Ga naar inhoud


Power kabel voor SATA HDD


Pluizebol

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Ik heb onlangs een nieuwe DELL Inspiron 3650 gekocht.

Die kwam met 1 Sata HDD 3.5".

Nu wil ik daar 1 Sata HDD 2.5" aan toevoegen.

 

Dat kan allemaal maar ik zit met één probleem: de power kabel om die HDD op het moederbord te prikken.

De plug waarmee hij op het moederbord moet verbonden worden is namelijk een heel ander type dan wat ik gewoon ben om te zien.

Ik heb het hele Internet afgestreund om een gepaste kabel te vinden maar ik vind enkel kabels met een witte 4-pins Molex plug en dat is het helemaal niet.

 

Heeft iemand hetzelfde probleem gehad, en opgelost ?

Ik hoor of liever lees het graag.

 

Bij voorbaat dank

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als het deze zijn even zoeken op satakabel, in de meeste computer (online)zaken verkrijgbaak en ook bij die Duits- Nederlandse winkel met heel veel onderdelen.

post-51681-0-80729000-1452617504_thumb.jpg

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het deze zijn even zoeken op satakabel, in de meeste computer (online)zaken verkrijgbaak en ook bij die Duits- Nederlandse winkel met heel veel onderdelen.

 

Die zijn het niet catw.

Jou foto toont een SATA-data kabel (toch?)

 

Ik zoek naar een power-kabel voor een sata HDD

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die heb ik er even neergezet omdat ze daar zoveel verschillende kabels hebben en al die plaatjes hier neer te zetten is wat teveel.

Vandaar dat ik aangaf op welke site je zou moeten zoeken, hij staat hier ook vaak rechts boven in het menu.

Maar je kunt ook denken om even aan de leverancier te vragen, waar je die computer hebt gekocht of hij een paar kabels heeft liggen.

Dan heb je gelijk de goede kabels en daar zal niet zo een grote prijs aan hoeven te hangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar je kunt ook denken om even aan de leverancier te vragen, waar je die computer hebt gekocht of hij een paar kabels heeft liggen.

Dan heb je gelijk de goede kabels en daar zal niet zo een grote prijs aan hoeven te hangen.

 

Daar ben ik daaaagen mee zoet catw.

 

De after sales service van DELL : nooit meer !

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoek je dit?!

 

Of post ff een foto van de aansluitingen op die 2.5" disk

 

molex-naar-15p-sata-voedingskabel-0.06-m

 

Het gaat hem niet om het plugje die op de HDD zit theparasol 

Het betreft die andere plug, die witte.

 

Die witte plug vindt geen maatje op het (nochthans INTEL) motherboard.

Het zou een veel kleiner plugje moeten zijn.

 

Ik zal mijn pjoeter nog eens openmaken en proberen om een fotootje te maken van het bewuste plugje.

Vraag is of het een duidelijk fotootje wordt want het is echt klein hoor.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou fraai, maar dat weet je en je koopt er onlangs een nieuwe computer dat snap ik ergens niet of hij moet verrekte goedkoop geweest zijn.

 

Het was een normale/aanvaardbare prijs voor een i5 6de generatie machine.

Ik ben al jaren een trouwe DELL klant, maar deze keer loopt de ASS behoorlijk fout moet ik zeggen.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik denk dat je deze aansluiting bedoeld, onder de rode pijl gezet om verwarring te voorkomen.

Ook die kabels zijn er bij de eerder gemelde grootgrutter in elektronica onderdelen te vinden maar ook bij de diverse Nederlandse online winkels.

 

 

post-51681-0-74884500-1452622419_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik denk dat je deze aansluiting bedoeld, onder de rode pijl gezet om verwarring te voorkomen.

Ook die kabels zijn er bij de eerder gemelde grootgrutter in elektronica onderdelen te vinden maar ook bij de diverse Nederlandse online winkels.

Bedoel je het kleine zwarte dingetje catw ?

Zoiets is het inderdaad.

Maar bij welke winkel op het net ik ook ga kijken ..... ik vind ze niet.

Stuur mij eens een link in een PM please. Thanks  :)

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

de spanning voor de HDD haal je van af voeding. niet van af het moederbord.of de zit andere HDD

ook zo aan gesloten .maak anders even foto van het moederbord

aangepast door satencom

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de spanning voor de HDD haal je van af voeding. niet van af het moederbord.of de zit andere HDD

ook zo aan gesloten .maak anders even foto van het moederbord

 

Ik heb een pdf in bijlage toegevoegd.

 

De connectortjes 2 & 7 zijn voor de HDD power

inspiron moederbord.pdf

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...