Ga naar inhoud


Topfield SRP-2401CI+, soms na opnemen zwart beeld


Topfieldist

Aanbevolen berichten

We hadden een 7710, die was top. Nu de SRP-2401CI+. Deze ging eerst goed en sinds juni neem ik op en soms heb ik dan ineens een opname waar wel wat op staat, de teller loopt, maar zwart beeld geeft. Onder het opnemen (NPO2) kijken we eerst naar rtl5, dan switchen we naar NPO1 (DWDD) en dan zetten we hem soms op stil om koffie te pakken en dan gaan we weer verder. Ik heb het idee dat het daar door komt? HIj is al eens naar ***geen-reclame***  geweest (daar gekocht) deze hebben hem de tweede keer naar de importeur gestuurd. Deze meldde dat het komt doordat ik mappen maakte waar ik de bestanden in zette. Mappen weg, maar hij doet het nog, nu en dan. Wat is dit? 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sorry, ik stond er niet bij stil dat het reklame is als ik een naam van de winkel noem, en dat dat niet mag. Ik zal er rekening mee houden. 

Nog even een aanvulling: als ik vooraf een aflevering programmeer en het is van 13th street dan krijg ik ook een zwart scherm met daarin de tekst die heen en weer gaat: not authorized. Terwijl ik deze wel in mijn pakket heb en ik gewoon live kan kijken. Dit gebeurt ook als ik live wil kijken: dan verschijnt de zender en dan komt er een menu overheen: not authorized. Deze kan ik dan wegklikken en gewoon tv kijken. Wat kan het probleem zijn van alle zwarte opnamen? Dan wil hij ook niet meer decoderen: het oranje blokje met dollarteken blijft dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik kijk en iets anders gewoon opnemen dan gaat dat bij mij ook goed. Maar als ik bijvoorbeeld sbs6 opneem en tijdens dat opnemen ben ik in het begin op rtl5 en ga halverwege naar NPO 1 en op NPO 1 zet ik hem even op de wachtstand (ik zet hem stil) en ik zet, na het koffie inschenken,  weer op het vervolg kijken van NPO 1, j........... ja dan heb ik soms een zwart beeld in de opname op SBS6. Dus nu doe ik zo weinig 'gekke' dingen. Bijvoorbeeld niet meer in de wacht zetten en daarna weer het vervolg kijken, dan gaat het geheid mis. Wat bedoel je met SW versie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

We hadden een 7710, die was top. Nu de SRP-2401CI+. Deze ging eerst goed en sinds juni neem ik op en soms heb ik dan ineens een opname waar wel wat op staat, de teller loopt, maar zwart beeld geeft. Onder het opnemen (NPO2) kijken we eerst naar rtl5, dan switchen we naar NPO1 (DWDD) en dan zetten we hem soms op stil om koffie te pakken en dan gaan we weer verder. Ik heb het idee dat het daar door komt? HIj is al eens naar ***geen-reclame***  geweest (daar gekocht) deze hebben hem de tweede keer naar de importeur gestuurd. Deze meldde dat het komt doordat ik mappen maakte waar ik de bestanden in zette. Mappen weg, maar hij doet het nog, nu en dan. Wat is dit? 

Ik heb ook mappen gemaakt en dat geeft geen probleem. Alleen dit: als je een gecodeerde opname op de HDD hebt staan, laat die dan voor het decodeerprogramma in de hoofdmap staan en stop die dan nog niet in een aparte map. Want dan waarschuwt de ontvanger dat hij niet kan decoderen. Pas als bestand gedecodeerd is, kun je dat bestand in de gewenste map opslaan.

 

Stel: je bent aan het opnemen en je wilt ergens anders naar kijken: soms gaat dat, soms niet. Gaat dat niet, dan waarschuwt de ontvanger. Doe je het toch, dan stopt de opname. (heeft met de transponders te maken. Kijk ook naar de transponderfrequenties van NPO 1, 2 - HD of SD? - en RTL 5 - HD of SD?- ) Wat de ontvanger m.i. ook hoort te doen: stel je zit naar NPO 1 te kijken maar er start een voorgeprogrammeerde opname van een andere zender: heeft die zender een andere transponder nodig, dan schakelt hij om naar die zender. (Kijk dan even in je favourietenlijsten om te zien of je wel/niet verder kunt kjken naar NPO 1) Je kunt ook zien aan je favourietenlijsten naar welke zenders je bij het maken van opnames nog wel en niet kunt omschakelen zonder je opnames te verknallen. De zendernamen in die lijsten waar je nog wel naar kunt kijken blijven in vette letters, de zenders waar je niet naar kunt kijken in vrij bleke letters. 

 

De time shift functie: op de HDD zat al (kennelijk standaard) een aparte time-shift map en als je time shift in het menu aan hebt gezet, loopt daar het programma waar je naar kijkt, mee. Op die plaats in het menu kun je instellen: wil je verder kijken, moet hij dan starten vanaf het begin of vanaf waar je gebleven was?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jouw probleem is het gebruik van de CI module.. Een CI module verwerkt slechts 1 stream. Dat wil zeggen kijken óf opnemen. Enige uitzondering is als het op te nemen kanaal op dezelfde transponder wordt uitgezonden. De witte CI kan wel 2 streams decoderen mits in dezelfde polarisatie...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

 De witte CI kan wel 2 streams decoderen mits in dezelfde polarisatie...

Dat is mij even niet duidelijk, dat met die polarisatie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pel, dat van die mappen wist ik. Op advies van de importeur heb ik de mappen weggedaan en nu staat alles onder elkaar. Het is natuurlijk niet normaal dat hij het niet meer doet, als je opneemt en tegelijkertijd kijkt naar een andere zender uit een andere transponder opneemt. Dat moet i gewoon aankunnen. Tot juni dit jaar ging dat goed en ineens was dat over. Vaak gaat het wel goed, vooral nu ik ze niet meer in aparte mappen stop. Maar soms gaat het mis en ik heb het idee dat dat aan het gebruik van timeshift ligt. Als we effe koffie inschenken, drankje pakken oid dan zetten we hem effe op stop, dan wil het wel dat de opname zwart is. Er is duidelijk wel opgenomen, de teller loopt, maar het beeld is dan zwart.

 

Mimisuku, vreemd dat het tot juni dan allemaal wel goed ging. In die tijd is er ook een transponder wisseling geweest. Maar ik kan me niet voorstellen dat het daaraan ligt. het ligt duidelijk aan mijn apparaat, want anderen hebben er geen last van zegt mijn leverancier. Maar wel is het vreemd dat de Topfield SRP 2401CI nu niet meer geleverd wordt bij hen. Dus toch.....We hebben hem vorig jaar gekocht en als hij toegeven moet dat de topfield niet meer voldoet dan moet hij misschien wel terugnemen, toegeven dat alle apparaten niet voldoen is moeilijk dan, of zoek ik het nu veel te ver?

O, ja wat is POLARISATIE????  Je bedoelt transponder?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pel, dat van die mappen wist ik. Op advies van de importeur heb ik de mappen weggedaan en nu staat alles onder elkaar. Het is natuurlijk niet normaal dat hij het niet meer doet, als je opneemt en tegelijkertijd kijkt naar een andere zender uit een andere transponder opneemt. Dat moet i gewoon aankunnen. Tot juni dit jaar ging dat goed en ineens was dat over. Vaak gaat het wel goed, vooral nu ik ze niet meer in aparte mappen stop. Maar soms gaat het mis en ik heb het idee dat dat aan het gebruik van timeshift ligt. Als we effe koffie inschenken, drankje pakken oid dan zetten we hem effe op stop, dan wil het wel dat de opname zwart is. Er is duidelijk wel opgenomen, de teller loopt, maar het beeld is dan zwart.

 

Mimisuku, vreemd dat het tot juni dan allemaal wel goed ging. In die tijd is er ook een transponder wisseling geweest. Maar ik kan me niet voorstellen dat het daaraan ligt. het ligt duidelijk aan mijn apparaat, want anderen hebben er geen last van zegt mijn leverancier. Maar wel is het vreemd dat de Topfield SRP 2401CI nu niet meer geleverd wordt bij hen. Dus toch.....We hebben hem vorig jaar gekocht en als hij toegeven moet dat de topfield niet meer voldoet dan moet hij misschien wel terugnemen, toegeven dat alle apparaten niet voldoen is moeilijk dan, of zoek ik het nu veel te ver?

O, ja wat is POLARISATIE????  Je bedoelt transponder?

 

Pel, dat van die mappen wist ik. Op advies van de importeur heb ik de mappen weggedaan en nu staat alles onder elkaar. Het is natuurlijk niet normaal dat hij het niet meer doet, als je opneemt en tegelijkertijd kijkt naar een andere zender uit een andere transponder opneemt. Dat moet i gewoon aankunnen. Tot juni dit jaar ging dat goed en ineens was dat over. Vaak gaat het wel goed, vooral nu ik ze niet meer in aparte mappen stop. Maar soms gaat het mis en ik heb het idee dat dat aan het gebruik van timeshift ligt. Als we effe koffie inschenken, drankje pakken oid dan zetten we hem effe op stop, dan wil het wel dat de opname zwart is. Er is duidelijk wel opgenomen, de teller loopt, maar het beeld is dan zwart.

 

Mimisuku, vreemd dat het tot juni dan allemaal wel goed ging. In die tijd is er ook een transponder wisseling geweest. Maar ik kan me niet voorstellen dat het daaraan ligt. het ligt duidelijk aan mijn apparaat, want anderen hebben er geen last van zegt mijn leverancier. Maar wel is het vreemd dat de Topfield SRP 2401CI nu niet meer geleverd wordt bij hen. Dus toch.....We hebben hem vorig jaar gekocht en als hij toegeven moet dat de topfield niet meer voldoet dan moet hij misschien wel terugnemen, toegeven dat alle apparaten niet voldoen is moeilijk dan, of zoek ik het nu veel te ver?

O, ja wat is POLARISATIE????  Je bedoelt transponder?

Op zich bestaat deze Topfield uit 2 ontvangers, dus dan zou ontvanger 1 de ene transponder moeten kunnen ontvangen en ontvanger 2 de andere transponder (mits de LNB ook dubbel is uitgevoerd) Maar... Er zit maar 1 CI-module in. M'n oude Pace Puma emuleerde dan voor ontvanger 2 de kaart (soort binnenhuis card-sharing)  en je kon volledig onafhankelijk van waar je naar keek, via ontvanger 2 opnemen. Deze Topfield emuleert niks, alleen de Pace Puma kon dat.  Een 2e CI-module erbij voor ontvanger 2 (en een 2e kaart!) zou dat helpen? Geprobeerd, maar de ontvanger reageert daar niet goed op. 

Ik heb de witte CI-module en de oranje kaart van CD. Mimisuku stelt: deze kan 2 streams aan mits in dezelfde polarisatie en ik neem aan: mits op dezelfde transponder. Als ik in de transponderlijst kijk en probeer bij bijv. een transponder die uitzendt in horizontale polarisatie, en ik verstel dat naar verticale polarisatie, dan is er geen signaal. En omgekeerd ook. Iets anders is, dat ik bijv. meestal wel 4 SD-zenders kan opnemen en naar zender 5 kijken, maar bij HD zenders kom ik niet verder dan 2 HD zenders opnemen en naar zender 3 kijken. In eerdere discussie vermoedde CeesV dat de ontvanger die de streams moet verwerken, daarin beperkt is ofwel: hij kan niet erg veel gegevens tegelijk verwerken. Mijn ervaring met opnemen van SD en HD zenders (meer info in stream) wijst ook in die richting. 

 

Je schrijft: tot juni j.l. ging het allemaal wel goed. M.i. heeft inderdaad transponderwisseling er niets mee van doen. Dan zou je toch weer zeggen: het ligt aan de ontvanger. Hoe reageert de ontvanger als je time-shift uit zet? Gaat dan alles wel goed?

Polarisatie: de manier waarop het signaal wordt uitgezonden. Een transponder zendt of in horizontale of in verticale polarisatie uit. Toen we nog analoge tv hadden stond de tv antenne horizontaal, met Digitenne moet hij verticaal staan.

 

De mappen: ik heb wel mappen, maar alle opnamen komen eerst in de hoofdmap, decoderen moet ook vanuit de hoofdmap en dan kunnen ze in de gewenste submappen.

 

Tenslotte: het zal wel niet helpen, maar probeer een  fabrieksreset als je dat nog niet hebt geprobeerd. Wat op je HDD staat gaat niet verloren. Sla eerst alle instellingen en favourietenlijsten op op de HDD. Dan kun je ze terugzetten als dat nodig is. Spaart veel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Hallo is jou probleem met die zwarte opnames al opgelost en hoe heb je het dan gedaan ?

Ik heb namelijk het zelfde probleem maar dan in belgie van tv vlaanderen ook met een topfield srp 2401ci+

het is volgens mij iets dat hij niet wil of kan decoderen ,ik doe meestal opnames op Nat Geo en daar heb ik ook de meeste problemen met decoderen de ene keer lukt het de andere keer niet ,ik doe regelmatig nacht opnamen en de ene keer is het gedecodeerd en de andere keer niet, zelf met maar een opnamen in de nacht ,ik begrijp het ook niet en als ik morgens op sta en ik controleer de opnamen dan werkt het niet en het zal later ook niet meer decoderen.

bestaan er geen ci module die 2 opnames tegelijk kan decoderen ? dat zou volgens mij al een oplossing zijn

het decodeerde probleem is meestal op Nat Geo en maar zelden of nog niet gezien op EEN of CANVAS.

Als iemand weet hoe het probleem kan opgelost worden ,misschien wel in de instelling zou ik het wel graag weten.

Of kan het hierdoor een probleem worden ,toen het nog goed ging met decoderen op Nat Geo had ik minder problemen met decoderen ,maar zou het kunnen ik heb veel opnames van Nat Geo en die bekijk ik altijd met de reclame door te spoelen en zou het daardoor kunnen dat ik die problemen meestal heb op Nat Geo ???

En als extra informatie ik heb geen mappen aangemaakt !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...