Ga naar inhoud


Starsat 2000 HD ACE (Ali3606_AL) ervaring en vragen.


Oaknut

Aanbevolen berichten

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met deze ontvanger (2000 HD Ace), dit merk (Starsat) of een soortgelijke STB (met een Ali3606_Al processor) heeft.  SPECS onderaan de pagina
Er zijn wel wat sites over te vinden, maar deze zijn bijna allemaal in het Arabisch (het apparaat komt uit Iran en is erg populair in Tunesië), en zijn niet erg behulpzaam (daar kijken ze IPTV, ik niet), de meeste posts zijn dan ook niet erg technisch - maar dat doet er verder niet toe. 
 

Feiten:

STB is aangesloten aan een Triple-Sat LNB.
De ontvanger ondersteunt CCcam, GShare, NewCamd/NewCS/Mgcamd/Gscam. Oscam moet ik nog testen. Servers en sleutels zijn makkelijk in te voeren via het menu en te downloaden via ftp mits er een usb opslagmedium is aangesloten op een van de USB poorten. Dit is puur voor test-doeleinden, ik wil er graag meer over leren.

De ontvanger heeft een maximale output van 1080P/50 en is aangesloten via HDMI.

De ontvanger heeft een opneemfunctie (.ts) en afspeelfunctie (mkv, avi, mpeg2, mpeg4; eigenlijk alles zolang het h.261/2/3/4 gecodeerd is).

 

Doordat er in de file browser titels staan als /dev/uda1, en omdat het vrij logisch lijkt, denk ik vrijwel zeker dat dit een UNIX-based STB is. 
 

De problemen die ik ervaar:
Ik wil graag extern in kunnen loggen om scripts in te kunnen voeren. Ik heb geprobeerd in te loggen via de RS232 aansluiting maar het lukte niet, zowel onder Debian niet als onder Windows (of Mac). 
SSH (22) zou mooi zijn, maar dit apparaat heeft niet eens telnet (23), zover ik weet, na mijn eindeloze poortscans. Ik heb zelfs geprobeerd te kijken naar de activiteit van het apparaat via WireShark, maar nog kon ik weinig vinden. 
Het is in feite mogelijk om andere software te installeren via BIN/SDX bestanden, en ik wil deze dan ook deels "beter bekijken" zodra ik wat meer tijd heb. Het is in feite zelfs mogelijk om Tiger T800 en Samsat software te installeren, maar dit heeft volgens mij geen toegevoegde waarde. 

 

 

SPECS:

  • Processor: ALI3606_AL
  • 1 tuner (volgens mij van Samsung)
  • 1 kaartmodule
  • Mpeg2, H263, H264, MKV, Avi, Mpeg4, etc.
  • Aansluitingen:
    • 2 * USB 2.0
    • 9 Pins Serial poort (RS 232)
    • Ethernet (volgens mij tot 100 mbit)
    • Tuner aansluiting (13/18)
    • Loopback interface
    • HDMI, Scart, SPDIF, RCA tulpstekkers.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Ken deze apparatuur niet, maar de ALi3606 is een heel low-end CPUtje en wordt in heel veel Chinese knock-offs gebruikt. Leuk als je iets heel simpels wil hebben, maar verwacht er niet (te) veel van...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...