Ga naar inhoud


HDD Topfield SRP-2401CI+ in welk bestandsformaat geformatteerd?


pel

Aanbevolen berichten

Vraag: in welk bestandsformaat is de harde schijf in de Topfield SRP-2401CI+ geformatteerd? Na decodering zie ik drie bestanden en extensies bij een opgenomen programma. De extensies .rec .inf en .nav

Ik wil namelijk via de eSATA poort nog een externe losse HDD aansluiten. Met een eigen voeding om de voeding van de Topfield niet te zwaar te belasten. (te heet te laten worden)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die externe schijf kun je toch door de Topfield zelf laten formatteren mits deze hem ziet natuurlijk. :/ Topfield kennende uit het verleden zal een afwijkend format hebben maar dat weet ik niet zeker.

Toen ik deze Topfield kreeg, moest ik de interne HDD formatteren. Of een externe HDD zich ook op dezelfde manier laat formatteren? Misschien. Afgaand op de Engelstalige handleiding moet dat via het menu lukken.  Inmiddels iets meer gevonden in de grote Engelstalige manual: "NOTE The hard drive on the digital receiver will be formatted in the NTFS file system." Maar even verderop staat ook over een externe harde schijf: "NOTE If your external hard drive is formatted in the FAT16/32 or NTFS, it can only be read. To enable to write and read , the hard drive must be formatted in the JFS or Ext2/3 file system."

 

Kanttekening is, dat de Engelstalige handleiding niet exact slaat op de M7 Benelux versie van deze Topfield maar op de CRP-2401CI+ De Nederlandse handleiding zegt niets over dit onderwerp.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is ook niet erg belangrijk. Zolang je met een PC via het netwerk op de schijf kunt komen kun je ook de data eraf halen. Grotere uitdaging is het bestandsformaat van de opgenomen films. Deze zal door externe programmatuur herkend moeten worden. Weet niet of de achteraf gecodeerde bestanden gewoon MPEG2/4 bestanden zijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de vraag van mimisiku, kan ik zien, dat videoredo tv4 suite bestandsformaten .rec die meld van topfield kan inlezen.

Maar de vraag kan je dan stellen, het zal bepalend zijn, wat de tv aanbieder van bevelen heeft via de ci+, waar o.a., kan, dat programma's niet verveelvoudigd mag worden, of bewerkt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is ook niet erg belangrijk. Zolang je met een PC via het netwerk op de schijf kunt komen kun je ook de data eraf halen. Grotere uitdaging is het bestandsformaat van de opgenomen films. Deze zal door externe programmatuur herkend moeten worden. Weet niet of de achteraf gecodeerde bestanden gewoon MPEG2/4 bestanden zijn..

Via een Netgear kastje is er draadloze verbinding met een pc. Plus een simpel Topfield menuutje op het scherm. Heb ooit eens geprobeerd bestanden naar de pc te kopieren: ging grandioos mis: alle bestanden op de interne HDD van de Topfield werden gedelete... Zal wel iets stoms gedaan hebben, maar sinds die tijd ben ik hier terughoudend in... Overzetten met usb-stick lukte ook niet: bij bijv. de instellingen opgeslagen op de HDD kon ik komen en die als back-up op usb-stick zetten en dan op de pc, maar ik kon niet bij de opgeslagen opnamen komen. Wat ik ook deed in het menu van de Topfield.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het Duitse Topfield forum las ik dit: ''um auf eine externe festplatte aufnehmen zu können muß dies in JFS (vom topf) oder ext2/3 formatiert sein. verschieben/kopieren auf ntfs/fat32 geht nur eingeschränkt, da hier sonderzeichen und größe der files eine rolle spielen''

http://www.topfield-europe.com/forum/showthread.php?t=50628

 

Kennelijk kun je hem door de TF zelf in JSF laten formatteren, dat zou ik eerst eens proberen, ntfs zou ik al zo niet doen eerder in fat32 dat werkt zelfs op een Linux machine.

Inmiddels een Seagate externe HDD gekocht van 2TB met eigen voeding en aangesloten op een usb2 poort op achterzijde Topfield. De Seagate heeft een usb3 aansluiting, maar de Topfield heeft geen usb3 aansluitingen. Kopieren vanaf interne HDD naar de Seagate gaat, maar tempo is niet hoog.

Ook afspelen vanaf de Seagate gaat goed. En weer retour kopieren naar de interne HDD gaat ook goed. De Seagate was volgens de winkel geformatteerd in NTFS formaat. Heb via interne menu van de Topfield deze HDD eerst opnieuw geformatteerd. Ik gok er op dat dit dan is in JFS formaat. In elk geval gaat zowel lezen als schrijven goed, dus dit lijkt geslaagd te zijn. Wat ik me nog afvraag is, of de kopieersnelheid nog wat verhoogd kan worden door een verloopkabeltje te halen van eSATA naar de usb3 van de Seagate. Op de achterzijde van de Topfield zit namelijk ook een eSATA aansluiting. Lijkt bedoeld voor een extra "interne HDD" bijv. als er geen HDD zou zijn ingebouwd.  De snelheid van een eSATA poort zou iets hoger liggen dan usb2?

 

Weet nog niet of decodeerprogramma wel snapt als een gecodeerde opname op de Seagate staat. Ik vermoed van niet en denk dat gecodeerde opnames om gedecodeerd te worden in de hoofdmap moeten staan van de interne HDD. Maar dit moet ik nog even uitproberen.

 

Ook nog uit te proberen: de Seagate aansluiten op de pc en eens zien of de pc dat snapt qua type formattering. Ik vermoed van niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat laatste klopt je pc kan daar niets mee, maar er zijn zat programma's waar je .rec mee zichtbaar kunt maken. Ik heb er nog diverse op de pc staan. Video Redo is een prima programma om .rec opnames te bewerken, maar voor het afspelen is de Topfield zelf nog steeds het beste geschikt. ;)

Jammer dat Topfield nog steeds doormoddert met dit .rec systeem, ook het binnen 48 uur moeten decoderen is niet meer van deze tijd. :angry:

Inderdaad, dat achteraf binnen 48 uur moeten decoderen is omslachtig. Duurt even lang als de opname zelf. Moet 's nachts en soms zelfs deel van de ochtend. In theorie kan de HDD max. 4 opnamen tegelijk maken. Je zou zeggen: als ze dat decodeerprogramma zouden herschrijven, zou dat tegelijk moeten gaan. Wellicht door tegelijk een extra kopie automatisch te laten maken die meteen wordt afgespeeld (hoeft niet zichtbaar te zijn op tv) plus een interne kaartemulatie ??? Zodat de Topfield meent dat ik tegelijk naar de opname zit te kijken. En als het klaar is de gecodeerde opname automatisch laten deleten. (Dat laatste gebeurt m.i. ook al met het huidige decodeerprogramma als ik kijk naar hoeveel vrije schijfruimte er op de HDD nog is. Als een bestand gedecodeerd is lijkt het wat minder ruimte in beslag te nemen dan als het nog gedecodeerd moet worden.) Maar dit laat ik graag aan de programmeurs over... Diverse andere ontvangers kunnen m.i. wel tegelijk decoderen.

 

Als het lukt om de .rec bestanden over te brengen naar de pc zou ik eens een trialversie kunnen proberen of Video Redo daar iets mee kan. Alleen kopen is altijd een probleem omdat ik geen on line betaalsystemen heb. Alleen onder rembours kan wel of zoals bij een grote webwinkel met acceptgiro.

Een DVD branden is nu erg omslachtig: gedecodeerde bestanden afspelen en door de HDD van de DVD recorder laten opnemen. Moet ook 's nachts, want zappen naar een andere zender kan dan niet. Tv zelf kan wel uit. Vervolgens met het menu van de recorder handmatig de reclame er uit slopen (lukt op zich prima maar is tijdrovend en stomvervelend werkje) en dan vanaf de HDD van de DVD recorder een DVD branden. Kortom: een DVD-tje branden kost tijd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de vraag van mimisiku, kan ik zien, dat videoredo tv4 suite bestandsformaten .rec die meld van topfield kan inlezen.

Maar de vraag kan je dan stellen, het zal bepalend zijn, wat de tv aanbieder van bevelen heeft via de ci+, waar o.a., kan, dat programma's niet verveelvoudigd mag worden, of bewerkt.

Er zit de witte CI-kaart in niet de CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Videoredo heeft een 7 dagen trial, lijkt me voldoende tijd, om een en ander uit te testen.

Ik zou eens proberen een gedecodeerd rec bestand op de computer te krijgen, en dit via videoredo in te lezen.

Je kan ook gemakkelijk knippen, en je kan er alle kanten mee uit, ook een dvd maken.

Voor een dvd, doe ik het met dvxtodvd 5.0, omdat (verkeerde instelling, ontoereikende kennis?) dvd's gemaakt met videoredo, soms niet goed afspelen. Of is het de dvd speler die te oud is of een schijfje van slechte kwaliteit?

Maar meestal laat ik het omslachtig werk doen naar MP4, omdat HD bewaard wordt, en afspeelbaar is met bvb een apple tv.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Videoredo heeft een 7 dagen trial, lijkt me voldoende tijd, om een en ander uit te testen.

Ik zou eens proberen een gedecodeerd rec bestand op de computer te krijgen, en dit via videoredo in te lezen.

Je kan ook gemakkelijk knippen, en je kan er alle kanten mee uit, ook een dvd maken.

Voor een dvd, doe ik het met dvxtodvd 5.0, omdat (verkeerde instelling, ontoereikende kennis?) dvd's gemaakt met videoredo, soms niet goed afspelen. Of is het de dvd speler die te oud is of een schijfje van slechte kwaliteit?

Maar meestal laat ik het omslachtig werk doen naar MP4, omdat HD bewaard wordt, en afspeelbaar is met bvb een apple tv.

 

Trial versie Videoredo geinstalleerd. Een gedecodeerd bestand geprobeerd te openen. (.rec en .rec.inf) Reactie: No PMT (Map Tables) found in this transport stream. En bij .rec.inf: Unable to open. Moest ze overzetten m.b.v. usb-stick, draadloos ging niet (melding steeds: mislukt) en usb-stick is in FAT32 geformatteerd. Of dat de oorzaak is weet ik niet. Of ik doe met videoredo iets fout, hoewel het programma goed lijkt te werken. Of heb ik de verkeerde versie? Gedownload: VideoReDo TV Suite V5. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet wel eerst de opname decoderen in je ontvanger anders kan VideoRedo er niets mee, voor decoderen heeft je ontvanger je kaart nodig en dat moet je binnen 48 uur doen anders is de code inmiddels weer veranderd en hou je een zwarte opname over. :eek:

Het ging om een gedecodeerd bestand. De rest is bekend. Anders had ik het bestand nooit kunnen decoderen :) Toch ging het niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar was de opname wel gedecodeerd, kon je hem zonder kaart afspelen in je ontvanger?

 

Ja, ook zonder kaart is de opname op de HDD op de Topfield afspeelbaar. Of moet ik 'm wellicht op usb-stick overzetten naar de pc terwijl de kaart niet in de ontvanger zit? Kan dat het probleem zijn dat videoredo er niks mee kan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

is die goed over gecopieerd op de stick? Probeer die eens af te spelen op de computer met bvb vlc, die kan veel formaten aan.

Als die echt niet afspeelbaar is, zou het beeldmateriaal dan toch gekoppeld zijn aan de ontvanger?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

is die goed over gecopieerd op de stick? Probeer die eens af te spelen op de computer met bvb vlc, die kan veel formaten aan.

Als die echt niet afspeelbaar is, zou het beeldmateriaal dan toch gekoppeld zijn aan de ontvanger?

 

Programma vic zegt me niets: gezocht via Google: niets te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal ook niet lukken met geen enkel programma als je een Topfield 2401CI+ hebt daar kun je de opnames wel mee op de pc zetten maar niet afspelen of bewerken. Lees hier even  http://www.topfield-europe.com/forum/showthread.php?t=42944 ,als je de Duitse taal een beetje machtig bent

Je zou evt de fw terug kunnen patchen naar een normale 2401, maar je moet dan wel weten hoe dat moet, als leek zou ik daar niet aan beginnen. Ik mag het misschien niet zeggen maar kijk eens uit naar een andere (b.v. E2)ontvanger, ben je ook van dat decoderen af. ;)

 

Er zit geen CI+ CAM in maar een CI-CAM en er zit de witte CI-kaart in. Of komt het probleem uit de rest van de software in de ontvanger zelf? Wat ik lees op het Duitse Topfield forum, wijst het daar wel op.

 

Overigens zijn gedecodeerde bestanden wel te bewerken, maar omslachtig: opnieuw afspelen en kopieren naar de HDD van een DVD-recorder, daarmee bewerken en dan eventueel nog een DVD branden. En die DVD zou ik dan weer op de pc kunnen zetten... Maar ik had dit graag wat minder omslachtig willen doen. Dat patchen begin ik niet aan: dat gaat geheid fout... Hoe lang houdt een E2 ontvanger het nog uit tegen dat CI+ gedoe?? Ik zie het nog wel uitdraaien op een hybride ontvanger als volgende voor me... Satelliet: FTA en DVB-T2 (komt er aan in 2017) en tv via internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...