Ga naar inhoud


Bestaan er stabiele en simpele linux ontvangers ?


robtopf

Aanbevolen berichten

Tot nu toe heb ik met redelijk simpele ontvangers gewerkt; Topfield 5510, Clarke-tech 6600.

OP zich prima twin tuner en PVR ontvangers maar vaak had/heb ik dan problemen met het opnemen van meerdere programma's.

 

Het lijkt dat linux ontvangers met opnemen meer mogelijkheden kunnen hebben.

 

Ik wil echter niet gaan werken met allerlei besturingsprogramma's en probeer het simpel te houden.

 

Is er een linux ontvanger met 2 a 3 tuners welke simpel en stabiel is te noemen ??

 

Bij voorbaat dank voor uw reactie.........................robtopf........................

Technidsat Digit ISIO STC  4K  UHD

2 stuks Wavefield T55 (NED. en Frankrijk), LNB's : 4 X Twin Inverto. 2 X DiseqC switches.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Daar ben je nu eigenlijk een beetje laat mee. Alle satellietproviders hebben hun systeem dichtgegooid en gebruiken nu verplicht gesloten ontvangers en/of CI+ modules. Ook M7 waaronder Canal Digitaal valt zal binnenkort op deze techniek overstappen. Dat wil zeggen óf kijken óf opnemen, maar niet meer tegelijk (enige uitzondering als het op te nemen kanaal op dezelfde transponder zit). Middels CI+ kunnen opname en zelfs afspeelrestricties worden opgelegd waardoor dat plezier je ook meteen ontnomen wordt.

 

Zolang Canal Digitaal nog van de oranje/witte kaarten gebruik maakt kun je een open Linux ontvanger kiezen. Het is koffiedik kijken wanneer de Viaccess ORCA het oude seca gaat vervangen, maar Canal Digitaal is al bezig met aggressieve reclame tactieken..

 

In de brief staat al dat bestaande klanten kostenloos over mogen naar het nieuwe systeem. De oude (seca) kaarten worden dan direct afgeschakeld en je kunt ook niet meer terug. Er wordt zelfs gesuggereerd dat je dit voor 31-01-2016 moet doen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben je nu eigenlijk een beetje laat mee. Alle satellietproviders hebben hun systeem dichtgegooid en gebruiken nu verplicht gesloten ontvangers en/of CI+ modules. Ook M7 waaronder Canal Digitaal valt zal binnenkort op deze techniek overstappen. Dat wil zeggen óf kijken óf opnemen, maar niet meer tegelijk (enige uitzondering als het op te nemen kanaal op dezelfde transponder zit). Middels CI+ kunnen opname en zelfs afspeelrestricties worden opgelegd waardoor dat plezier je ook meteen ontnomen wordt.

 

Zolang Canal Digitaal nog van de oranje/witte kaarten gebruik maakt kun je een open Linux ontvanger kiezen. Het is koffiedik kijken wanneer de Viaccess ORCA het oude seca gaat vervangen, maar Canal Digitaal is al bezig met aggressieve reclame tactieken..

 

In de brief staat al dat bestaande klanten kostenloos over mogen naar het nieuwe systeem. De oude (seca) kaarten worden dan direct afgeschakeld en je kunt ook niet meer terug. Er wordt zelfs gesuggereerd dat je dit voor 31-01-2016 moet doen....

 

Mimisiku, bedankt voor de informatie.

 

Zijn er straks dan geen ontvangers meer die zonder Ci+ kunnen functioneren op Canal Digitaal !

Technidsat Digit ISIO STC  4K  UHD

2 stuks Wavefield T55 (NED. en Frankrijk), LNB's : 4 X Twin Inverto. 2 X DiseqC switches.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat dit wel zal meevallen.

Zover ik gelezen heb, doet een Duitse Sky Cam het wel in een Vu+.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja en? Dan heb je nog steeds een ci+ module waarmee je niet meer zonder beperkingen kan kijken en opnemen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is allemaal huilen met de pet op wat ze van plan zijn.

 

Ik denk gevalletje hoogmoed komt voor de val.

 

Wij hebben gelukkig geen abonnement meer. Kijken via Vodafone Thuis en dat gaat zeer goed! Makkelijk pakketten aan en uit te zetten bijvoorbeeld.

 

De Vu+ gebruiken we voor fta kanalen en een Linux is daar ook zeer geschikt voor. Zenderlijsten erin zetten of eruit halen en bewerken. Volgordes makkelijk aan te passen, leuke toevoegingen in de ontvanger plaatsen, kan allemaal. Fta is er ook nog zeer veel te bekijken en te beluisteren.

 

De vraag kan ik dus niet beantwoorden, wel het type ontvanger. Met fta is het natuurlijk bij de meeste ontvangers stabiel en simpel. Destijds met CD ging het ook prima. Nu geen flauw idee meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot nu toe heb ik met redelijk simpele ontvangers gewerkt; Topfield 5510, Clarke-tech 6600.

OP zich prima twin tuner en PVR ontvangers maar vaak had/heb ik dan problemen met het opnemen van meerdere programma's.

 

Het lijkt dat linux ontvangers met opnemen meer mogelijkheden kunnen hebben.

 

Ik wil echter niet gaan werken met allerlei besturingsprogramma's en probeer het simpel te houden.

 

Is er een linux ontvanger met 2 a 3 tuners welke simpel en stabiel is te noemen ??

 

Bij voorbaat dank voor uw reactie.........................robtopf........................

Alle Linux-ontvangers zijn wat lastiger om mee om te gaan dan dergelijke combi-ontvangers. De computer die erin zit kan veel meer dan die van de combi en de werkwijze is wat anders. Maar eigenlijk voornamelijk waar het de eerste installatie betreft, daarna werkt zo eentje als m'n VU simpel en logisch en soms makkelijker. Stabiel zijn veel ontvangers.

Een besturingsprogramma zal je altijd nodig hebben, anders doet het ding weinig meer dan stroom verbruiken. Ik gebruik zelf een versie van OpenPli.

En om de kaartlezer te gebruiken moet je er een programma als CCCam of Oscam in zetten, anders werkt de kaartlezer niet.

Het is net als met een gewone computer, er moeten een paar programma's in en je moet even weten hoe en waar je ze moet plaatsen. En daarbij kun je veel hulp krijgen.

 

Over de toekomst met CD en andere aanbieders durf ik niets te zeggen maar als CD te moeilijk gaat doen kun je er een Terrestrial tuner aanhangen/inzetten als hij er niet al in zit en Ned 1, 2, 3 en 1 of meer regionalen gratis ontvangen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt het dan als ik het volgende zeg :

 

CI+ is dus geen standaard welke  is geaccepteerd door  de geëigende organisaties  in vrijwel alle landen van de wereld .

CI+ komt alleen uit de koker van een groep kabel- en satellietproviders, welke middels CI+ voor de consument gaan

   ............ verbieden ................................................:

  - of een opname gemaakt kan worden

  - een opname gekopieerd wordt

  - een opname maar tijdelijk beschikbaar blijft

  - reklame wordt overgeslaan.

 

Al deze zaken betekenen op geen enkele manier een technische verbetering, doch uitsluitend beperkingen !

 

Dit druist toch kompleet in tegen ons recht voor het vrij ontvangen van ethersignalen.

 

............robtopf.........................

 

Tijd voor Brussel om CI+ Europees te verbieden !

Technidsat Digit ISIO STC  4K  UHD

2 stuks Wavefield T55 (NED. en Frankrijk), LNB's : 4 X Twin Inverto. 2 X DiseqC switches.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brussel gaat daar niets tegen doen! Het hele 'Europa' concept is bedoeld om het gepeupel onder de knie te krijgen en zoveel mogelijk uit te knijpen! Dit door wetten aan te nemen waar je als eenling direct voor de gevangenis ingaat. Niet als je tot de graaier klasse behoort. Dan mag plots alles en is het nog wettelijk voor je geregeld... Zelfs ALS Brussel een vuist zou willen maken is er altijd nog de filmlobby die zich met hand en tand zal verzetten. Lang dode acteurs moeten gestiekt worden met royalties zodat de kindertjes ervan hun trustfonds kunnen vullen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben je nu eigenlijk een beetje laat mee. Alle satellietproviders hebben hun systeem dichtgegooid en gebruiken nu verplicht gesloten ontvangers en/of CI+ modules. Ook M7 waaronder Canal Digitaal valt zal binnenkort op deze techniek overstappen. Dat wil zeggen óf kijken óf opnemen, maar niet meer tegelijk (enige uitzondering als het op te nemen kanaal op dezelfde transponder zit). Middels CI+ kunnen opname en zelfs afspeelrestricties worden opgelegd waardoor dat plezier je ook meteen ontnomen wordt.

 

Zolang Canal Digitaal nog van de oranje/witte kaarten gebruik maakt kun je een open Linux ontvanger kiezen. Het is koffiedik kijken wanneer de Viaccess ORCA het oude seca gaat vervangen, maar Canal Digitaal is al bezig met aggressieve reclame tactieken..

 

In de brief staat al dat bestaande klanten kostenloos over mogen naar het nieuwe systeem. De oude (seca) kaarten worden dan direct afgeschakeld en je kunt ook niet meer terug. Er wordt zelfs gesuggereerd dat je dit voor 31-01-2016 moet doen....

Op een Duitse website heb ik gelezen, dat een vu zich van de opgelegde restrictie's van een ci+ zich niks aantrekt.

bij een officiële ci+ ontvanger voor hd+, zou je reclame in opnames niet kunnen doorspoelen, maar verlopig in linux boxjes wel, dit tot grote onvrede bij bepaalde groepen. Nu is het bang (?) afwachten, hoe lang het duurt eer ze de ci+ modules onbruikbaar maken in linux ontvangers.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, dan komt er weer een tegenzet van de Enigma wereld, trouwens al hun restricties die ze proberen op te leggen aan betalende klanten zal ze op de duur zuur smaken, menigeen krijgt er stilaan een afkeer van om daarvoor nog verder af te dokken.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...