Ga naar inhoud


Probleem met ondertiteling / probleem met geluidshapering op Discovery HD


haelewyn

Aanbevolen berichten

Ik heb, na de opname met USB stick wat opgelost is (zie topic), nog 2 problemen overgehouden met deze hardware die me het kijken wat onaangenamer maken.

Eerste probleem is dat de ondertiteling er goed op komt maar niet verdwijnt. 
Elke tekst blijft staan tot er op dezelfde exacte plaats / lijn een nieuwe tekst gezet wordt. 
Soms is er in een programma even een hogere positie voor de ondertiteling. Wanneer deze positie verandert blijft de tekst staan op de oude positie. Wanneer de reclame start en er even geen ondertiteling is moet ik gans het reclameblok lang kijken op de laatste lijn die werd uitgezonden.
Als ik dan probeer om even een kanaal omhoog te gaan en weer één naar beneden is de ondertiteling verdwenen.
Dit doet me vermoeden dat het aan mijn bakje ligt en niet aan de zender.. dan zouden er ook al meer klachten zijn.
Ik merk het vooral op Discovery / Nat Geo , maar dat is ook omdat ik vooral naar die zenders kijk. Geen idee op dit moment of het op EEN ook voorkomt.. ik dacht alleszins ook op VT4.
Iemand dit probleem al gehad ?  Eens nieuwe software zetten misschien en eerst terug gaan naar fabrieksinstellingen ?

Tweede probleem : merk ik alleen op Discovery HD :     Soms is er een glitch in het geluid .. Een onderbreking..  Eén seconde of zo is alle geluid weg.. dan even een hapering van het geluid .. en dan weer normaal.
Zou er een probleem zijn  met de codering van Discovery ?  Geen probleem met beeld trouwens. Dat loopt gewoon door.
Mij klinkt het of de decoder even het geluid kwijt is.. of de sync weg is.. en of die dan opnieuw is beginnen decoderen. 
Iemand advies of inzicht hieromtrent ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik zie dat je nog geen antwoord hebt gekregen, maar ik heb hier hetzelfde audio-probleem op Discovery HD. Soms onderbrekingen van ruim een seconde.

VU+ Duo met de meeste recente Pli-image.

 

Ik denk toch dat dit een zenderprobleem is...

VU+ Duo - OpenPli 4.0 - VU+ Solo - OpenPli 4.0

TeVii DVB-S2 - MyTheatre - DVB Dream
Wavefrontier T90 (0,8W - 28,5E) - Triax 88(30W) - 2x EMP 168-w V2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je wat had rondgesnuffeld op de diverse fora, dan had je gezien dat dit geluidsprobleem al ruim 1,5 jaar speelt!! Gezien de duur mag/kan je ervan uitgaan dat M7 daar niets aan gaat doen. Op gecertificeerde M7 ontvangers is dit probleem namelijk niet aanwezig.. Het 'lijkt' (aanname) er dus op dat er 'iets' in de stream zit waar een Linux ontvanger zich in verslikt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thx Creatura. Het doet me ergens plezier dat ik niet de enige ben met dit probleem.

 

@Mimisiku :  Ik heb zelf een geauthoriseerde decoder, een M7 sat801. Ik heb er dus ook last van .. Geen idee waarom dan wel.
Zelf lees ik alleen op dit forum en niet op andere. Toch bedankt voor de info. Die is zeker nuttig voor me.

 Sat tv is geen hobby voor mij op dit moment en eigenlijk wil ik gewoon tv kijken zonder dat ik altijd wat moet nakijken of veranderen. Meerdere fora lezen is teveel gevraagd dus.

Ja .. ik weet het .. ik zou beter tv nemen bij telenet of proximus.
 

aangepast door haelewyn
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op discovery zie ik het ook soms op een Vu+ Solo 4k.

 

Misschien een foutje aan de zenderkant?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vermoedelijk ligt het edit punt tussen het lopende programma en "de boodschappen" net te vroeg voor het "uit" punt van de ondertiteling.

Die ondertitel inserter "ziet" dan de Tijdcode niet meer voorbij komen van het actuele programma en laat de titel in beeld staan.

 

Een concept fout in het ontwerp van de uitzendstraat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok CeesV.. Ik dacht eerst dat jij het had over het audioprobleem. 
Ik denk nu eerder dat je het ondertitelingsprobleem bedoelde; Beetje onduidelijk dat ik dat in één topic heb gezet.

Wat me wel opvalt .. en waarom ik denk dat het aan mijn bakje ligt is het volgende voorbeeld :

Ik kijk bv naar History en een lopend programma krijgt een ondertitelingslijn.
Het reclameblok begint..  de ondertitelingslijn van het programma dat bezig was blijft het hele reclameblok staan.
Als ik niets doe verdwijnt die lijn pas terug weer bij het programma zelf , als de volgende lijn op dezelfde plaats doorkomt.

Maar, als ik gewoon even één kanaal omhoog en weer omlaag zet, dan is die lijn weg. Dus .. de zender straalt die lijn niet meer door.
Of bedoelde je misschien dat hij dan, bij laten staan, de opdracht niet krijgt van 'wis die lijn' en als ik overschakel krijgt hij niet eens de opdracht 'beeld de lijn af'.
Zoiets ? Ik kan geen conclusies trekken daarin .. denk jij nog altijd 'zenderprobleem' of bakje molt de boel ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb dit verschijnsel bij meerdere ontvangers gezien, de text inserter krijgt gewoon het bevel tekst uit niet te zien.

Omschakelen wist het tekstbuffer.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...