Ga naar inhoud


HDD Topfield SRP-2401CI+ in welk bestandsformaat geformatteerd?


pel

Aanbevolen berichten

Zoals je op het Duitse Topfield kon lezen staat er dat alle Topfields met C+ fw deze externe opname opslag beperking hebben. Ze willen niet dat je iets op de pc kunt bewerken, bv iets van HBO of Film1 op een CD te kunnen zetten dat heeft nog niets met de CDS CI+ module van CDS te maken. Deze optie wordt nagenoeg nog niet gebruikt door CDS maar dat komt vast wel binnenkort. Een E2 ontvanger heeft deze beperking niet, er zijn al E2 ontvangers die CI+ modules ondersteunen, dus je vraag of E2 nog toekomst heeft, de tijd zal het leren. ;)

Maar voorlopig is een E2ontvanger altijd nog beter dan een beperkte CDS gecertificeerde dichtgetimmerde ontvanger waar niets mee kan. ;)

Dus ondanks dat op blanco DVD's een kopieervergoeding opslag zit en ondanks dat een DVD branden voor eigen gebruik in Nederland legaal is, wil men dat niet. Denkt men dat een illegaal handeltje in DVD's lonend is? Als men ziet bij een hele grote webwinkel, dan worden daar zowat al geen DVD's meer verkocht, alleen via hun systeem van 2e hands handelaren en dan nog kost daar een koop DVD zowat nog niets, behalve als het om een "cult"-film gaat...

De grootste ergernis voor mij bij films is die reclame in blokken van 7-10 minuten. En als CDS via de CI+ module ook opnemen onmogelijk maakt, dan zie ik het nog wel gebeuren, dat gezegd wordt: wil je iets op HDD opnemen? Dat kan hoor: extra abootje erbij nemen: zoveel/mnd kost je zoveel; meer per maand kost je zoveel enz. (Plus uiteraard 21% BTW) Dus bovenop je CD abo... (Dat heet dan voor de filmrechten te zijn...) Zo graven ze dan hun eigen graf.

 

De E2 ontvangers: ze lijken me nog steeds bar ingewikkeld. En dan te bedenken dat ik altijd vroeger een simpele analoge tv kijker was met harkje op het dak en de coax rechtstreeks in de tv... Plus videorecorder met het ingebouwde kanalenblok. Niks kabel ed. Simpele tijden...

Link naar reactie
Delen op andere sites


 Met een E2 ontvanger zal er een wereld voor je open gaan, en je zal al gauw zeggen ''Dat dit allemaal mogelijk is op een satellietontvanger, wat heb ik veel gemist al die jaren''.

En ingewikkeld is het niet hoor een beetje gezond verstand en dat heb je volgens mij wel, dan kom je daar vast wel uit. :)  Sommige winkeliers verkopen een voor geïnstalleerde E2 ontvanger, dan kun je op je gemak alle mogelijkheden die een E2 bied uitproberen.

Maar goed ik ga nu wel erg off topic we zitten hier in het Topfield forum, en met jouw 2401ci+ kan je nog steeds geen opnames op de pc zetten laat staan bekijken en dat is toch wel een gemis. :crazy:

Als ik een usb-stick inplug (formattering is FAT 32) op de ontvanger met daarop een gedecodeerde opname, is deze gewoon afspeelbaar maar op de pc dus niet. Enige wat ik nog kan proberen: hetzelfde doen met een FTA zender en als die wel afspeelbaar is op de pc (via een programma, bijv. dat videoredo), dan zit in een gedecodeerd bestand iets of juist niet iets, wat afspelen op de pc verhindert. Als dat ook zo gaat met een FTA-opname, dan heeft Topfield zich ook op dit punt bemoeid met zenders die niet achter een kaart zitten en hun geen fluit aangaan.

 

En wat een E2 ontvanger betreft: Topfield is nu 1 jaar oud, nieuwe kaart (39 euro) moest meteenal, tv is 6 jaar oud oid. en ik zie soms een verticale dunne rode lijn in het beeld, dus die leeft m.i. ook niet lang meer... Ook de kosten spelen een rol. Vermoedelijk is het verstandig eerst te gaan reserveren voor een nieuwe tv... Kijk, als die Topfield nu 6 jaar oud was, dan lag het anders... Dan zou ik de gok naar een E2 ontvanger wellicht kunnen nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een fta opname kun je ook niet op de pc zetten, de ci+ sw maakt dat onmogelijk, anders kon je een gedecodeerde opname die in feite ook fta is, ook wel op de pc zetten. Dat is nu het nadeel van een gecertificeerde ontvanger de mogelijkheden zijn beperkt, je dealer zal je dit waarschijnlijk nooit vertelt hebben want dan verkoopt hij geen enkele ontvanger meer. :crazy:

 

Wat betreft de E2 ontvanger heb je gelijk na 1 jaar zou ik ook niet zo gauw een nieuwe kopen, alhoewel de E2 ontvangers al behoorlijk in prijs gezakt zijn. Voor iets rond de €140 koop je al een prachtige E2 ontvanger met veel mogelijkheden, als je daar een externe usb schijf aanhangt dan kun je alles wat je maar wilt opnemen zonder een opname beperking. ;)

 

Het idee bij het opnemen van een FTA zender was: de ontvanger heeft een apart te starten decodeerprogramma. Dat decodeerprogramma decodeert wellicht niet alles, maar 90% ofwel: er blijft iets in het gedecodeerde bestand zitten wat afspelen op een pc verhindert? Neem ik nu een FTA zender op, dan omzeil ik dat, want dat komt al gedecodeerd binnen. Maar als de beperking in de hele sw zit, dan gaat deze redenering niet op. De vraag was dus: in welk deel van de sw zou de beperking zitten? Hebben ze aan die FTA zender gevraagd of die beperking o.k. was? Dacht het niet. Per slot is in Nederland een DVD branden voor eigen gebruik (we betalen op blanco DVD's ook kopieerheffing) legaal.

 

Dealers: op geen enkele webwinkel wordt vermeld dat een opname overzetten op de pc en bewerken (bijv. reclame knippen) niet gaat. Die reclame onderbrekingen van een programa zelf (Alleen BVN en de publieke omroep doen dat niet en BVN is reclamevrij: wat een rust...) vind ik de grootste ergernis bij de tv. Een echte reclamezender kan ik tenminste nog gewoon niet op een favourietenlijst zetten... Of deleten uit de hoofdlijst met alle zenders.

Wie uitsluitend tv wil zien: dan volstaat een simpele gecertificeerde ontvanger wel: gewoon kijken, niks opnemen. Zoals eerder genoemd: reclame knippen gaat nog (omslachtig) met een DVD-recorder met eigen HDD, maar die dingen zijn bij de webwinkels al verdwenen. Gaat dat ding stuk, dan is het afgelopen...

 

Bij recente kosten vergat ik nog dat augustus j.l. vanwege storingen en "geblok" op Astra 3 zenders de LNB (en dan ook maar de schotel) is vervangen door een Fuba 60-65 cm plus Canal Digitaal Triple LNB Quad. Dus in theorie zou er nog wel een E2 ontvanger bij kunnen... (LNB heeft nog 2 vrije uitgangen over) Mocht ik er op een gegeven moment toch voor liezen, dan denk ik dat ik de software laat voor installeren door de dealer. Want zelf de juiste software uitbreidingen van internet halen (de juiste dus...) daar ben ik niet zo handig in. Fouten zijn zomaar gemaakt...

 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo werkt het niet, en zo werkt het wel;

 

Het principe van CI+ is te vergelijken met de HDCP-beveiliging zoals die nu op HDMI-verbindingen wordt gebruikt. Bij HDCP zal een decoder voor beveiligde zenders alleen een signaal op de uitgang zetten als decoder en scherm elkaar herkennen en vertrouwen. Als dat zo is wordt er een versleutelde verbinding opgezet. Aftappen van de verbinding heeft geen zin, alleen het scherm dat aan de decoder gekoppeld is kan de data decoderen.

Ook bij CI+ moeten CAM en Decoder (Host) elkaar vertrouwen om zenders door te geven die extra beschermd moeten worden. Voor 'gewone' zenders zal een CI+ CAM werken als een gewone CAM. Een CI+ cam in een gewone CI-decoder zou moeten werken als een gebruikelijke CAM, maar dan alleen voor kanalen waarvan de provider heeft aangegeven dat er geen extra beveiliging nodig is.

Voor beveiligde content wordt met certificaten een beveiligde verbinding opgezet tussen CAM en Host. Alleen vertrouwde apparaten zullen samenwerken. Om een certificaat te krijgen zal een fabrikant zijn decoder/TV moeten laten keuren door het trust-center. Daarna krijgt de fabrikant een certificaat, dat in het toestel veilig ingebakken moet worden. Het is niet mogelijk om al bestaande CI-toestellen achteraf d.m.v. software te upgraden naar CI+.

 

Bron:http://www.digitalekabeltelevisie.nl/decoder/ci_plus/

Bedankt voor deze nuttige link. En toch gaat deze vlieger niet op: heb zojuist even een stukje van BBC HD-zender op HDD opgenomen en naar USB-stick gekopieerd. Dit is een FTA zender. USB-opname is op pc afspeelbaar m.b.v. VLC. Een opname die ik eerst decodeerde en via USB-stick op de pc wilde afspelen niet. Of opname van een FTA-zender met videoredo of ander programma vervolgens is te bewerken, moet ik nog uitzoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is mooi dat bij fta opnames via een U bocht het wel gaat. :) Maar toch blijft het een gedoe, het zou toch prettig zijn als je via je netwerk of via USB een opname naar je pc kon uploaden. :mellow:

Als conclusie voor deze Topfield kan ik er dit van maken: een zender achter een kaart kan mbv. het decodeerprogramma gedecodeerd worden. Maar die decodering is niet 100% want dat .rec-bestand op de pc afspelen gaat niet. Een FTA programma is al meteen ongecodeerd en kan dat wel. De beveiliging lijkt toch te zitten in het sw onderdeel: decodeerprogramma. Nog uit te zoeken: kan ik een FTA programma upoaden via het netwerk? Met een eerst gedecodeerd programma mislukte dat steeds. Kan ook andere oorzaken gehad hebben. En 2: kan ik nu een op pc overgezet FTA programma bewerken? Als ik dan via de pc reclame weg kan knippen ben ik tevreden. Kan dan wat sneller dan via de omweg: eerst weer laten opnemen op een DVD recorder en daar op die HDD reclame wegknippen... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...