Ga naar inhoud


Spanning op USB na uitzetten 2200Hd


edofnine

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb de volgende vraag.

Ik heb een externe HDD aangesloten op een 2200HD. Dit werkt overigens naar volle tevredenheid.

Mijn vraag is of er er na het uitzetten met de afstandsbediening nog spanning op de USB uitgang blijft staan.

Indien dit zo is, zou er dan een mogelijkheid bestaan om door middel van electronica de 240 volt spanning te onderbreken, zodat ook de HDD uitgeschakeld kan worden?

 

Met vriendelijke groet,

 

Erwin

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Erwin!

 

Een externe USB HD met eigen netvoeding ?

 

Blijkbaar wordt de USB HD nu niet afgeschakeld: de USB uitgang van jouw 2200 verandert dus blijkbaar niet bij het uitschakelen van de 2200. Lijkt me dat je met electronica buiten de 2200 weinig kunt uitrichten.

 

Ik denk dat je het eenvoudigst een 230V master-slave schakelaar kunt proberen. De 2200 in de master aansluiting, de externe hd netvoeding in de slave aansluiting. Een mogelijk probleem: is de master-slave schakelaar gevoelig genoeg om het in/uitschakelen van de 2200 waar te nemen ? Try before you buy !

aangepast door Henk1

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou je de HD spanningsloos willen zetten? Waarschijnlijk is PVR dan niet meer mogelijk. Ook vind ik het wel handig met mijn PC via het interne netwerk te kijken of een opname geslaagd is.

Als je per se e.e.a. wilt uitzetten, waarom dan niet e.e.a. op een op afstand bedienbare 230 V adapter aansluiten? Deze zijn niet duur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel voor de antwoorden. Ik ben eigenlijk benieuwd of het mogelijk zou zijn, dat als de ontvanger op stand-by staat, de harddisk dan door middel van iets van electronica compleet van de spanning onderbroken kan worden. Nu is het zo, dat als de ontvanger op stand-by staat, de harddisk aan blijft staan. Het is dan natuurlijk een kleine moeite om de externe harddisk met de schakelaar van de HD-case uit te zetten, maar wordt dan weer lastig als je een timeropname wil maken. Dit geld natuurlijk ook voor PVR opnames zoals boudeman al vermelde...

In ieder geval zijn beide antwoorden een optie!

 

Dank jullie wel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...