Ga naar inhoud


Welke HD ontvanger heeft een kanaallijst per satelliet positie


Ehes

Aanbevolen berichten

Welke HD ontvanger heeft een kanaallijst per satelliet positie? Mijn oude Xtreme ontvanger had een dergelijke mogelijkheid (heeft dat nog een technische benaming?) aan boord. Kan helaas erg weinig vinden hierover in de specificaties van diverse ontvangers.

 

De bedoeling is dus:

 

ASTRA3  - Voorkeuze 1- NPO1

                  Voorkeuze 2- NPO2                   

ASTRA2 – Voorkeuze 1- BBC1

                  Voorkeuze 2- BBC2

 

Etc.

 

Waarom vraag ik dit? Ik heb een draaibare schotel met een M7 canal digitaal ontvanger.(ik weet het = geen hobby apparaat….) Deze heeft 1 grote kanalenlijst voor alle satelliet posities. Ik vind het veel makkelijker om per satelliet positie een kanalenlijst te hebben om onnodig gedraai te voorkomen.

 

Alvast dank voor meedenken!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Klopt idd iedere sat ontv die je met DreamSet Edit kan voeren. Dus of je nu een ontvanger doet van €99 of €1000 als je de DreamSet Edit kan gebruiken maakt het mbt dit verlangen het niet uit. Gevoeligheid tuner, qualiteit qua beeld en hardware, meer faciliteiten etc daar zit wel verschil in bij dit prijsverschil, alleen is het niet vanzelfsprekend hoe duurder hoe beter. 

 

Daarom het advies maakt eerst een lijstje met wensen waar de volgende ontvanger aan moet voldoen. Waarbij je in het lijstje ook de prioriteit van de wens vastlegd. Ga vervolgens je orienteren welke ontvangers er zijn. Om zo een keuze lijstje van een top 3 oid te maken en ga dan pas aan het shoppen. Loop aub niet met open beurs, de eerste de beste winkel binnen. Kans is dan groot dat je door de bomen het bos niet meer ziet,  na de koop er achterkomt dat je iets anders liever had gewild en waarschijnlijk geld had kunnen overhouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...