Ga naar inhoud


ID changer topfield


Mikkieteddie

Aanbevolen berichten

Hoi Sjaak(k)

 

Deze doet het wel.

Heeft deze firmware fastscan van canaldigitaal?

effe kijken bij zenders zoeken 

ik heb nu wel geen topfield 7700 hier meer staan dus ...

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Deze heeft geen fastscan van canaldigitaal.

 

Heb je misschien aangepaste software waar deze functie wel inzit?

Dat wordt dus software van een 7710 maar dan met Id nummer 23231

 

Ik probeer dit zelf te doen met jou id changer maar bij mij lukt dit niet omdat ik de Code 23231 niet ingevoerd krijg in de id changer.

Je moet de vier laatste getallen invoeren dan lukt het wel, dus 3231 . maar dan geeft mijn 7700hdpvr aan dat de software niet geschikt is . Lukt dat bij jou wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sjaak, nogmaals dank.

 

Deze topfield TF- 7700 hd pvr heb ik bij een kringloop opgedaan. Voor 15 euro. Werkte prima. Het is een duits apparaat volgens mij.

Áls je het apparaat reset krijg je de duitse taal en een oude duitse kanalenlijst. Het beeld is echt perfect.

Ik ben mij gaan verdiepen in dit apparaat en het bleek dat deze niet canaldigitaal gecertificeerd is . Dat is de 7710 hd pvr wel. Het enigste verschil is dat de software van een 7710 voor canaldigitaal geschikt  is. Fastscan.

In heb trouwens een combischotel met 13, 19, 23 en 28 graden ontvangst. De ontvangers zijn een SAB en een Rebox.

Deze topfield ziet er wel mooi uit. Met een hdd van 500gb om op te nemen.

Ik liep er zomaar tegenaan en het is leuk werk om mee te knutselen.

Fijn dat ik wat software heb om uit te proberen.

 

groetjes

Gino

Link naar reactie
Delen op andere sites

ID changer werkt perfect. Kan nu willekeurig software van een 7710 inladen. Deze andere ID changer accepteerd nl het complete ID nummer nl 23231.

 

Volgende probleem heb ik nu met zender zoeken. Hij vindt niet alle zenders op astra 3  23 graden. Hetzelfde geldt voor de 28 graden en hotbird. Nederlandse zenders op astra 3 23graden vindt hij niet. Automatisch niet en ook niet als ik de frequentie invoer.

Het lijkt wel of hij alleen de duitse zenders pakt. Wat moet ik instellen om dit wel te krijgen? Het inladen van de canaldigitaallijst gaat wel maar dan heb ik geen beeld van ned 1enz  en zenders van 23 , 28 en 13 graden. Wel de 19 graden

 

gr Gino

aangepast door Mikkieteddie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gokje, de transponders voor deze zenders in de transponder lijst zetten?

 

http://it.kingofsat.tv/packradio.php?&id=6&standard=All&ordre=date_maj&filtre=no

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sjaak, ga ik morgen proberen. Het handmatig invoeren is ook geen succes, dan vind hij niets als je bv ned 1 wil zoeken. Astra 19 graden doet het overigens wel als je een zender handmatig zoekt. Andere ontvangers doen het goed op deze combischotel.

 

Hoi Ceesv, ik heb iets over jou gelezen in 2014 over schakelspanning van lnb. Ik ga dat morgen eens controleren of hij schakelt tussen 13v en 18volt.

Het vreemde is dat sommige zenders wel en sommige zenders niet doorkomen. of dit met horizontaal of verticaal te maken heeft ga ik morgen testen.

 

Dit apparaat (topfield) komt van de kringloop. Zou mij niet verbazen als er iets defect is. 100% zeker weten doe ik dit niet. Elco,s vervangen op het moederbord zou wel eens een optei kunnen zijn. Eerst maar eens kijken of hij goed schakelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de uitgangsspanning gemeten op de coax. Deze is 14v bij verticaal een schakelt naar 19 volt horizontaal. Schakelen tussen 14v en 19 volt dus.

Als ik handmatig een zender in wil stellen op 19 graden , dan lukt dit goed. Zowel zenders op verticaal en horizontaal.LNB is goed.Het apparaat ook zou je zeggen.

 

Automatisch afstemmen op 23 graden , astra 3 dus, dan krijg ik niet alle zenders, transponders toevoegen helpt niet.

Als ik bv handmatig NED1 hd wil instellen vindt hij hem niet. Schakelen doet hij wel tussen 14 en 19 volt. Ned1hd is horizontaal met symboolrate 29900.

Is hier een defect in het apparaat?

Mijn rebox ontvanger vindt wel alle zenders op dezelfde schotel.

Op de een of andere manier pakt hij niet alle frequenties. Wat ik ook instel ,hij vertikt het. Rara wat is hier aan de hand.?

aangepast door Mikkieteddie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat heeft fastscan te maken met je diseqc volgorde?

In de fastscan wordt niet naar diseqc gekeken.

Daar wordt alleen gezegd dat op Astra 3 Nederland1HD op transponder XYZ zit.

In je satelliet configuratie menu leg je zelf vast dat Astra 3 aangesloten zit op diseqc 1,2,3,4,of etc...

 

Er is een maar......

De fastscan staat in je ontvanger software gekoppeld aan transponder 12515 op Astra 1.

In sommige software versies wordt daarbij geen Diseqc stuursignaal gegeven.

Staat je ontvanger toevallig op hotbird afgestemd en activeer je de fastscan, zal de ontvanger op hortbird blijven staan en daar gaan zoeken naar de fastscan data op transponder 12515.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Samengevat, wat doe ik verkeerd en wat moet ik gaan doen dat het wel werkt?

Handmatig afstemmen werkt ook niet.

Hoe kan het nou zijn dat als ik gericht een frequentie handmatig ingeef, in dit geval ned1hd, deze niet gevonden wordt.Wel als ik dit doe op 19graden, en niet op 23 graden. bv ZDF hd vind ik wel handmatig.

aangepast door Mikkieteddie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Geef de instellingen eens uit je satelliet menu, wat zijn de parameters die je bij Astra 3 hebt staan?

De Rebox werkt wel, je test je andere ontvanger op de antenne kabel van de Rebox?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Jo, toch knap dat Canaldigitaal voor mijn situatie speciaal verschillende versies fastscan lijsten geschreven heeft.

Astra 2 zit bij mij in de huiskamer op diseqc 2-4 (Diseqc 1.1) en op de slaapkamer op Diseqc 3.

 

Het zijn  Vu+ Solo 4K ontvangers, en Canaldigitaal weet precies dat ze 2 verschillende fastscan lijsten naar mijn schotel moeten sturen.

 

Niet verder vertellen, maar ze hebben zelfs een versie voor draaibare schotels.

 

Gelukkig bepaal ik zelf de volgorde van de Diseqc posities op mijn ontvangers, daar blijft CD met zijn vingers vanaf.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...