is, dat ik de 19 waarschijnlijk op de juiste satelliet zet (de 19 dus) want dan krijg ik wel al die Duitse zenders, maar geen signaal op de 23... Dus ja ik ben letterlijk en figuurlijk het Noorden kwijt..

Wat ik ondertussen ook lees links en rechts, dat is dat de dual LNB kop uit Belgie niet geschikt is om hier Dual te kunnen werken? Of dat waar si weet ik dan ook niet weer..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geschikt of niet geschikt maakt niet uit. De Nederlandse of Vlaamse zenders moet je er mee kunnen ontvangen in zuid Frankrijk.

Persoonlijk vind ik het een ongelukkige combinatie in Nederland laat staan in een land waar de lnb niet voor ontworpen is. Maar ja, CanalDigitaal / TvVlaanderen verkoopt het als goed en de klant moet het er mee doen of hij moet de portemonnee trekken en een goede schotel met lnb kopen. CanalDigitaal / TvVlaanderen maakt dit niet uit, die heeft zijn abonnement gesleten en zijn inkomsten veilig gesteld.

  

Met de Astra 23.5 in de houder en uitgericht op de Astra 23.5 moet je de Nederlandse of Vlaamse zenders kunnen openen met een abonnement.

Werkt je kaart niet moet je nog steeds beeld hebben op de vrije regio zenders die ook op de Astra 23.5 zitten.

De andere lnb voor Astra 19.2 met de Duitse vrije zenders hangt er dan een beetje bij. Vanaf de voorkant van de schotel gezien moet de lnb schuin naar beneden staan dus lager dan de Astra 23.5 Lnb. In Nederland is dit 10 graden en in zuid Europa een 7 graden schuin naar beneden.

 

Bedenk ook dat je in het zuiden van Europa meer onder de satellieten komt te staan, je schotel moet dus meer omhoog "kijken" dan in Nederland. In Nederland een 28/29 graden in zuid Europa een 7 á 8 graden meer.

 

Fijn afstellen van Astra 23.5 doe je met je bieper. Voorzichtig je schotel iets achterover duwen. neemt het signaal toe op je metertje ga je de goede richting op. Neemt het signaal af moet je de andere kant op.

Hetzelfde doe met de richting oost en west.

Als je hier het maximale signaal hebt bereikt zet je de decoder op een Duits FTA kanaal en kantel je de Astra 19.2 lnb iets omhoog of lager totdat je signaal hebt op je metertje.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geschikt of niet geschikt maakt niet uit. De Nederlandse of Vlaamse zenders moet je er mee kunnen ontvangen in zuid Frankrijk.

Persoonlijk vind ik het een ongelukkige combinatie in Nederland laat staan in een land waar de lnb niet voor ontworpen is. Maar ja, CanalDigitaal / TvVlaanderen verkoopt het als goed en de klant moet het er mee doen of hij moet de portemonnee trekken en een goede schotel met lnb kopen. CanalDigitaal / TvVlaanderen maakt dit niet uit, die heeft zijn abonnement gesleten en zijn inkomsten veilig gesteld.

  

Met de Astra 23.5 in de houder en uitgericht op de Astra 23.5 moet je de Nederlandse of Vlaamse zenders kunnen openen met een abonnement.

Werkt je kaart niet moet je nog steeds beeld hebben op de vrije regio zenders die ook op de Astra 23.5 zitten.

De andere lnb voor Astra 19.2 met de Duitse vrije zenders hangt er dan een beetje bij. Vanaf de voorkant van de schotel gezien moet de lnb schuin naar beneden staan dus lager dan de Astra 23.5 Lnb. In Nederland is dit 10 graden en in zuid Europa een 7 graden schuin naar beneden.

 

Bedenk ook dat je in het zuiden van Europa meer onder de satellieten komt te staan, je schotel moet dus meer omhoog "kijken" dan in Nederland. In Nederland een 28/29 graden in zuid Europa een 7 á 8 graden meer.

 

Fijn afstellen van Astra 23.5 doe je met je bieper. Voorzichtig je schotel iets achterover duwen. neemt het signaal toe op je metertje ga je de goede richting op. Neemt het signaal af moet je de andere kant op.

Hetzelfde doe met de richting oost en west.

Als je hier het maximale signaal hebt bereikt zet je de decoder op een Duits FTA kanaal en kantel je de Astra 19.2 lnb iets omhoog of lager totdat je signaal hebt op je metertje.

Beste, grote opluchting..

Na al dat heen en weer gedraai, ettelijke websites afgeschuimd om oplossingen te vinden.. Veel mensen om advies gevraagd en veel twijfel is het dan toch allemaal gelukt..

Heel simpel eigenlijk, maar ik had er niet dadelijk aan gedacht dat het toestel terug naar fabrieksinstellingen zetten, de oplossing zou zijn!

Dus alles werkt nu zoals het zou moeten, alle programma's zijn aanwezig en te bekijken, zowel via Astra 19 als 23..

Toch bedankt voor het mee helpen zoeken!

Mvg Willy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...