Ga naar inhoud


Bootloader DM8000


marleentje

Aanbevolen berichten


Die kan ik je wel sturen... Andere oplossing is om de laatste officiële firmware bij Dream te downloaden en deze te flashen. De laatste bootloader #84 wordt dan automatisch geinstalleerd. Daarna kun je een image naar keuze flashen. De bootloader blijft dan gewoon intact.

Maar ga je nu vertellen dat je anno 2015 nog steeds een lagere versie in je DM8000 hebt??!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Mimisku, iemand steekt hier zn DM8000 binnen omdat er heel wat niet meer goed werkt.

Ik zie bij opstarten dat bootloader 83 nog aktief is. Ik dacht eerst de #84 flaschen en dan pas verder kijken.

Ik dacht dat ik die zip-file in een ver verleden op dit forum zag en kon downloaden....mss te downloaden bij dreambox zelf.

Ik zocht al eens maar vond niks.

DM 8000 + Formuler F1 88cm schotel 4x quad lnb, 2x UHF-antenne voor dvb-t ontvangst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar kan ik vinden welke bootloader er in de ontvanger aanwezig is? 

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik kom zelf met het antwoord, even de box herstarten en boot... verschijnt in het display, de mijne is dus actueel. Ik hoop dat ik niemand aan het schrijven gezet heb.  :whistle:

  • Like 1
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je over een Dreambox beschikt:

Wordt getoond bij het 'koud' starten in het OLED scherm (behalve DM500)

Wordt getoond in WebIf als de machine in *STOP* modus is gestart

In de WebIf bij 'Over'

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de aanvullende info!

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier marleentje

gewoon effe dreambox in stop modus zetten en langs je pc erin laden 

ook effe eerst het ip op je pc invullen en laden maar het nfi bestand

 

secondstage-dm8000-84.rar

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Marleentje...

Nee, er is maar plek voor 1 bootloader. Dit is een 128kB bestand wat steeds op dezelfde locatie in de box wordt opgeslagen. De DM8000 kent wel 2 bootloaders.. De eerste is hardcoded in het geheugen en kun je zelf niet wijzigen. De tweede is de bewuste 'Second-Stage-Loader #84' die je nodig hebt. Als de eerste bootloader stuk zou zijn is het retour Dream. De 2de kun je zelf vernieuwen.. De oude DM7000s had wel een soft bootloader (die ik overigens met een CAS3 interface weer keurig kan maken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen draait de "ouwe" DM8000 weer helemaal op volle toeren ! Met de nieuwe bootloader en met de laatse PLI en oscam....

Dank aan iedereen voor jullie hulp en goeie raad.

Wat ik mij wel afvraag, welk toestel kan heden ten dage doorgaan als een goeie opvolger (vervanger) voor deze DM8000 ?

Er steken weldegelijk 4 tuners in, 1x dvb-t en 3x dvbs.

 

Dank en prettig week-end.

 

Leen

DM 8000 + Formuler F1 88cm schotel 4x quad lnb, 2x UHF-antenne voor dvb-t ontvangst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen draait de "ouwe" DM8000 weer helemaal op volle toeren ! Met de nieuwe bootloader en met de laatse PLI en oscam....

Dank aan iedereen voor jullie hulp en goeie raad.

Wat ik mij wel afvraag, welk toestel kan heden ten dage doorgaan als een goeie opvolger (vervanger) voor deze DM8000 ?

Er steken weldegelijk 4 tuners in, 1x dvb-t en 3x dvbs.

 

Dank en prettig week-end.

 

Leen

Als je nog eens zoiets hebt, kun je hier >>>http://dreamboxupdate.com/alles vinden over DM8000.

Link naar reactie
Delen op andere sites

daar moet je nog effe me wachten tot er wat meer 4k ontvangers zijn marleetje

zolang de dream bolt is het goed

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...