Ga naar inhoud


Wat na mijn Philips DSR 2210?


Kylimo

Aanbevolen berichten

Al enige tijd lees ik hier (onaangemeld) mee. Nu me net aangemeld. Als ik het goed begrijp heb ik binnenkort geen NPO 1, 2 en 3 meer heb in mijn caravan in de Belgische Ardennen. Tot 2 weken geleden werkt alles nog, maar kreeg wel de melding dat er binnenkort een streep/band door NPO 3 gaat komen. Ik heb daar een Triax 64 cm met een single LNB kop aangesloten op een Philips DSR 2210 (als ik het goed heb) en een CD kaart zonder abonnement aangezien ik NPO 1, 2 en 3 voor daar wel voldoende vind. Ik ben gedurende het hele jaar (on)regelmatig in mijn caravan. 

Zijn er nog mogelijkheden om dit daar te blijven kijken zonder het afsluiten van een abonnement? Als dit niet zo is, moet ik aan een andere ontvanger, maar in het woud der ontvangers heb ik geen idee wat ik moet kiezen. Ik dacht aan de M7 MZ-101. Hier lees ik er nou niet echt positieve dingen over.

Kunnen jullie me een tip geven wat aan te schaffen? Een duo LNB single en een andere smartcard in ieder geval toch? Maar welke ontvanger dan?

 

Met vriendelijke groet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Welkom op dit forum

 

NPO 1-2-3 kun je al sinds 1 aug. 2014 niet meer bekijken zonder abonnement.

Het goedkoopste abonnement is het recreatie-abonnement dat alleen van maart t/m september loopt.

Wil je een abonnement voor het hele jaar, dan is het goedkoopste abonnement het Basis HD abonnement.

 

Je hebt een HD-ontvanger nodig om de zenders via de Astra 23,5 te kunnen bekijken.

Je huidige ontvanger is een SD-ontvanger.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft niet met mijn vraag te maken en ik ga iemand met 14550 berichten en heel veel kennis van zaken niet tegenspreken, maar toen ik twee weken geleden in mijn caravan was, deed 1, 2 en 3 het nog gewoon. Dus als je gelijk hebt Sprietje, vraag ik mij af wie mijn abonnement al heel lang betaald  :confused: . Ik niet in ieder geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je toch niet veel om tv geeft, dan volstaat BVN toch ook?

Programma's van de NPO en VRT.

Gewoon op de Astra 1, gratis en te ontvangen met de Phillips DSR 2210.

Hoef je niks aantepassen.

Anders moet je gaan investeren en betalen.

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard, en vergeet de duitse zenders niet... na een poosje wil je niets aders meer.....   ik heb de NL televisie er al jaren geleden uitgeknikkerd.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard, en vergeet de duitse zenders niet... na een poosje wil je niets aders meer.....   ik heb de NL televisie er al jaren geleden uitgeknikkerd.

 

 

Ja want voor sommigen hier is het gras hardnekkig groener.

 

Als je de commerciëlen weg laat, geldt voor mij ook voor de buitenlandse, dan heeft NL een best te pruimen aanbod.

Heb dit al tig keer gezegd, ook ik kijk redelijk over de grens, maar mijdt alles dat verkracht wordt door nasynchronisatie.

En kom nu niet af met ja maar de Duitsers doen het gratis, het goedkoopste abo. bij CD is echt nog wel te betalen voor de gemiddelde Nederlander.

 

Bovendien gaat het Kylimo alleen om de NL zenders.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Emekli, ieder doet uiteraard zijn zin, en het is denk ik niet verkeerd om mensen te wijzen op het feit dat het ook gratis kan.

In het geval van de topicstarter is het niet alleen het abonnement wat betaald moet gaan worden, maar hij moet bovendien ook nog een nieuwe receiver kopen...  Dat is uiteraard allemaal niet "onmogelijk", maar het is nooit verkeerd om even stil te staan bij alternatieven. En ook al 'kan' je iets betalen, daarom wil je het nog niet.....  als ik dus hoor dat de topicstarter nu ook geen abo betaalde, en blijkbaar tot ruim 1 jaar geleden ook gewoon genoegen nam met NL1,2 en 3 die hij gratis kon bekijken, is het dus denk ik wel interessant om aan alternatieven te denken.

 

Ik kan begrijpen dat jij persoonlijk niet van nasynchronisatie houdt....  voor mij is het een verademing om niet telkens ondertitels te moeten lezen.... want als die er staan, ga je ze altijd lezen, zelfs als je de taal gewoon begrijpt... en dat stoort mij.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Graag on-topic blijven!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker een duo lnb en perfect afstellen op astra3 natuurlijk een abo maar dat gaf je zelf al aan , voor de decoders als het goedkoop moet blijven zou ik de sab titan 3 nemen die vind je tegenwoordig al voor rond de € 90 ( ik heb er zo een paar in gebruik en ben heel tevreden )

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

2 mogelijkheden,

- Canaldigitaal heeft zijn kaart niet afgeschakeld, in uitzonderlijke gevallen komt dat voor.

- Kylimo betaalt al jaren zonder het zelf te beseffen.

 

Nederland 1,2,3 zijn normaal gesproken slechts tegen vergoeding via satelliet te zien.

Alleen Digitenne biedt ze zonder kosten aan.

 

Voor Nederland of België kan je inderdaad een duo lnb in de schotel monteren, en de schotel bij voorkeur richten op astra 3 op 23 graden oost.

 

Voor wat betreft de ontvanger, je kan of een aanbieding lospeuteren bij Canaldigitaal, voor de camping voldoet zo een ontvanger redelijk.

 

Of je schaft een ontvanger naar keuze aan, waarbij een SAB of equivalent een goede keuze is.

 

 

Het kan zijn dat je nog een nieuwe kaart nodig hebt, alleen de oranje SECA 3 kaart geeft beeld op de HD zenders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Maar dat pakket bestaat inmiddels ook niet meer.. Dus zonder omzetting van STB naar BasisHD zou de kaart dus wel degelijk uitgezet kunnen worden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze kaart ooit overgenomen van iemand. Aangeschaft via Marktplaats. Volgens de eigenaar zat er geen abonnement meer op. Ik heb hem in de Philips gestopt en ik had beeld. Alle FTA zenders. Dit is ondertussen een kleine 10 jaar geleden. Het enige wat ik af en toe moet doen als ik een maandje of twee niet bij de caravan ben geweest is een sms sturen met het kaartnummer naar CD. Vijf minuutjes later heb ik weer beeld.

@Sprietje: Ja, het staat er luid en duidelijk. Ik twijfelde ook totaal niet aan je hoor.

@Ceev: Nee, ik weet zeker dat ik tot op heden geen cent aan CD heb betaald. Heb namelijk nooit, buiten de sms-en, contact met hun gehad.

 

Een duo LNB single is noodzakelijk lijkt me. Aanmelden bij CD zal nu wel moeten  :wink: denk ik. Dan zich ik toch een beetje te denken aan de MZ-101 van M7. Bij gelijktijdige aanschaf van de 101 en een recreatieabonnement betaal ik 6 maanden geen abonnementskosten. Daarna 6 maanden betalen voor veel zenders (van maart tot september) en daarna niet betalen voor de FTA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je huidige kaart 10 jaar oud is heb je een nieuwe SECA 3 kaart nodig.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...