Ga naar inhoud


zou nieuwe sat aanbieder kans maken?


joop001

Aanbevolen berichten

Nu CD opnieuw de nodige beroering opwekt bij consumenten met voorgenomen wijziging. Vraag ik mij af in hoeverre de entree van een nieuwe sat aanbieder voor NL-talig gebied mogelijk zou zijn. Een aanbieder met simpele abbo structuur in de vorm van internet ondersteuning a la bijv Ben en Simyo dat doen. Financiering vanuit cowdfunding. Zomaar een idee. Wat denken jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik weet niet wat er nu gaat wijzigen, maar ik denk wel dat er een goede levensvatbaarheid bestaat voor een pakket net als je in Oostenrijk hebt... de 4 ORF zenders en dan de 2 ATV zenders en Puls 4. Zoiets zou je prima kunnen vertalen naar Nederland: de 3 publieke omroepen en dan de 3 of 4 grootste commerciele netten (of die er aan mee willen doen). En dan net als in Oostenrijk, wordt dat betaald uit je omroepbijdrage en om  de 5 jaar een bijdrage voor je smartcard.

Daar zou ik me gelijk bij aansluiten! 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sverge

Niets is bij voorbaat uitgesloten. Alleen is het eerste idee wel jaarlijks/maandelijks betaald. Maar idd publieke omroepen icm commerciele zenders top 6 of 7. Daarnaast aanvulling mogelijk. Is maar idee je zou kunnen denken zenders maandelijks aan/ uit zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Oostenrijk werkt dit goed... en ik heb zelf ook zo een kaartje waar ik erg blij mee ben.

Uiteindelijk zijn in de meeste gevallen de public service zenders voldoende, eventueel met aanvulling van de grootste commerciele zenders als die er zonder kosten bij willen om het aantal potentiele kijkers te vergroten. Al die extra zenders zoals discovery's, MTV's, en weet ik wat er nog zoal bestaat zijn voor mij, en voor veel andere mensen totaal overbodig. Eigenlijk een beetje zoals het nederlandse settop box pakket, maar eventueel nog wat verder uitgekleed.

 

Dat van zenders "aan-en-uit zetten" heb je in Zweden ook bij Canal Digital.

Je kan het lokal paket nemen met 4 favorieten. Je mag dan 4 zenders kiezen uit het familiepakket die je graag wil zien. Die zenders kan je ook wisselen, ik dacht eens per maand, en dat is gratis als je het via internet doet, via de telefoon kost het geld om te wisselen.

Ik vond dit een erg interessant pakket... maar het kost wel 60 Kr (ca 6.50 euro) per maand om 4 zenders "extra" te mogen kiezen... en dat vind ik erg veel geld... dus ik heb dit niet gedaan en ben ik gewoon tevreden met het lokal paket (zónder extraatjes)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De wet laat het niet toe, en diverse andere zaken.

Maar ik droom van een Europese pay tv aanbieder, waar je naar dealer gaat om de hardware, en dat je dan via pc, een enorm aanbod krijgt van alle Europese zenders, en degene die je wenst zien, aanvinken, en dus betalen per zender, en dus juist de zenders zien, die je graag ziet.

Maar ja, wettelijk mag het niet, auteursrechtelijk ook een probleem, en volgens nog anderen onbetaalbaar of voor de abonnee veel duurder.

Maar technisch geen probleem. Men zou zelfs kunnen kiezen in uren, en bvb enkel beeld en betalen, van bvb 18h00-22h00.

En handig misschien, dat je zomers, je abonnement even op non actief zet, want we hebben al tig betaald, om iedere zomer hetzelfde te zien.

En waarom enkel een recreatie pakket? Laat ze starten met een winterpakket van bvb oktober tot eind mei. ;)

Er zijn wensen genoeg, enkel de groten willen liefst zo snel en zo veel mogelijk hun zakken vullen  :angry: .

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

@joop0001, ik zie geen toekomst voor een nieuwe sat aanbieder, de markt krimpt met de dag, het aantal hobbyisten neemt gestaag af door ouderdom en niet te vergeten de vele problemen van de ontvangst door welke reden dan ook. Ik denk, hoewel ik ook regelmatig klaag over cd, dat we misschien nog blij mogen zijn met canaal digitaal m.b.t satelliet tv ontvangst. Vanwege het steeds sneller worden van internet en het beter uitrollen hiervan verwacht ik toch meer iptv in de toekomst...

aangepast door Gelders
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

En die nieuw op te richten provider zou geen gebruik maken van enige encryptie denk je? Geloof dat maar niet! Ook een nieuwe speler op de satellietmarkt is erbij gebaat om 'zijn/haar' content te beveiligen. Mede opgelegd door de aanbieder van de kanalen. Sterker nog: een nieuwe provider zal meer dan waarschijnlijk ook de nieuwste beveiligingstechniek kiezen.. Dus wellicht ook Viaccess ORCA (net als M7 gaat doen). Wordt dan een gevalletje "van de regen in de drup".. Kijk maar naar de begindagen van Digitenne.. Conax CAS7 was toen splinternieuw..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Coderen zal zeker zo zijn. Alleen er is meer dan 1 optie. Het is maar hoe je ermee om wil gaan. Wat doe je met prijs van abbo kaartjes registratiekosten en beperkingen. Hoe benader je klant. Al dit alles kan anders dan CD nu doet. Het kan klantvriendeljker. Dat kan al voldoende zijn om mensen te doen zwitsen. Niet alle honden bijten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

@joop001

Je hebt gelukkig een positieve kijk op deze materie. Ieder TV bedrijf zal echter dezelfde constructie (moeten) volgen om de licentiehouders tevreden te stellen. Zonder licentieovereenkomst komt de leveringsconstructie nu eenmaal niet tot stand. Helaas heeft de filmlobby de touwtjes stevig in handen en rekenen de hoofdprijs. Die moet worden doorberekend en wordt dus uiteindelijk door de consument betaald. Tel daar even de transponderhuur per jaar bij, dan nog de middle-man en liefst nog een overkoepelende holding.. Dus goedkoper gaat dat zeker voor een nieuweling niet worden! Om zowel de licentiehouder en de provider te beschermen tegen 'zwartkijken' is dus de meest stringente beveiliging nodig.. Dus *ALS* er al een nieuwe provider zou starten (denk het niet) is hij net zo duur als de rest en zwaar beveiligd.. Viaccess ORCA, NDS...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom denk ik dat een nieuwe aanbieder die alleen een sterk uitgekleed pakket gaat aanbieden een grote kans op succes zal hebben. Heel erg veel mensen hoeven geen 50 zenders waarvoor ze moeten betalen, maar een kleine harde kern is voor veel mensen genoeg... zeker als die voor een heel erg aantrekkelijk bedrag worden aangeboden.

Misschien moet de publieke omroep in Nederland dit dus zelf doen, naar voorbeeld van de ORF en de SRF.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet alleen de filmlobby, heeft alles in in sterke handen. Als je leest welke bedragen er worden neergeteld enkel voor een deel van bepaalde sport, dan val je al achterover.

Als je dit met abonnee's wilt terug verdienen, moet dit al wat aardig kosten.

Ik denk dat de Benelux gewoon te klein is voor meerdere providers.

Zo zie je maar, dat hier enkel in Vlaanderen al 3 pay tv aanbieders zijn gestopt.

Al heb je hier veel last van exclusiviteits- contracten, wat je in Nederland niet zo hebt, en waar menige Belgen jaloers kunnen op zijn.

Hier heb je zelf geen deftig dvb-t(2) aanbod.

En heel verstandig, om via satelliet te beginnen, is het ook niet, want in vele plaatsen, mag je gewoonweg geen schotel meer hangen, al is het voor zichtvervuiling, of bepaalden die bang zijn, dat een schotel aan de voorgevel toevallig op hun hoofd zou kunnen vallen als ze daar wandelen.  :tired: .

Ik zou haast denken, als ze de techniek verbeteren, en (U)HD kunnen uitzenden, met een deftig aanbod en goede beeldkwaliteit, dat aardse ontvangst, met een onopvallende binnen of zolderantenne, dan meer kans maakt, dan via satelliet.

Een aardse antenne heeft geen vrij zicht nodig, en is makkelijker om onopvallend te plaatsen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een klein pakket of ook wel basis pakket dient volgens de Nederlandse mediawet ten minste 30 zenders te bevatten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Npo 123 rtl 4578 sbs69 net5 veronica 12 regionalen vrt canvas ketnet dat zijn er 28 nr's 29 & 30 komen dan ook al gauw in zicht (192tv en tv & nostalgie net? Bijv en toegangkelijke kindertv kindvriendelijk?) . Denk dat veel meer voor velen al niet hoeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kansloos ... denk ik.

Een satelliet provider met een klein pakket zenders ligt al meteen een straatlengte achter bij een provider met meer keuze mogelijkheden. 

Klanten die niet genoeg aan 30 zenders hebben kunnen dan alleen bij CanalDigitaal terecht en dan vist de concurrent in een grotere vijver.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...