Ga naar inhoud


WD TV Live - hoe Radio Live Stream afspelen


Aanbevolen berichten

Omdat wij i.v.m. de verhuizing naar een appartement gedwongen zijn overgestapt van SAT naar Kabel kan ik diverse radiozenders niet meer ontvangen.

Ik gebruik nu een Humax 5200C en daarmee kan ik niet veel.

 

Nu heb ik ook een mediaplager WD TV Live in gebruik om al mijn videos vanuit een NAS op de TV af te kunnen spelen.

Voor de Audio gebruik ik een Samsung Soundbar die via een Toslink kabel op de WD TV Live is aangesloten.

Echter wil ik ook naar m.n. buitenlandse radiozenders luisteren zoals o.a RadioBerlin88.8 welke via het Internet d.m.v. http://www.radioberlin.de/live_hoeren.html te streamen is, althans kan dat op mijn MacBook Pro.

 

Ik had gelezen dat het met de WD TV Live mogelijk was om een verborgen Internet browser te activeren maar daarin ben ik nog niet in geslaagd.

Als ik dat voor elkaar zou kunnen krijgen dan zou ik die optie kunnen toepassen om de radio lifestream af te spelen.

 

Heeft iemand nog een advies hoe ik op de een of andere wijze de lifestream op mijn Soundbar afgespeeld kan krijgen?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


.... Ik had gelezen dat het met de WD TV Live mogelijk was om een verborgen Internet browser te activeren maar daarin ben ik nog niet in geslaagd.

Als ik dat voor elkaar zou kunnen krijgen dan zou ik die optie kunnen toepassen om de radio lifestream af te spelen.

 

Heeft iemand nog een advies hoe ik op de een of andere wijze de lifestream op mijn Soundbar afgespeeld kan krijgen?

 

 

Nog even een correctie.

Ik ben er wel in geslaagd om de browser (Google) in beeld te krijgen maar verder kan ik daar niets mee omdat ik daarvoor waarschijnlijk een toetsenbord en / of muis op de mediaplager moet aansluiten en dat is te omslachtig.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die WD Live ondersteunt DLNA. Nu weet ik niet wat voor een NAS je hebt maar als je daar nu een fatsoenlijke DLNA server op hebt draaien dan kan je in de DLNA server misschien audiostreams invoeren. Die worden dan zichtbaar op je WD.

 

Ik heb een Synology NAS en een OpenElec/Kodi HTPC. Op de Synology staat natuurlijk mijn muziek maar ik heb ook een groot aantal streams op de Synology gedefinieerd. Kodi kan die streams zien en afspelen.

 

Aan de andere kant is dit ook een beetje omslachtig. Ik heb een recent een Yamaha versterker gekocht, de RX-V479. Deze ondersteunt vTuner. Duizenden gratis internet streams zo op je versterker. Ideaal!

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Jürgen, als je een smartphone hebt kun je WD TV Remote installeren, ik gebruik iets soortgelijks op mijn S4 (Android)voor mijn Ugoos UM2 tv stick daar zit een muisbesturing op en een knoppen paneel die je met tikken of vegen kunt bedienen, dat werkt hier perfect beter als de bijgeleverde remote. :) .

 

Sjaak, een goede tip, ga ik morgen even testen.

 

.... Nu weet ik niet wat voor een NAS je hebt maar als je daar nu een fatsoenlijke DLNA server op hebt draaien dan kan je in de DLNA server misschien audiostreams invoeren. Die worden dan zichtbaar op je WD.

 

Aan de andere kant is dit ook een beetje omslachtig. Ik heb een recent een Yamaha versterker gekocht, de RX-V479. Deze ondersteunt vTuner. Duizenden gratis internet streams zo op je versterker. Ideaal!

 

 

Inderdaad, lijkt mij wat omslachtig en ik weet ook niet of mijn NAS WD MYBookLive dit ondersteund.

 

Het moet toch wel iets makkelijkers te vinden zijn.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak,

 

Vandaag de WD TV app geïnstalleerd en inderdaad kan ik daarmee in Google letters en tekens invullen maar ....

 

Helaas krijg ik de muis met deze app voor geen mogelijkheid in beweging.

Ik zie dan wel een soort muispad, althans dat denk ik dat dit het moet voorstellen maar geen optie om de op het scherm zichtbare muis te verplaatsen.

Ja, zolang de muis niet wil werken kan ik de in Google gepresenteerde links niet aanklikken.

 

Zoals ik al schreef, dit is wel een behoorlijke omslachtige wijze om een livestream via mijn Soundbar af te spelen.

 

Waarschijnlijk moet ik het maar vergeten.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens kan ik de Internet Radiostream perfect via Bluetooth afspelen via mijn Samsung Smartphone en mijn Samsung Soundbaar.

 

Nu nog iets bedenken wat ik makkelijk op mijn Logitech Harmony One kan installeren zodat mijn vrouw ook dit zonder veel moeite kan aanzetten.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteindelijk erin geslaagd om via de WD TV Live en de optie Tunein de RadioStream op de Soundbar af te spelen maar om dit allemaal via de Logitech Harmony One gestroomlijnd te programmeren is toch wel lastiger dan ik dacht.

 

Via de Logitech moet ik toch wel verschillende stappen programmeren en uit ervaring weet ik dat het dan ook regelmatig fout gaat.

Ik kom er dan wel meestal wel weer uit maar mijn vrouw niet.

 

Ik moet de Toslink via de aanwezige Toslinkswitch omschakelen van de Humax naar WD TV Live omschakelen om het geluid via de Soundbar af te kunnen spelen

Daarnaast moet ik de WD TV Live opstarten, de Service Tunein start dan automatisch op maar dan moet ik weer naar Voorinstellingen om de vastgelegde Radio stream te kiezen.

Blijft omslachtig.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jurgen, heb in de meterkast bij mij een RaspberryPi2 gehangen met daarop het programma MusicBox. Alle bekende en onbekende internet radiostreams zijn hiermee te ontvangen c.q. te kiezen en te bedienen via een Webif op al je PC's, tablets en/of mobiel.

Ik heb hem via Wifi aan het net hangen maar rechtstreeks kan natuurlijk ook. Nu komt het leuke, iedere morgen nadat ik ben opgestaan zet ik dmv een schakelaar de RaspberryPi2 aan en start automatisch mijn voorkeur radiokanaal op mijn Sony Soundbar via Bluetooth (geen draadje en/of Toslink maar mijn Soundbar gaat automatisch vanuit standby spelen middels de bluetooth output uit/op de Rasp) 

Wil ik TV kijken of beeld streamen vanuit verschillende bronnen, geen punt de audio wordt keurig weergegeven middels de soundbar. Wil ik radio, kies ik bluetooth op mijn remote en speelt mijn favoriet radiokanaal onmiddellijk. Wil ik een ander radiokanaal kies ik dat eenvoudig door in de webif Musicbox het betreffende radiokanaal te kiezen.

Ohja, als ik naar bed ga zet ik de RaspBerryPi2 (RaspBerryPi-1 gaat ook) met de 220V schakelaar keihard uit.

 

Zojuist even getest en bijgezet RadioBerlin via stream;

http://rbb-mp3-radioberlin-m.akacast.akamaistream.net/7/70/292096/v1/gnl.akacast.akamaistream.net/rbb_mp3_radioberlin_m

aangepast door Toppers
Link naar reactie
Delen op andere sites

?.. Wil ik radio, kies ik bluetooth op mijn remote..

Klinkt goed, heb alleen nog geen enkele ervaring met Raspberry.

 

Ga nu eerst even uitzoeken hoe e.e.a. werkt en wat ik ervoor nodig hebt.

 

Het omschakelen tussen TV en Radio moet gemakkelijk door mijn vrouw bediend kunnen worden, b.v. d.m.v. onze Logitech Harmony One.

 

Wat bedoel jij trouwens met ... Wil ik radio, kies ik bluetooth op mijn remote.. ?

Welke remote?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jürgen, je hebt nodig een RaspberryPi 1 of 2, behuizing (doorzichtig ?) een 5 Volt voeding, een WiFi-dongle (indien je het draadloos wegstopt) en een bluetooth-dongle.

 

Het omschakelen gaat bij mij eenvoudig met mijn Remote, in principe Radio-luisteren en TV-kijken waar de Soundbar bij weergave van alle bronnen natuurlijk moet spelen.

 

Ik bedoel met  " ... Wil ik radio, kies ik bluetooth op mijn remote.. ?" dat los van het feit dat mijn Soundbar 's morgens automatisch gaat spelen middels de bluetooth handshake ik (en mijn vrouw) de radio weer wil horen na het TV-kijken, dus kies ik de stand bluetooth op de remote van de Soundbar gaat de radio-functie onmiddellijk verder waarmee de Rasp/Soundbar combi  's morgens was gestart.

aangepast door Toppers
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dit allemaal zo lees dan is mijn oplossing, de stream toevoegen aan de DLNA server, nog steeds de eenvoudigste.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dit allemaal zo lees dan is mijn oplossing, de stream toevoegen aan de DLNA server, nog steeds de eenvoudigste.

Je hebt helemaal gelijk, eenvoudig en geen gezicht voor toepassing naar een Soundbar ! 

Een Soundbar hangt normaliter onder een TV en met jouw oplossing moet je een kastje (Kodi HTPC) bij de Soundbar plaatsen of je moet de TV ook aanzetten om de stream binnen te halen.

Citaat van @Psychosammie

 

Ik heb een Synology NAS en een OpenElec/Kodi HTPC. Op de Synology staat natuurlijk mijn muziek maar ik heb ook een groot aantal streams op de Synology gedefinieerd. Kodi kan die streams zien en afspelen.

 

Mijn Soundbar wordt voor de radiostreams gewoon bluetooth aangestuurd en ontvangt de bluetooth audiostream vanuit de Rasp die op een centrale plaats is weggewerkt.

aangepast door Toppers
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Samsung Soundbar is bovenop de Samsung SmartTV geplaatst maar doet er verder niet toe.

De Soundbar is via een Toslink kabel op een 3-weg Toslinkswitch aangesloten.

Op deze via een AB te bedienen Toslinkswitch komt de Audio van de TV en de WD TV Live binnen.

De WD TV Live gebruik ik ook om de films van mijn NAS af te spelen en dat loopt dan via dezelfde switch.

Tot vanmorgen was de Audio van de Humax kabelontvanger op de switch aangesloten maar de Humax 5200C is vanmorgen gesneuveld.

 

Op zich heb ik het nu wel voor elkaar want via de WD TV Live speel ik de Radio stream's d.m.v. de ingebouwde app Tunein af dus in feite heb ik een werkbare situatie.

Ik moet nu alleen nog de Logitech Harmony One dusdanig programmeren dat alles via de Logitech AB opgestart wordt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Toppers

 

Wel lezen, Jurgen heeft al een kastje. De WD TV live. Die kan dus streams vanaf de NAS afspelen. Maar met TuneIn kan het natuurlijk ook.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is alleen jammer dat op de WD TV Live geen Bluetooth zit want dan zou ik de Toslink switch kunnen laten vervallen want die levert problemen op om die via de Harmony One aan te sturen.

Maar misschien lukt het nog wel.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...