Ga naar inhoud


Twee vragen over installatiemenu Topfield SRP 2401 CI+


pel

Aanbevolen berichten

Vraag over installatiemenu: een van de sub-menu's daar: Sat/TP bewerken. 

 

Daarin enige keuzes:

 

Satellietnaam: bijv. Astra. (=Astra 1) Daar kan een frequentie worden opgegeven. Bij frequentie 12515 wordt balkje groen voor kwaliteit (99%)

Verder staat polarisatie op H en modulatie op DVB-S

 

Ik meen dat dit zo moet staan. Die instellingen kun je ook opslaan. Dat doe ik, maar elke keer als ik weer bij dat menu kijk staat de frequentie weer op 10729 en is het balkje voor kwaliteit niet groen maar staat op 0%.

 

De instellingen voor Astra 2 en 3 lijken goed qua frequentie en modulatie en kwaliteitsbalkje staat op 99%.

 

Hetzelfde probleem deed zich ook al voor bij oude schotel-installatie met alleen Astra 1 en 3 maar toen zat dit probleem in dit menu bij de Astra 3 waar groene balkje in kwaliteitsbalkje weg was.

 

Overigens ontvang ik wel gewoon de Nederlandse SD-zenders op Astra 1.

 

VRAAG: waarom laat frequentie zich daar niet instellen? Ook als ik een andere frequentie kies springt dat weer terug op 10729

 

Disecq 1.0 staat op:

 

Astra 1 stand 1, Astra 2 stand 3 Astra 3 stand 2.

 

VRAAG 2: In dit menu staat ook: Pilot. Kan bij sommige (niet alle) frequenties aan of uit gezet. Bij andere frequenties is deze keuze uitgeschakeld.

Waar is de instelling "Pilot" (baken??) voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Die opgeslagen informatie zal niet verloren zijn gegaan.

De transponder die je in de lijst gezet hebt kan je gewoon oproepen.

 

Hoe heet dat menu eigenlijk, iets met handmatig zoeken of TP ingeven?

 

Pilot kan je bij alle frequentie ingeven, het heeft niets met frequentie te maken maar met de gebruikte modulatie soort.

Bij DVB-S is die optie niet beschikbaar maar bijvoorbeeld bij DVB-S2, 8PSK kan je de Pilot wel of niet inschakelen.

Wanneer de Pilot Bit door de zender wordt uitgezonden kan je in de ontvanger de ondersteuning hiervoor inschakelen.

 

Het is een extra timing bit in de stream die bij slecht signaal een verbeterde ontvangst fout correctie geeft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die opgeslagen informatie zal niet verloren zijn gegaan.

De transponder die je in de lijst gezet hebt kan je gewoon oproepen.

 

Hoe heet dat menu eigenlijk, iets met handmatig zoeken of TP ingeven?

 

Pilot kan je bij alle frequentie ingeven, het heeft niets met frequentie te maken maar met de gebruikte modulatie soort.

Bij DVB-S is die optie niet beschikbaar maar bijvoorbeeld bij DVB-S2, 8PSK kan je de Pilot wel of niet inschakelen.

Wanneer de Pilot Bit door de zender wordt uitgezonden kan je in de ontvanger de ondersteuning hiervoor inschakelen.

 

Het is een extra timing bit in de stream die bij slecht signaal een verbeterde ontvangst fout correctie geeft.

 

Menu: Installatie

 

Submenu's:

- Zenders zoeken (diverse zoekmanieren w.o. fastscan SD of HD)

- LNB-instellingen

- DiSEqC 1.2 motor (gebruik ik niet)

- USALS Instelling (gebruik ik niet)

- SAT/TP bewerken (dit submenu is het)

- System Recovery (geregeld op harde schijf opslaan als ik wat gewijzigd heb is veiligheidsmaatregel)

- Firmware upgrade (keuze: OTA, netwerk of USB-stick)

- Network Setting (voor verbinding met thuisnetwerkje) (Simpele webpagina verschijnt op pc scherm)

- Kanalen kopieren (van tuner 1 naar 2 vice versie of "kruislings" in 1 keer)

- Zenders bewerken.

 

Het submenu SAT/TP bewerken heeft weer de volgende menu's:

 

- Satellietnaam (kiezen uit lijst)

- Frequentie (kiezen uit lijst)

- Symbol rate

- Polarisatie

- Modulation

- FEC

- Pilot (kan aan/uit)

- Wijzigen satellietnaam

- Opslaan

 

Het gaat om het submenu SAT/TP (transponder) bewerken in het Installatiemenu.

 

De Pilot functie: duidelijk. Moet dan m.i. altijd maar AAN staan bij DVB-S2 ed. modulatie. Zou nut kunnen hebben bij zenders die wat zwak zijn of worden bij zware regenbui?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...