Ga naar inhoud


W7 - zoeken naar updates werkt weer eens niet


hansputters

Aanbevolen berichten

Vele op het Internet gevonden oplossingen vergeefs geprobeerd; Windows 7 vindt weer eens geen updates.

Schijnt, gelet op het aantal hits, een heel veel voorkomend fenomeen te zijn.

 

Heeft iemand hier misschien dé ultieme tip?

En....bij diegenen die recentelijk wel hebben kunnen updaten: wat is de datum van de bewuste release?

(mijn laatste is van 8 april - Kb2952664

 

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou, meestal niet ben ik geneigd te geloven.

Het Internet wemelt werkelijk van de hits en er bestaan dan ook talloze Windows fixes. (die vaak ook niet werken...)

 

n.b.: mijn PC zoekt nu al ruim twee uur zonder enkel resultaat.

Zelfs geen melding dat er geen updates bestaan en de computer up-to-date is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Komt er ook niet na een flink aantal minuten "Update Mislukt?". Heb hetzelfde gehad met een verse legale Windows 7 Professional. Keurig opgewaardeerd tot en met SP1. Daarna een 'stoute' Office 2010+ geinstalleerd en het problem was daar.. Geen enkele oplossing mocht baten.. Office 2010+ verwijderd, legale 2007 versie erop. Na een aantal herstarts kwamen de updates plots "los"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ook die melding ontbreekt eveneens hier!

Overigens ben ik ook burgerlijk ongehoorzaam geweest met de Office2010......De W7-licentie is net als bij jou legaal.

 

Maarre dat office-pakket staat er al sinds jaren op en op 8 april lukte het kennelijk wel een update binnen te halen.

 

Ik heb op het ogenblik mijn toevlucht genomen tot Wsusoffline; duurt ontzettend lang en je hebt er geen zicht op wat er op de achtergrond allemaal gebeurt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Die WSUSoffline heb ik ook als test gebruikt. Probleem is dat ook deze bij een aantal update paketten gewoon een fout geeft. En inderdaad: het duurt verschrikkelijk lang....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou onder W7 gewoon kiezen om de updates automatisch te downloaden en dan zelf te kiezen wat en wanneer ze uitgevoerd moeten worden.

 

Ik ken het probleem. Als je bewust naar updates wil zoeken hangt dat proces uren. Maar als je Windows gewoon z'n gang laat gaan komen de updates gewoon binnen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, misschien het beste i.d.d.!

Bedankt!

Voor de statistiek:  zelfs de Wsusoffline-client is nu al sinds 15:17 uur bezig

 

(Toch wel gek eigenlijk: op onze "W10-hoofdcomputer" gaat het zoeken naar updates in luttele seconden)

 

W7 gebruikers onder ons: wat is de laatste updatedatum en om welke Kb gaat het?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had deze maand precies het zelfde op 2 (trage) Windows 7 computers.

Een van de Microsoft hulpprogramma's gaf aan dat er iets foute was met eerder geïnstalleerde updates.

Helaas niet welke dat waren.

Op andere computers ging het gewoon goed, terwijl er op allemaal min of meer hetzelfde is geïnstalleerd.

Na dagen wachten dat de updates toch kwamen de zaak opgelost met WSUS offline.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foutcodes 0x80070005 en/of 80244019 misschien?

 

Misschien dat Microsoft de laatste overgebleven W7-gebruikers zo wil bewegen om 10 te installeren?

Zou me niets verwonderen.

Jammer alleen dat dit oudje versie 10 niet aankan (processor ongeschikt)

(maar de bejaarde HP presteert als nooit te voren sinds ik een SSD plaatste)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je dit al eens geprobeerd?. Ga naar C:\Windows\SoftwareDistribution\ en verwijder daarin alle data. Dan opnieuw opstarten en daarna met Windows update naar updates laten zoeken. Dit kan even duren maar vaak zijn conflicten dan verdwenen.

Wel opletten dat je de upgrade naar W10 verbergt voordat je de gevonden updates download en installeert, tenzij dit al overbekend is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals door een fout duurt het heel erg lang voor er updates worden gevonden, en als ze gevonden zijn duurt het ook weer uren voor ze geinstalleerd zijn. Ik zelf zet de boel op zoeken voor ik naar bed ga en de volgende ochtend installeer ik de boel nadat ik heb uitgezocht welke updates met Windows 10 te maken hebben.

 

Mijn automatische updates staan uit en ik doe het dus maandelijks handmatig aangezien het zoeken naar updates ook veel CPU in beslag neemt. MIcrosoft weet van deze problemen maar bied liever 10 aan dan het probleem op te lossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Pijpie: bedankt voor de suggestie.

Was ik ook al op het Web tegengekomen en vergeefs geprobeerd.

 

Overigens heb ik de tip van Psycosammie opgevolgd en de zaak op zijn beloop gelaten: niet handmatig opzoeken maar Windows automatisch laten downloaden en zelf bepalen wanneer/óf de Kb's te installeren.

Gisteravond stond er i.d.d. opeens het bekende Update-symbooltje in de Systray: in totaal 9 update......

Installeren ging verder van leien dakje.

 

Heel opvallend: de updates die Wsusoffline eerder geselecteerd had, stonden niet in de Windows-release!

Wsusoffline lijkt me geen erg betrouwbare updatebron.

 

update: na een herstart zojuist ruimde Microsoft de eerder m.b.v. Wsusoffline geïnstalleerde (twee) updates zelfs op.

Merkwaardig..!

aangepast door hansputters
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...