Ga naar inhoud


Na zappen soms maar 1 transponder beschikbaar


kazbek007

Aanbevolen berichten

Hoi medesatters,

 

Mijn dm500hd heeft de laatste tijd kuren. ALs ik veel zap, dan staat de box soms in de status dat hij maar 1 transponder kan lezen (deze zenders lichten dan op) allle overige zenders zijn dan grijs.

Het effect is het makkelijkst te vergelijken alsof je een opname maakt van een een zender, dan zijn de oveige zenders buiten de huidige transponder om ook niet te benaderen.

 

Dit effect treed op met zowel een image van Openpli als met Openatv. Lijkt mij dus geen image probleem. Soms als ik de box met de afstandbediening reboot dan komt hij terug in dezelfde staat. Rebooten met de schakleaar (spanningsloos maken) helpt wel.

 

Misschien heeft iemand nog tips aangaande dit?

 

Gr,

Kazbek007

** Amiko Mini HD SE, ** DM500HD (OpenATV4.2), **DM500S(pli2.1),  Xtrend 8000 (OpenPli),**Triax78cm met rotor

 

Wat men niet kan waarnemen, betekent niet dat het er niet is!
                          Zoek en gij zult vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik gebruik oscam  (10891), welke ik zelf heb gecompileerd. Doe niets anders dan normaal. Ik had nog  iet aan de cam-software gedacht, maar als je een tip in deze heb, dan hoor ik het graag.

** Amiko Mini HD SE, ** DM500HD (OpenATV4.2), **DM500S(pli2.1),  Xtrend 8000 (OpenPli),**Triax78cm met rotor

 

Wat men niet kan waarnemen, betekent niet dat het er niet is!
                          Zoek en gij zult vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan het gedrag inmiddels opnieuw genereren door een 1 minuut op NPO3 HD te staan. Het treed op, op deze transponder. Tips welkom.

** Amiko Mini HD SE, ** DM500HD (OpenATV4.2), **DM500S(pli2.1),  Xtrend 8000 (OpenPli),**Triax78cm met rotor

 

Wat men niet kan waarnemen, betekent niet dat het er niet is!
                          Zoek en gij zult vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je al eens de flash compleet leeg gemaakt voordat je een nieuwe image erop zet.

 

Is het steeds de zelfde zenderlijst die je gebruikt?

Probeer eens een ander te downloaden, satje07

 

Wordt wel alles overschreven als je de nieuwe zenderlijst erin hebt gezet.

 

Trek de stekker eens eruit als je de nieuwe zenderlijst erin hebt gezet.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je al eens de flash compleet leeg gemaakt voordat je een nieuwe image erop zet.

 

Is het steeds de zelfde zenderlijst die je gebruikt?

Probeer eens een ander te downloaden, satje07

 

Wordt wel alles overschreven als je de nieuwe zenderlijst erin hebt gezet.

 

Trek de stekker eens eruit als je de nieuwe zenderlijst erin hebt gezet.

 

Alle opties heb ik al gehad op 1 na.

 

De flash geheel leegmaken. Wel heb ik de box tot 2 keer toe opnieuw geflashed (1 x openpli4 en 1x openatv 5) maar beide images doen op dezelfde transponder vreemd.

Is er ergens een image wat het gehele flash geheugen van de DM500HD overschrijft, of werkt dat anders?

 

Gr,

Kazbek007

** Amiko Mini HD SE, ** DM500HD (OpenATV4.2), **DM500S(pli2.1),  Xtrend 8000 (OpenPli),**Triax78cm met rotor

 

Wat men niet kan waarnemen, betekent niet dat het er niet is!
                          Zoek en gij zult vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs als ik niet zap en in de ochtend de box uit de standbye haal is het geheel bevroren. Vervolgens moet ik vrij vaak de schakelaar achterop de box gebruiken om er weer "leven" in te krijgen.

Misschien een voorteken dat ik maar een andere box moet gaan overwegen met CI-sloten?

** Amiko Mini HD SE, ** DM500HD (OpenATV4.2), **DM500S(pli2.1),  Xtrend 8000 (OpenPli),**Triax78cm met rotor

 

Wat men niet kan waarnemen, betekent niet dat het er niet is!
                          Zoek en gij zult vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin toch aan een hardwarefout te denken. Al overwogen om intern de werkspanningen te meten ?

Ik zal eerst nog een keer een orgineel image er in zetten. Daarna wil ik de box wel openen en eventueel gaan meten (zal mijn multimeter eens moeten opsnorren). Waar raad je me aan te meten? Direct achter het voedingsgedeelte?

....ik was al aan het kijken om een andere box aan te gaan schaffen

** Amiko Mini HD SE, ** DM500HD (OpenATV4.2), **DM500S(pli2.1),  Xtrend 8000 (OpenPli),**Triax78cm met rotor

 

Wat men niet kan waarnemen, betekent niet dat het er niet is!
                          Zoek en gij zult vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik had nu een excuus om na het net uitkomen van de DM500HD (ik had een van de eerste boxen), nu toch maar een andere aan te schaffen. Een Xtrend 8000. Deze heeft totaal geen probleem met dezelfde opstelling. In ieder geval bedankt voor het meedenken.

** Amiko Mini HD SE, ** DM500HD (OpenATV4.2), **DM500S(pli2.1),  Xtrend 8000 (OpenPli),**Triax78cm met rotor

 

Wat men niet kan waarnemen, betekent niet dat het er niet is!
                          Zoek en gij zult vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...