Ga naar inhoud


Ouderlijk toezicht


KeBa

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een M7 SAT801 van CD. Al bij de eerste installatie zat het apparaat te zeuren om een wachtwoord. Ik ben er nu achter waar het in zit.

 

Ouderlijk toezicht is niet ingesteld (waarde = "--") in de setup. Ik kan naar elke zender switchen zonder dat ergens om gevraag word. Maar...als ik de decoder uitzet op een kanaal waar op dat moment een leeftijdsindicatie voor geldt dan blijft deze op standby staan (uren en uren en uren...).

Wanneer ik de decoder weer inschakel is deze meteen weer in de lucht (geen "boot") en staat het apparaat te wachten op een wachtwoord (autorisatie).

 

Hoe krijg ik dit weg? Fabrieksinstellingen herstellen, apparaat enkele minuten zonder stroom en inschakel zónder smartcard...het haalt allemaal niks uit.

 

Het is overigens te voorkomen: uitzetten op een kanaal waar op dat moment bijvoorbeeld het NOS Journaal bezig is...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mij, zit er een code op je smartcard. Als je die niet weet, kan je op de klantenzone, de kinderslot code resetten.

Als de juiste gegevens naar de kaart zijn gestuurd (blijkbaar het best zetten op sbs6), gaat de code op de kaart naar 0000, en zou die last moeten over zijn.

Als jij de eigenaar niet bent van de kaart, zal de abonneehouder het zelf moeten doen de kinderslot code te resetten.

Misschien gaat dit ook telefonisch, maar gaat dit de nodige € kosten aan gesprekskosten.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip. Ik ga 't zo snel mogelijk proberen!

Ik ging er vanuit dat het probleem bij ouderlijk toezicht lag, maar het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat er een wachtwoord op de card zit (Ik heb 'm zo ontvangen van CD dus ik heb daar niet bij stil gestaan.

Ik laat nog iets weten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Bij de nieuwe kaarten die CDS uitgeeft staat de 'Erotiek optie' uit! Dus geen pincode! Je gaat naar 'Mijn Canal Digitaal'. Klikt op 'Pakket uitbreiden'. Je krijgt de geregistreerde smartcard nummers te zien. Klik op de kaart die je wil wijzigen. Je ziet dan in blokjes de mogelijke pakketkeuzes.. Onderin staat 'Erotiek AAN/UIT' Zet deze op AAN en de keuze bevestigen. Binnen 24 uur is de wijziging op de kaart aangebracht en openen zich de ehhh 'natuurdocumentaires'

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik weer...de pincode van de smartcard heb ik via de website van CD gereset.

Inmiddels ben ik er ook achter dat er daadwerkelijk naar het wachtwoord voor 'Ouderlijk toezicht' gevraagd wordt.

 

Het rare is dat, als de decoder aanstaat, ik gewoon naar elk kanaal kan zappen zonder problemen.

Wanneer ik de decoder echter uit zet op een kanaal met leeftijdsrestrictie (vandaag een programma op RTL5 met leeftijdsindicatie '9') de decoder op standby gaat, maar niet verder (display blijft dus rood/blauw). Wanneer de decoder dan wordt ingeschakeld moet je direct het wachtwoord ingeven voordat je de zender te  zien krijgt (waar op dat moment waarschijnlijk iets heel anders met waarschijnlijk geen of een andere leeftijdsindicatie voor geldt).

Oplossing van CD van vandaag: opsturen op eigen kosten (is wél garantie geven ze toe), een code doorbellen zodat ze een nieuwe afsturen. Zit ik wel zónder! Een andere oplossing hadden ze niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat je een bug in de software hebt ondekt.

Fouten in software worden hersteld door een fabrieks reset uit te voeren.

Als je daarna nog dezelfde fout hebt is het een ingebakken fout, omwisselen voor eenzelfde type decoder met dezelfde software geeft dan dezelfde fout.

 

Kijk ook even in het menu voor de software versie, de juiste versie heb ik hier niet bij de hand, mischien dat iemand mij hier even kan aanvullen.

Je kan ook nog proberen om de laatste software zelf te laden, even zoeken in het menu van je decoder voor de mogelijkheden.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik al meteen gecontroleerd bij 'binnenkomst'. De laatste versie is al geïnstalleerd.

Kijk reikhalzend uit naar een update...

 

Momenteel is de decoder alleen bruikbaar om live te kijken en daarna uit te zetten op bijvoorbeeld NPO1.

Opnemen is vanwege de op te geven pincode totaal onmogelijk. Het apparaat schakelt in en neemt op maar daarna blijft alles aan en kun je het zaakje alleen nog maar op gang krijgen door de stroom er totaal van af te halen...

 

We wachten af.............pf.........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Die M7SAT801 heeft vele bugs.. Had er maanden terug een te repareren. Steek de kaart erin om te heractiveren.. Lees het Smartcardnummer uit via het menu.. Moet je het laatste getal eens vergelijken met het nummer op je smartcard :) Kun je lachen.. Niemand die dat toen had ontdekt terwijl de laatste firmware al een jaar!! bestaat..

Link naar reactie
Delen op andere sites

V2.10A

 

Bedankt voor het aanvullen.

 

 

Heb ik al meteen gecontroleerd bij 'binnenkomst'. De laatste versie is al geïnstalleerd.

Kijk reikhalzend uit naar een update...

 

Momenteel is de decoder alleen bruikbaar om live te kijken en daarna uit te zetten op bijvoorbeeld NPO1.

Opnemen is vanwege de op te geven pincode totaal onmogelijk. Het apparaat schakelt in en neemt op maar daarna blijft alles aan en kun je het zaakje alleen nog maar op gang krijgen door de stroom er totaal van af te halen...

 

We wachten af.............pf.........

 

Het probleem behelst dus niet alleen het wachtwoord, hier is veel meer aan de hand.

Als je hem om kan ruilen zou ik het zeker doen. Dit kan alleen maar van kwaad tot erger worden.

Wachten op nieuwe software heeft geen zin, er zijn plannen bekend geworden om de kaart en codering te vervangen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal er nog 'ns rustig over na denken want ik word zo langzamerhand knettergek van CD.

Wat een helpdesk hebben ze daar zeg...

 

Misschien koop ik wel gewoon een andere decoder (en dan niét bij CD maar wel eentje die geschikt is voor CD)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...